fallback

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.

С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вижте откритите мини за добив на материали за батерии - пустиня, която няма да се оправи поне 100 години. Пък после ми разправяйте, че ДВГ били по-вредни.
  • #18
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колегата го е казал много добре, тези 90-80 % оставащ живот не са същите 80% от нова батерия и затова като падне под 70% "живот" - реално е за смяна.
  • #17
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Безумна статия! Първо тия 400 км не са 400 от там насетне всички данни се изкривяват! В лабораторни условия много евентуално може би може да докараш някакъв свестен живот на батерията, но в реалния свят с безбройните променливи като температура начин на каране, пътни условия и т.н... да имат да вземат от мене тия "експерти"... Целия проблем е кой аджеба им плаща на експертите за експертизата и тука май е пределно ясно ;)
  • #16
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 14ти - онази Тесла с 1,6 милиона километра смени 4 батерии за тоя пробег... ара по излеко!
  • #15
    До 13 ( преди 1 месец )
    Точно обратното! Купи си по-евтин телефон за да издържа. Даже може да смениш и марката, защото очевидно купуваш надпис за толкова пари! Това е като да си купиш ferrari и да се оплакваш ,че харчи много и резервоара свършва бързо!
  • #14
    Гостенино лалугер ( преди 1 месец )
    Как точно разбрах че произведената през 2024 година батерия има живот само 8 години и само 1000 цикъла? Дали пък не е обратното? Защото през 2012 година даваха 1000 цикъла, а онази Тесла с 1,6 милиона километра при пожелателни 300 км пробег на хартия е направила над 5000 зареждания на бързи зарядни станции с 2 батерии. На практика са 1,5 милиона, защото за стотина хиляди километра е ползвана трета батерия от 600 до 700 хил.км по време на ремонта на първата. Коментирай или се скрий в дупката
  • #13
    анонимен ( преди 1 месец )
    Принципно не заслужаваш отговор, щото имаш психически проблеми, ама от мен да мине. Телефонът ми е от скъпите. Модел на 2 години почти. Батерията пише че може да изкара около 5 часа Screen On Time. И може. Обаче като ми е сутринта на 100 процента и съм цъкал под 1 час, щото цъкам толкова, в 5 часа следобяд телефонът умира. Няма нищо фрапиращо дето да го точи. Просто е така. Ама за телефон от почти 2 хил. лв толкова. Да си купя един от 12 хиляди ли, че да издържа?
  • #12
    До 8 ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 5 минути )Пазарът за електромобилите се свива и започват с рекламите за 400 км пробег, които са реално 200.5000 цикъла,които на практика са само 1000.Батерията има живот около 8 години" А пък аз спах със сестра ти.
  • #11
    До 7 ( преди 1 месец )
    "Всички отчитат циклите, ама за стареене и разграждане във времето с тоя 1.8 процента на година МИСЛЯ, че лъжат." Използвай думите по предназначение! Мисленето е анализ на факти. Мисленето дали някой те лъже се нарича критично мислене. В твоя случай обаче не е нито едното от двете, А ВЯРА и ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ. Незнайно защо сектантите винаги бъркате мисленето с вярването. Ти вярваш че някой те лъже, ако го мислеше щеше да дадеш доказателствата.
  • #10
    До 6 ( преди 1 месец )
    Така е. Ама по същото време през 2010 година Toyota обещаваше твърдотелни батерии с пробег цели 500 км което за тогава беше не мислимо. Даже щели да се зареждат само за 30 минути, представяш ли си? Тогава това противоречеше на здравата мисъл, при положение че останалите зареждаха се с часове. Твърдотелните батерии в момента са там където бяха през 2010, но за сметка на това почти всички батерии, включително най-евтините желязофосфатни предлагат по-добри параметри и дори цена от обещаното тогава.
fallback
Последни