IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко изразходва отоплението на електромобил в задръстване през зимата

Експерти от ADAC посочиха средното потребление на енергия в студеното време

Това е кошмарът на всеки шофьор – задръстване, в което се чака с часове. Нещата стават още по-лоши, ако навън е много студено. Единственото спасение е отоплението в колата, но то води до повишена консумация, дори когато автомобилът стои на едно място. Може ли това да причини сериозни проблеми, особено ако става въпрос за електрическо превозно средство?


задръстване


Експертите от Германския автомобилен клуб (ADAC) са категорични, че отговорът е „не“, а причината е, че е топлинната мощност на един електромобил е 1,5-2,0 киловата. Това означава, че ще са нужни 15-20 кВт/ч енергия при екстремно 10-часово задръстване, което не би трябвало да бъде проблем за електрическо превозно средства. Разбира се, батерията трябва да бъде напълно заредена преди началото на пътуване, в противен случай нещата в един момент могат да станат много неприятни.

Във всички случаи най-добре е още преди тръгване на път да бъдете информирани за възможни усложнения в трафика. И да вземете мерки, независимо дали става въпрос за електромобил или превозно средство с ДВГ. Последните, между другото, също не би трябвало да имат проблем при задръстванията, ако са заредени напълно, тъй като разходът им, посочен от ADAC, е между 0,8 и 1,2 литра на час.


0 от 500
  • #25
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До тинтири ( преди 1 ден )
    Ти вярваш ли си на глупостите които пишеш? Вече ти сметнах че за час работа на термопомпата се изразходват 5 км пробег. За 10 часа се изразходват 25% от капацитета на батерията. Ти някога попадал ли си в 10-часово задръстване, за да започнеш да ми развиваш хипотезата че този електромобил е стоял минимум 30 часа, за да изразходва 75% от капацитета на батерията? Опорните ви точки започнаха да стават все по абсурдни!
  • #24
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 ден )
    До 18. Добра ни инфраструктура е добра съобразно малкото ЕЛ, които са на пътя в БГ. Ако приемем ситуацията със задръстването, няма да има зарядна инфраструктура способна да поеме десетки ЕЛ изтощили батериите си почти до край - тоест "разтикването" ще отнема дни. 1 зарядна ще обслужи 3 до 4 автомобила за час, ако те са колегиално настроени само да "допълнят". 1 бензиноколонка ще обслужи 10 може би с + и то заредени до горе. А в екстремни зимни условия винаги може да сложиш тубичка в багажника..
  • #23
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    През зимата ако ползваш автомобила, той използва част от енергията на батерията, за да загрява самата батерия, която не може да поддържа бързо зареждане ако е прекалено студена. Също така софтуерът резервира едни 10% от капацитета, които не могат да се ползват докато е студена, за да ги ползва за подгряване на батерията, ако забравиш да я заредиш. Това е прословутата "загуба на капацитет през зимата", която въобще не влияе при 10-часово висене с отопление в задръстване. Тогава капацитета е 100%
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 1, Турбо и вс др ( преди 1 ден )
    Колко пъти някой от вас е стоял в 10 ч задръстване? Турбо, в пр на Реп предполагам всички пъти са били поне по толкова. И след като се отпуши пътя според вас всички ще се наредят на първата зарядна, така ли? В Бг броят на зарядните ст върви с изпреварващ темп. Колко пъти е имало случай на авария на главен електропровод и не е имало ток с дни? Не цитирайте габровските села, защото случаят не е такъв. Тинтири, в Гърция са били закъсали 3 коли, така че не преувеличавай в интерес на разказа.
  • #21
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Всеки да провери каз ( преди 1 ден )
    В София се виждат определен брой Ел коли. Но по междуградски пътища са в пъти по рядко. Чуждестранните са изключение. Когато водача на електричка се втурне да демонстрира колата си, защото си го задминал на магистралата, последвайте го. Почти веднага скоростта му ще падне доста под разрешената. Просто в живота изложените сметки в полза на Ел колите не се получават.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 1 ден )
    Обаче освен истините, си споменал и някои полуистини с внушения. Подобни на онова с другите "10 истини" че ако си купиш електромобил ще умреш. А осъзнаваш ли, че всъщност пробегът на електромобилите през зимата пада именно защото харчат 2kWh на час за подгряване на купето и батерията? Сега даже се замислих откъде ли са дошли тези 2kW за отопление и се усетих, че това е мощността за първоначалното загряване на купето и батерията. След това пада на 1kW. 10 kWh за 10 часа.. Това са 50 км пробег
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    До 18 ( преди 1 ден )
    Най-накрая някой да дойде да напише и останалите митове за разбиване, а не като останалите да сложат минуса, защото истините и фактите не им харесват и да подминат. Ти поне си написал няколко факта, които са истина. Но те нямат голяма връзка със статията, защото се отнасят за проблеми със зарядната инфраструктура. Тези проблеми са реални и съществуват в някои държави. Най-близката вече си я споменал - Гърция. Ние сме на другия полюс - най-добре изградената зарядна инфраструктура в Европа!
  • #18
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 ден )
    Значи: 1во, трябва да припомним, че това "няма проблем" само преди седмица-две доведе до голям проблем за гърците и всъщност ЕЛ направиха задръстването; 2ро трябва да припомним, че при зимни условия самия пробег пада на половина заради студа. И 3то следователно тия 10 часа топло са ОК, ако не предвиждаш да караш и километър повече :) Има и 4то, през уикенда ми попадна клипче на десетки ЕЛ (Тесла) наредени да чакат за "петминутното" зареждане...
  • #17
    7 rate up comment 6 rate down comment
    До 15 ( преди 1 ден )
    Ти ако си ПОВЯРВАЛ в тези "истини", напълно разбирам защо ВЯРВАШ, че закупуването на електромобил ще доведе до ГИБЕЛТА ТИ. Препоръчвам да вярваш в дядо Коледа и всички изброени, защото е доста по-смислено и безопасно"Също така зареждането на 2022 Tesla Model S отнема до 12 часа, а на 2023 Chevrolet Bolt EUV до 10 часа. В случай на извънредна ситуация, когато трябва спешно да напуснете имота си, дългото време за зареждане може ДА ДОВЕДЕ ДО ГИБЕЛ."
  • #16
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Да го обърнем в пробег. Всеки час в задръстването отнема от 5 до 10 км от пробегът на електромобила. Тоест ако шофьора е предвидил да стигне до крайната дестинация с остатъчен пробег от 50-100 км, няма да му се наложи да зарежда допълнително, дори ако виси в 10-часово задръстване.