fallback

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.

С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.

fallback
  • #69
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Митето си го влече към средните стойности и това е. Бяга от върховите като дявол от тамян. Добре, че не проектира сгради в земетръсна зона.
  • #68
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Всички теории и тенденции говорят че светът се ориентирал към този сценарий. Който успее най-рано да предложи най-добро практическо приложение на тази идея, Ще стане най-богатия човек/компания на света. При наличие на евтин до безплатен ток през регулярни периоди от време е лудост да не се възползваш. Особено пък ако можеш и сам да си го произведеш и да не плащаш такси за пренос. Тези които не желаят ще са клиенти, които да плащат скъпо. И от вас има нужда, за да проработи системата!
  • #67
    Да смятаме ( преди 3 месеца )
    100 лв са ти около 500 киловатчаса на месец. Това са 17 киловата часа на ден от които около 7 са за бойлера, който е акумулатор на енергия който всеки притежава в дома си. От останалите 10, повечето са през деня когато слънцето грее. Следователно на ден трябва да съхраняваш под 10 киловатчаса в твоя конкретен случай. Два автомобила в домакинството осигуряват поне 100kWh които са излишни всеки ден и могат да бъдат ползвани за домакинството, когато (Не ако) всеки електромобил може да връща енергия
  • #66
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Относно сметката от 100 лв, Като ти стане на 1 000 без да се увеличава потреблението ти, сам ще се замислиш за батерии или по-скоро да следиш кога тока на борсата е най-евтин за да си пуснеш бойлера или отоплението. Например моя бойлер се топли със всичката излишна енергия от фотоволтаиците. Най-интересно е, като включа котлона. На ниска степен котлона работи няколко секунди а след това няколко секунди е изключен. На всяко изключване бойлера се включва. Мислиш ли че го правя ръчно?
  • #65
    До тинтири ( преди 3 месеца )
    Тоест отново заявяваш че си съгласен с това което казвам, както че е напълно възможно съхранението в батерии за над 80% от годината и че за през зимата трябва да имаме тецове или внос Но въпреки това казваш че греша, защото казаното от мене и от тебе не ти харесва? Нищо ново под слънцето.
  • #64
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    Хората имаме и работа... потреблението ми е около 100 лв +/- да стара батерия е достатъчна, ама за къв бяс ми е? Ще седя всеки ден на борсата да дебна евтин ток ли? И не, не говоря за себе си, не четеш, пише че ние изнасяхме щото още имаме ТЕЦ. И не ФЕЦ няма да е достатъчен. 1во явно не покрива нуждите на тези без ТЕЦ и второ успява донякъде но в пиковия си сезон - зимата с тоя ФЕЦ си тоталка. Романтика на свещи :)
  • #63
    До 62 ( преди 3 месеца )
    Пак е добре. ДВГ латерната не млъква денонощно и бълва нон стоп пропаганда че ДВГ е перпето mobile и няма по-добра алтернатива в нашата реалност, защото батериите трябва да се зареждат, а ДВГ черпи мощност и енергия от радиатора, а не от резервоара. Пета година денонощно не е млъкнал с хиляди никове, за да ни накара да поВЯРВАМЕ, че Тесла и Нютон са измамници и с обиране са прокарали ЗАКОНИ против интересите на човечеството.
  • #62
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Електрическата латерна не млъква в слънчев ден като днешния.В облачни дни кара на батерии втора употреба,който са надживяли електромобила.
  • #61
    Ясно ( преди 3 месеца )
    Няма да отговориш, защото ще се окаже че една стара батерия от електромобил ще съхрани енергия която ще ти е достатъчна за цяла седмица за вашето домакинство. Батерията която е надживяла автомобила както става въпрос в заглавието. При толкова внос на стари автомобили, които свършват жизнения си път в България, сещаш ли се колко излишни батерии от електромобили ще имаме, за разлика от белите държави?
  • #60
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До тинтири ( преди 30 минути )Ти по колко енергия харчиш на месец лятото и зимата?
fallback
Последни