IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заслужава ли си VW Tiguan на старо

Второто поколение на този SUV се превърна в хит, но има и куп проблеми

Годините минават, а оригиналния Tiguan става все по-популярен, като продажбите се увеличават всяка година. Днес Mk2 (второто поколение) е най-продаваният модел на VW в световен мащаб.
  

VW Tiguan


Кампанията с Tiguan едва ли е революционна, тъй като сегментът на компактните SUV автомобили вече беше добре установен, когато се появи този немски симпатяга. Но това, което VW направи, както винаги, беше да предложи добре направена семейна кола. Лесна за шофиране, за която собственикът знае, че е сложил парите си на сигурно място. Въпреки това, някои отзиви на собственици на Carbuyer.co.uk показват, че съществуват проблемни Tiguan и надеждността не е силна страна в проучвания за Driver Power.

Изминаха повече от 16 години, откакто Volkswagen Tiguan пристигна на пазара. Оттогава този компактен SUV направи страхотни неща за своя производител. Второто поколение дойде през 2016-а, а после удължена седемместна версия Allspace се присъедини към гамата.

От самото начало Tiguan улучи десетката със своята повдигната позиция на седене, гъвкава кабина, впечатляващо качество на изработка, интелигентен дизайн и ефективни двигатели. Нищо чудно, че над шест милиона бройки  са продадени в световен мащаб. Така че има много да избирате, ако търсите нещо с размерите на Tiguan.
 
 
VW Tiguan


Tiguan (Mk2) пристигна през април 2016 година с 2.0 TDI дизелов двигател със 148 к.с. и 2.0 TSI бензинов двигател със 177 коня. През 2017 беше добавен 1.4 TSI бензинов двигател с мощност 124 и 148 к.с. Първият беше само с ръчно задвижване на предните колела, вторият имаше предно или задвижване на четирите колела (ръчни или автоматични опции).

Седемместният Allspace пристигна през януари 2018 г. и беше с 215 мм по-дълъг от обикновения Tiguan, за да побере трети ред седалки. Изборът на двигатели за Allspace се разшири до 148 к.с. 1.4 TSI и 177 коня 2.0 TSI бензинови агрегати или 2.0 TDI със 148, 187 или 237 к.с. Бензинов мотор 2.0 TSI с мощност 227 к.с. беше добавен към гамата на Tiguan в началото на 2019 година. Точно след като двигателят 1.4 TSI беше заменен от 1.5 TSI със 129 к.с. и 148 к.с. Тези модели се предлагат само с предно задвижване.
 

 
VW Tiguan 2021


Какво обаче трябва да купите на вторичния пазар, съветват спецоlете от Autoexpress. Базовият 1.4 TSI 125 е добър избор, ако не бързате. Но те препоръчват поне 1.4 TSI със 148 коня, тъй като допълнителната мощност не влияе на разхода на гориво. Ако имате допълнителни задачи, изберете 4MOTION - в идеалния случай с DSG автомат за по-спокойно пътуване.

Базовият Tiguan S е относително спартански. Стандартният комплект включва климатик, дистанционно централно заключване, осем-инчов сензорен екран, електрически прозорци, плюс автоматични светлини и чистачки. SE (наречен Match от януари 2019 г.) добавя 18-инчови алуминиеви джанти, защитено стъкло, Apple CarPlay и Android Auto, круиз контрол, сензори за паркиране отпред и отзад и тризонов климатроник. Има и SE стандартна сателитна навигация.

Ниво на оборудване SEL добавя 19-инчови джанти, LED фарове, отопляеми предни седалки и панорамен покрив, докато 2.0 BiTDI разполага с Dynamic Chassis Control. R-Line идва със спортни добавки и още по-големи колела.
 

 
VW Tiguan


Кои са алтернативи на Volkswagen Tiguan Mk2. Очевидните са братовчедите от VW Group - SEAT Ateca, Skoda Karoq или Audi Q3 . Всички идват с една и съща гама от ефективни двигатели и трансмисии, отлично качество на изработка и впечатляваща ергономичност, но никой не предлага седемместна опция.

Премиум SUV сред конкурентите, които си заслужава да бъдат разгледани, включват Mercedes GLC , BMW X1 и Range Rover Evoque , всички от които изглеждат пълни с технология и имат луксозен интериор. Ако седемте места са ключови, тогава погледнете към Land Rover Discovery Sport. По-достъпни алтернативи включват Peugeot 3008 , Nissan Qashqai и Renault Kadjar, но не пренебрегвайте Mazda CX-5, която впечатлява с качеството на кабината, изживяването при шофиране и як външен вид.

