fallback

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.

С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.

fallback
  • #76
    Реално ( преди 2 часа )
    След 11 години и 291 хил. км, повече от половината зареждания на бързи станции, моята S-ка е на 91% остатъчен капацитет. И ще кара поне още 10 години при кадърна употреба: 20-90% ползване. И веднъж в месеца до 100, за да се балансират клетките. Когато не правиш пълни цикли, животът й се удължава в геометрична прогресия. Живот и здраве след 10 години ще вземем нова за 7 бона, като тя колата досега от безплатно зареждане е изкарала 100 :)
  • #75
    До 70 ( преди 4 часа )
    "анонимен ( преди 1 час )Митето още си МИСЛИ,че сам ще си произвежда ток.Въпрос единствено на време е да ти сложат такса електромер,ДДС,акциз или нещо друго на фотоволтаика." Ти мислиш. Аз съм го измислил преди 4 години и съм СМЕТНАЛ, че 10 години мислене е било достатъчно и е дошло времето. Вече са си върнали повече от половината от парите. А през следващите 4 години е абсурдно да има каквито и да е такси така че няма какво да губя. И да има, пак ще е по-евтино отколкото да плащам чужди такси ...
  • #74
    анонимен ( преди 5 часа )
    Нищо не разбираш. Щом в спецификацията пише, че нещо е 2, значи е две и нито стотна повече. Митето ако го питаш за формата на Земята ще ти каже, че е кръгла, защото така пише в Интернет. Това, че в реалността тя е крушовидна е без значение. Теоретик-философ е той, кво го занимаваш с някакви си несъответствия от живия живот?
  • #73
    РУК ( преди 5 часа )
    А 5000 цикъла по 400км са 2 000 000км, само в бакалския теФтер! Колкото гаранция 50 пранета на една тениска са 2 години! 2 години са ако я переш веднъж на 3 седмици,ако я носиш всеки ден у фитнесе е 2 месеца! :-) :-) :-)
  • #72
    РУК ( преди 6 часа )
    За батериите които ще се използва след 5-10 години - може би! За това което се внедрява масово и към момента,то няма никаква съществена технологична разлика с това което се използва от 10 години!Точно затова опасенията на хората са напълно реални и обосновани.Гаранцията не означава,че даден компонент е здрав,значи,че производителя си е направил сметката,че може да си позволи да го ремонтира/замени.
  • #71
    Абе умнико ( преди 6 часа )
    Не се ли сещаш че ако на мен ми сложат акциз , то ти ще го платиш независимо дали си купиш тока от мен или от някой друг
  • #70
    анонимен ( преди 7 часа )
    Митето още си мисли,че сам ще си произвежда ток.Въпрос единствено на време е да ти сложат такса електромер,ДДС,акциз или нещо друго на фотоволтаика.
  • #69
    анонимен ( преди 8 часа )
    Митето си го влече към средните стойности и това е. Бяга от върховите като дявол от тамян. Добре, че не проектира сгради в земетръсна зона.
  • #68
    анонимен ( преди 9 часа )
    Всички теории и тенденции говорят че светът се ориентирал към този сценарий. Който успее най-рано да предложи най-добро практическо приложение на тази идея, Ще стане най-богатия човек/компания на света. При наличие на евтин до безплатен ток през регулярни периоди от време е лудост да не се възползваш. Особено пък ако можеш и сам да си го произведеш и да не плащаш такси за пренос. Тези които не желаят ще са клиенти, които да плащат скъпо. И от вас има нужда, за да проработи системата!
  • #67
    Да смятаме ( преди 9 часа )
    100 лв са ти около 500 киловатчаса на месец. Това са 17 киловата часа на ден от които около 7 са за бойлера, който е акумулатор на енергия който всеки притежава в дома си. От останалите 10, повечето са през деня когато слънцето грее. Следователно на ден трябва да съхраняваш под 10 киловатчаса в твоя конкретен случай. Два автомобила в домакинството осигуряват поне 100kWh които са излишни всеки ден и могат да бъдат ползвани за домакинството, когато (Не ако) всеки електромобил може да връща енергия
fallback
Последни