IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко изразходва отоплението на електромобил в задръстване през зимата

Експерти от ADAC посочиха средното потребление на енергия в студеното време

Това е кошмарът на всеки шофьор – задръстване, в което се чака с часове. Нещата стават още по-лоши, ако навън е много студено. Единственото спасение е отоплението в колата, но то води до повишена консумация, дори когато автомобилът стои на едно място. Може ли това да причини сериозни проблеми, особено ако става въпрос за електрическо превозно средство?


задръстване


Експертите от Германския автомобилен клуб (ADAC) са категорични, че отговорът е „не“, а причината е, че е топлинната мощност на един електромобил е 1,5-2,0 киловата. Това означава, че ще са нужни 15-20 кВт/ч енергия при екстремно 10-часово задръстване, което не би трябвало да бъде проблем за електрическо превозно средства. Разбира се, батерията трябва да бъде напълно заредена преди началото на пътуване, в противен случай нещата в един момент могат да станат много неприятни.

Във всички случаи най-добре е още преди тръгване на път да бъдете информирани за възможни усложнения в трафика. И да вземете мерки, независимо дали става въпрос за електромобил или превозно средство с ДВГ. Последните, между другото, също не би трябвало да имат проблем при задръстванията, ако са заредени напълно, тъй като разходът им, посочен от ADAC, е между 0,8 и 1,2 литра на час.


0 от 500
  • #35
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 34 ( преди 23 часа )
    И твоята електричка на колко стотинки на киловатчас я зареждаш?
  • #34
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Ако смятаме в пари, двг-то гори 2-3 лв на час, а електричките хабят 40-50 стотинки на час. Ако се зареждат на бързи станции ще е 1-1.5 лв на час и пак е по-евтино.
  • #33
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Бъг в системата ( преди 1 ден )
    Изчезнаха коментарите и се появяват чак когато някой пише. Това е целта на този пост.
  • #32
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До 31 ( преди 1 ден )
    Нормално. Не е нещо което да не съм предвидил и да съм му се радвал. Това ще е причината да се спрат грандоманските проекти върху плодородни земи и да започнат да се изграждат повече мощности за лично потребление. Особено в държави с огромни такси пренос, които струват много повече от електрическата енергия в крайната цена на тока. Достатъчно беше да видиш колко е цената на фотоволтаична централа с батерия в предишното мнение. След няколко години получаваш абсолютно безплатен ток.
  • #31
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Големите банки спряха кредитирането на "зелената сделка".Масови фалити на "зелени" стартъпи, фотоволтаични централи и ветрогенераторни паркове.Банките не могат да си съберат кредитите.
  • #30
    1 rate up comment 7 rate down comment
    2024 ( преди 1 ден )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #29
    3 rate up comment 6 rate down comment
    2030 ( преди 1 ден )
    След 5 години наистина ще има много повече електромобили и много повече от така наречените машини за печатане на пари aka бързи зарядни станции който ще могат да бъдат изграждани дори на места където няма електричество, защото цената на батериите и фотоволтаиците ще се срине още повече. Ако днес по цени на дребно при левче за киловатчас си връщаш инвестицията след година, през 2030 ще си върнеш инвестицията само за година, дори ако продаваш на 50 стотинки.
  • #28
    1 rate up comment 5 rate down comment
    2030 ( преди 1 ден )
    Все пак съм сметнал за зареждане с 200 kW, когато сметнах, че отоплението за 10 часа се зарежда за 6 минути. Обикновено харчи два пъти по-малко което означава 3 минути зареждане за 10 часа в задръстването. С 300 kW, се зареждат за 2 минути, а при новите 500 kW зарядни само след няколко години повечето електромобили ще ги зареждат само за 1 минута.
  • #27
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До тинтири ( преди 1 ден )
    А мечтата за 10 автомобила обслужени на колонка на час ги разправяй на някой който не е стъпвал на бензиностанция на магистралата през лятото. Моля те някой път ей така без нужда спри на някоя бензиностанция и постой 20-30 минути и си отбележи колко автомобила ще бъдат обслужени на колонка. Обикновено има по три-четири автомобила на опашка. За по-лесно просто си отбележи четвъртия кога е пристигнал и след колко време ще напусне колонката.
  • #26
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До тинтири ( преди 1 ден )
    Обясних ти че дори при абсурдните 2 киловата мощност за отопление, всеки един от електромобилите ще трябва да стои на зарядната точно 36 секунди повече за всеки час задръстване. Колко електромобила мислиш че ще трябва да заредят за да стане опашка примерно на Нова Загора, където има 10 зарядни станции, които дори по твоите сметки обслужват само по 30-40 автомобила на час? И това ще стане само при хипотезата, че на никой не му е останал заряд да измине още 20-30 км до следващата зарядна станция