Какво трябва да да търсите при покупка? Някои модели се доставят със стоманено резервно колело, спестяващо място, докато други се предлагат с гуми run-flat. Активният (изскачащ) преден капак може да се отвори след удар на животно с ниска скорост. Може да го премахнете срещу известна сума. Функцията за автономно аварийно спиране може да бъде прекалено чувствителна - това е едно от най-честите оплаквания във форумите на собствениците. Версията S получава 17-инчови алуминиеви джанти, но SE може да има 19-инчови, които имат лош ефект върху качеството на возене. Внимавайте за това на тест драйв.

Семейните гени на Tiguan са ясни, защото качеството на изработката е отлично, има много място за съхранение, впечатляваща ергономичност, много възможности за регулиране на седалката и волана, доста много място за петима. Оформлението е типично за автомобил на VW Group: разумно, но не особено стилно.
 
 
VW Tiguan R


Търсете модели с проекционен дисплей и опционален TFT инструментален панел. Информационно-развлекателните системи са лесни за използване, а монтирането на плъзгаща се задна седалка позволява промяна на багажното пространство от 615 до 1655 литра.

Кои са най-честите проблеми? Volkswagen е изтеглял Tiguan Mk2 точно 16 пъти досега. Произведените до април 2016 година бяха с дефектни детски ключалки на задните врати. Последното изтегляне беше през май тази година заради спойлера на покрива, който можеше да се отками за колите, произведени между май 2016 и юни 2019 година.

Между тях имаше масови оплаквания от падащи облегалки на предните седалки, повредени фарове, дефектни обтегачи на предпазните колани и въздушни възглавници, прегряващи стартери. Други потенциални проблеми, които трябваше да бъдат отстранени от VW, са съсредоточени върху напукване на спирачни дискове, дефектно предно окачване, късо съединение на вътрешното осветление, както и открити дефектни тегличи, лети джанти и резервоари за гориво.

Volkswagen Tiguan (Mk2) завърши на ниското 45-о място в проучването за удовлетвореността на клиентите Driver Power за 2024. Собствениците не го намират като страхотен за шофиране, но той спечели някои положителни отзиви в някои области. Например, шесто място за място в кабината, осмо за място за краката отзад и 14-о за гъвкавост на седалките. VW не беше оценен като предлагащ страхотно съотношение цена/качество, което го избута на 45-то място в общото класиране.

 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 11 часа )
    Отговорът на въпроса дали си заслужава на ново ще осветли и терзанията по отношение на това дали си заслужава на старо!
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Фофи ( преди 17 часа )
    Пълен *** , като повечето wv след 2009 г .
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Niki ( преди 18 часа )
    Някакви глупости пише в тази статия!
  • #6
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Петеофф ( преди 18 часа )
    Имам 2.0 тди 150 кс - чудесен, ако си спокоен шофьор. Карал съм и Шкода Кодияк с този мотор, спорна динамика, но добър комфорт и доста икономичен, Предпочитам 2.0 тси 300 кс. По лакум е, но динамиката е на съвсем друго ниво. В общи линии най-добрата платформа по отношение цена - качество (визирам Тигуан, атека, терако, супърб, карок и кодиак).
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    a ( преди 21 часа )
    Имам Tiguan 2.0 TDI Highline, 190кс. 2018.Явно нещо са пипали по двигателите след 2020, защото на моя досега за 130000км, нито веднъж не съм доливал масло. Може да зависи и от карането
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Илиян ( преди 22 часа )
    Имам Tiguan All space R-line 2022 2.0 TDI 200 ps. Динамика, комфорт, пространство за 7 човека плюс багаж са изключителни. Двигателят е доста икономичен на дизел и адблу, НО гори около 2 литра масло на 7000 км. Като цяло за цената 60к евро бих изисквал повече, особено ако не знаеш кога ще светне лампата на маслото :)Стоповете ги сменяха два пъти гаранционно и воланът един път гаранционно поради дефекти :) предишната ми кола беше 2016 Аутлендуър дизел. Е това животно искаше само дизел и яко яздене
  • #3
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 ден )
    Тигуан и Пасат Олтрак са върха, няма какво да ги бие. Може би само Туарег но той вече става много скъп.
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    bg ( преди 1 ден )
    пак сбъркана статия с американски означения SE и SEL и неточни данни за мощността, която за европа е 150, 190 240ксКолата има едно от най-добрите съотношения цена-качество, ако гледаме цените преди Ковид...сега вече всичко е ужас...Компютрите и телевизорите са насъщите цена, а колите поскъпнаха почти двойно за 5 години
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Сеата ми е по-симпатичен, ама и там големи пари търсят