IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко изразходва отоплението на електромобил в задръстване през зимата

Експерти от ADAC посочиха средното потребление на енергия в студеното време

Това е кошмарът на всеки шофьор – задръстване, в което се чака с часове. Нещата стават още по-лоши, ако навън е много студено. Единственото спасение е отоплението в колата, но то води до повишена консумация, дори когато автомобилът стои на едно място. Може ли това да причини сериозни проблеми, особено ако става въпрос за електрическо превозно средство?


задръстване


Експертите от Германския автомобилен клуб (ADAC) са категорични, че отговорът е „не“, а причината е, че е топлинната мощност на един електромобил е 1,5-2,0 киловата. Това означава, че ще са нужни 15-20 кВт/ч енергия при екстремно 10-часово задръстване, което не би трябвало да бъде проблем за електрическо превозно средства. Разбира се, батерията трябва да бъде напълно заредена преди началото на пътуване, в противен случай нещата в един момент могат да станат много неприятни.

Във всички случаи най-добре е още преди тръгване на път да бъдете информирани за възможни усложнения в трафика. И да вземете мерки, независимо дали става въпрос за електромобил или превозно средство с ДВГ. Последните, между другото, също не би трябвало да имат проблем при задръстванията, ако са заредени напълно, тъй като разходът им, посочен от ADAC, е между 0,8 и 1,2 литра на час.


0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 37 ( преди 33 минути )
    Еми, значи си като електрическата тротинетка - много ги знаете и разбирате нещата, ама на теория и по картинки в Интернет. Като пораснете и си купите електрички, елате обяснявайте колко бързо и евтино се зареждат тук и там.
  • #41
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Много ясно ( преди 4 часа )
    На път зимата се тръгва подготвен и зареден догоре! С TESLA е най-лесно, щото има най-доброто 4х4, най-голямата батерия и режим кемпер (Camp mode) с който колата топли денонощия наред тихо и най-икономично от всички с единствена по рода си OctoValve термопомпена система. Без да светят екрани, без да бучи, да се тресе, да пуши и да cмъpди.. Тихо и приятно - дни наред без грижи.
  • #40
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    Статия точно за нашенци, дето хобито им е да висят с часове на някоя граница, за да хапнат бабината лютеница на някое вървежно място.
  • #39
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 9 часа )
    Във форума всички карате електрокари,ама насън с пръсти в контакта.
  • #38
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Sdf ( преди 9 часа )
    Който се е качил на ел кола, вече и не може да помисли за друга. Имам впредвид истинска ел кола , ог 400 кс нагоре. Аз зареждам от покрива и даже не знам колко струва бензина вече. За зимата термопомпате в колата е супер важна. Прочетете някъде за тази на Тесла модел С . . . .
  • #37
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До #35 ( преди 11 часа )
    Засега карам на газ, но ако имах електричка щях да си я зареждам в гаража на нощна за 16 стотинки на квч. Предполагам до 2 години ще съм минал на ток.
  • #36
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Още съм на бензин ( преди 11 часа )
    Автокаското за година на Ел.колата е колкото бензина ми за година и половина може и две. Всеки кара, каквото иска и може да си позволи.
  • #35
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 34 ( преди 11 часа )
    И твоята електричка на колко стотинки на киловатчас я зареждаш?
  • #34
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 часа )
    Ако смятаме в пари, двг-то гори 2-3 лв на час, а електричките хабят 40-50 стотинки на час. Ако се зареждат на бързи станции ще е 1-1.5 лв на час и пак е по-евтино.
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Бъг в системата ( преди 16 часа )
    Изчезнаха коментарите и се появяват чак когато някой пише. Това е целта на този пост.