fallback

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.

С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.

fallback
  • #49
    До тинтири ( преди 3 месеца )
    "индустриалните цели се смята средната пикова мощност на слънцегреене, а тя в БГ варира между 4 и 5 часа за денонощие" откога мощността се измерва в часове? Пак нищо не си разбрал. Също като онзи дето чел че литър гориво имат 10 киловата мощност и 50 л резервоар Има 500 kW мощност. Не става въпрос за часове, а за киловатчаса! 4,5kWh на денонощие от инсталиран 1kW. За България обаче е по-скоро 3,5kWh среднодневно и 1300kWh за година. През зимата до 2 пъти по-малкo през лятото 2 пъти и повече
  • #48
    Димов ( преди 3 месеца )
    Това нашият приятел не го разбира.Да вложиш пари в технология, която работи ефективно само през лятото за 4-5 часа на отрицателни цени.Умишлено пропуска всички разходи,който са неизбежни.Това е написано с дребен шрифт и нашия приятел не го чете.
  • #47
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    До 43 - знаеш че гласувам с 2 ръце за синтетичното гориво нали! Това ти е 1во единствения реален екологичен източник на енергия за транспорта и 2ро реална екологичена технология за съхранение на енергия, вместо химическите батерии. Не само че покрива изискването за кръгова икономика, но и прави идеална кохезия с възобновяемите източници от ФЕЦ и ВяЕЦ - и ниското КПД и загубата на енергия в случая нямат значение, защото тя става използваема и ЕДИНСТВЕНАТА ЗЕЛЕНА!
  • #46
    До тинтири ( преди 3 месеца )
    Пак ли се упражняваш по- психопатия или си си просто неинформиран? Аз работя с факти срещу манипулациите "Изпълнителният директор на АЕЦ "Козлодуй" Иван Андреев получи на 29 юли от председателя на Агенцията за ядрено регулиране Цанко Бачийски нови лицензии за експлоатация на пети и шести блок. Съгласно приетите тази година законови промени за ВАЛИДНОСТТА на новоиздадените ЛИЦЕНЗИИ НЯМА СРОКОВИ ОГРАНИЧЕНИЯ, съобщиха от АЕЦ "Козлодуй".
  • #45
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    До Димов: Всъщност в идеята за микро ТЕЦ има хляб. Един вид вдигаме КПДто на използваното гориво като освен енергия ще ползваме и топлината... е проблем е, че по-често и повече енергия ни трябва за да охлаждане, не за загряване, но все пак едната топла вода да вземем са огромни разходи и реално разхищение на готова енергия идваща от изгарянето... Аз лично съм супер фен на мотора на Стърлинг... просто ти трябва източник на топлина и температурна разлика...
  • #44
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    А за коментар 38: Моля те! За индустриалните цели се смята средната пикова мощност на слънцегреене, а тя в БГ варира между 4 и 5 часа за денонощие. Като разликите са 3 до 4 пъти зима спрямо лято. За това средногодишно 1 инсталиран кВч фотоволтаик дава около 1200 кВч. Все пак доста детайлно разучих кое какво и как - имах намерение да инвестирам във фотоволтаик, но просто е икономически нонсенс. Е...става ако си партиен другар и ЕСО ти регистрира ФЕЦа като балансиращ и ти плаща да не бачкаш :)
  • #43
    До Димов ( преди 3 месеца )
    Това същото важи и при други горива - водород, синтетично гориво, био горива пропан бутан или каквото се сетиш. Когато бъдат изгорени в ТЕЦ в единия край на България, а ползваш тока в другия край на България, 70% от енергията на горивото бива буквално изхвърлена. При тецовете това евентуално ще се случва само зимно време. При ДВГ в автомобилите, над 80% от енергията на горивата се изхвърля всеки сезон, по всяко време на денонощието и всяка секунда от минутата, за да ги дишаме навсякъде.
  • #42
    До психопата Димов ( преди 3 месеца )
    Тази патологична лъжа за 5-6 ли за да станеш милиардер докога ще я тиражираш? Тя е писана от вас и съм я отрекъл 1000 пъти да съм я писал. За микро тецовете си стоя зад думите. Много по-ефективно е ако ще се ползва енергия от газови централи, те да се намират в кварталите, предприятията или общинските сгради (болници,училища, общински сгради) за да произвеждат както електричество така и топлинна енергия на място. От 1 MEh газ, се произвеждат 300kW електричество, останалите 700kW топлина
  • #41
    Димов ( преди 3 месеца )
    Ти да видиш другите му идеи......Да си направим микроТЕЦ в мазето и да продаваме ток на баламите, топлата вода бонус.Да вложим половин милион в Тесли,да зареждаме през деня евтино и да продаваме скъпо през нощта.Откъде ще вземе половин милион обаче не казва.Не казва също откъде ще вземе пари за смяна на батериите след 3-4 години.
  • #40
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    От къде го измисли това 2050? Козлодуй малко по спомен ще го кажа 5ти блок има лиценз до 2027 г., а 6ти блок до 2029 г. Като лицензите зависят от производителя... а ние сега го обявяваме за враг 1 на Републиката и те имат 0 интерес. Евентуално може сами да си го прелицензираме... ама това значи да си направим една тендvъра под налягане и тоя вариант по не ме кефи и от затваряне. А бъдещият... ами то само 5-10 години трябват за лиценз на площадка, демек днес да почнем пак 2050 отиваме :)
fallback
Последни