fallback

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.

С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.

fallback
  • #79
    Тодор Несторов ( преди 1 месец )
    Между другото, когато разбере човек, че са го подвели обикновено, е нагълтал много добре стръвта и вече няма мърдане. ПЕЧАЛБАТА движи капитала и досега, все така е ставало по света. Къде по-приемлива е една ОПТИМАЛНА СИСТЕМА, отколкото изделие с частично максимизирани параметри: По пътищата, пътуват милиони "средни" автомобили, а СИПЕР-ХИПЕР-КОЛИТЕ, нито са рентабилни, нито еко, нито (създават) толкова безопасност, колкото рушат си. И често, катастрофират. И Печалбата е при "обикновените" коли.
  • #78
    Тодор Несторов ( преди 1 месец )
    ...А сега, да се запитаме: Колко време ще отнеме на публиката са разбере, че са я пратили за зелен хайвер? Трябва ли ви това нещо, което ще надживее колата...уж? Самите проузводители.ще се запитат, защо да не се оптимизира шахмата тъй, щото да продължат да произвеждат да обявяват нови модели? Старите, средно за 300
  • #77
    Се ( преди 1 месец )
    В Германия седмата възраст и 10г. , на юг и изток се качва още. Успех в убеждаването на вторичния клиент, че 80% му е достатъчно. Спирането на субсидиите показва реалността, след някоя и друга година това че строи и вторичният пазар.
  • #76
    Реално ( преди 1 месец )
    След 11 години и 291 хил. км, повече от половината зареждания на бързи станции, моята S-ка е на 91% остатъчен капацитет. И ще кара поне още 10 години при кадърна употреба: 20-90% ползване. И веднъж в месеца до 100, за да се балансират клетките. Когато не правиш пълни цикли, животът й се удължава в геометрична прогресия. Живот и здраве след 10 години ще вземем нова за 7 бона, като тя колата досега от безплатно зареждане е изкарала 100 :)
  • #75
    До 70 ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 1 час )Митето още си МИСЛИ,че сам ще си произвежда ток.Въпрос единствено на време е да ти сложат такса електромер,ДДС,акциз или нещо друго на фотоволтаика." Ти мислиш. Аз съм го измислил преди 4 години и съм СМЕТНАЛ, че 10 години мислене е било достатъчно и е дошло времето. Вече са си върнали повече от половината от парите. А през следващите 4 години е абсурдно да има каквито и да е такси така че няма какво да губя. И да има, пак ще е по-евтино отколкото да плащам чужди такси ...
  • #74
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нищо не разбираш. Щом в спецификацията пише, че нещо е 2, значи е две и нито стотна повече. Митето ако го питаш за формата на Земята ще ти каже, че е кръгла, защото така пише в Интернет. Това, че в реалността тя е крушовидна е без значение. Теоретик-философ е той, кво го занимаваш с някакви си несъответствия от живия живот?
  • #73
    РУК ( преди 1 месец )
    А 5000 цикъла по 400км са 2 000 000км, само в бакалския теФтер! Колкото гаранция 50 пранета на една тениска са 2 години! 2 години са ако я переш веднъж на 3 седмици,ако я носиш всеки ден у фитнесе е 2 месеца! :-) :-) :-)
  • #72
    РУК ( преди 1 месец )
    За батериите които ще се използва след 5-10 години - може би! За това което се внедрява масово и към момента,то няма никаква съществена технологична разлика с това което се използва от 10 години!Точно затова опасенията на хората са напълно реални и обосновани.Гаранцията не означава,че даден компонент е здрав,значи,че производителя си е направил сметката,че може да си позволи да го ремонтира/замени.
  • #71
    Абе умнико ( преди 1 месец )
    Не се ли сещаш че ако на мен ми сложат акциз , то ти ще го платиш независимо дали си купиш тока от мен или от някой друг
  • #70
    анонимен ( преди 1 месец )
    Митето още си мисли,че сам ще си произвежда ток.Въпрос единствено на време е да ти сложат такса електромер,ДДС,акциз или нещо друго на фотоволтаика.
fallback
Последни