fallback

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.

С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.

fallback
  • #66
    анонимен ( преди 12 часа )
    Относно сметката от 100 лв, Като ти стане на 1 000 без да се увеличава потреблението ти, сам ще се замислиш за батерии или по-скоро да следиш кога тока на борсата е най-евтин за да си пуснеш бойлера или отоплението. Например моя бойлер се топли със всичката излишна енергия от фотоволтаиците. Най-интересно е, като включа котлона. На ниска степен котлона работи няколко секунди а след това няколко секунди е изключен. На всяко изключване бойлера се включва. Мислиш ли че го правя ръчно?
  • #65
    До тинтири ( преди 12 часа )
    Тоест отново заявяваш че си съгласен с това което казвам, както че е напълно възможно съхранението в батерии за над 80% от годината и че за през зимата трябва да имаме тецове или внос Но въпреки това казваш че греша, защото казаното от мене и от тебе не ти харесва? Нищо ново под слънцето.
  • #64
    Тинтири_минитири ( преди 12 часа )
    Хората имаме и работа... потреблението ми е около 100 лв +/- да стара батерия е достатъчна, ама за къв бяс ми е? Ще седя всеки ден на борсата да дебна евтин ток ли? И не, не говоря за себе си, не четеш, пише че ние изнасяхме щото още имаме ТЕЦ. И не ФЕЦ няма да е достатъчен. 1во явно не покрива нуждите на тези без ТЕЦ и второ успява донякъде но в пиковия си сезон - зимата с тоя ФЕЦ си тоталка. Романтика на свещи :)
  • #63
    До 62 ( преди 13 часа )
    Пак е добре. ДВГ латерната не млъква денонощно и бълва нон стоп пропаганда че ДВГ е перпето mobile и няма по-добра алтернатива в нашата реалност, защото батериите трябва да се зареждат, а ДВГ черпи мощност и енергия от радиатора, а не от резервоара. Пета година денонощно не е млъкнал с хиляди никове, за да ни накара да поВЯРВАМЕ, че Тесла и Нютон са измамници и с обиране са прокарали ЗАКОНИ против интересите на човечеството.
  • #62
    анонимен ( преди 14 часа )
    Електрическата латерна не млъква в слънчев ден като днешния.В облачни дни кара на батерии втора употреба,който са надживяли електромобила.
  • #61
    Ясно ( преди 14 часа )
    Няма да отговориш, защото ще се окаже че една стара батерия от електромобил ще съхрани енергия която ще ти е достатъчна за цяла седмица за вашето домакинство. Батерията която е надживяла автомобила както става въпрос в заглавието. При толкова внос на стари автомобили, които свършват жизнения си път в България, сещаш ли се колко излишни батерии от електромобили ще имаме, за разлика от белите държави?
  • #60
    анонимен ( преди 15 часа )
    До тинтири ( преди 30 минути )Ти по колко енергия харчиш на месец лятото и зимата?
  • #59
    До тинтири ( преди 15 часа )
    Пак си мислиш че е света си върти около тебе, твоята махала твоя град или дори България. Цената беше висока в цяла Европа. Но беше следствие на същите процеси като в България където беше регистриран рекорд по потребление през лятото. Тоест фотоволтаиците произвеждат точно когато е необходимо и точно по колкото е необходимо, просто трябва да се съхрани произведеното за да задоволи нуждите за тъмната част от денонощието. Можеш ли да сметнеш колко трябва да се съхрани
  • #58
    Тинтири_минитири ( преди 15 часа )
    До 56... а беше висока цена защото само фотоволтаика не е достатъчен! Защото маса *** си затвориха централите и ние изнасяхме. За да работят ТЕЦ само 1-2-3 месеца значи да работят на екстремно висока цена! Поддържаш една мощност за нищо. Това е като да си купиш 2ро Бентли за случаите, когато първото не запали... За това говорим за енергийна СИСТЕМА, която трябва да е балансирана и това значи всички източници! ВЕИ може само да допринася, но не да бъде основен източник - ВЕИ не е контролируем
  • #57
    До тинтири ( преди 15 часа )
    Ти по колко енергия харчиш на месец лятото и зимата?
fallback
Последни