IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко изразходва отоплението на електромобил в задръстване през зимата

Експерти от ADAC посочиха средното потребление на енергия в студеното време

Това е кошмарът на всеки шофьор – задръстване, в което се чака с часове. Нещата стават още по-лоши, ако навън е много студено. Единственото спасение е отоплението в колата, но то води до повишена консумация, дори когато автомобилът стои на едно място. Може ли това да причини сериозни проблеми, особено ако става въпрос за електрическо превозно средство?


задръстване


Експертите от Германския автомобилен клуб (ADAC) са категорични, че отговорът е „не“, а причината е, че е топлинната мощност на един електромобил е 1,5-2,0 киловата. Това означава, че ще са нужни 15-20 кВт/ч енергия при екстремно 10-часово задръстване, което не би трябвало да бъде проблем за електрическо превозно средства. Разбира се, батерията трябва да бъде напълно заредена преди началото на пътуване, в противен случай нещата в един момент могат да станат много неприятни.

Във всички случаи най-добре е още преди тръгване на път да бъдете информирани за възможни усложнения в трафика. И да вземете мерки, независимо дали става въпрос за електромобил или превозно средство с ДВГ. Последните, между другото, също не би трябвало да имат проблем при задръстванията, ако са заредени напълно, тъй като разходът им, посочен от ADAC, е между 0,8 и 1,2 литра на час.


0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 9 rate down comment
    До три ( преди 1 ден )
    Ето как и на тебе съм ти отговорил предварително докато сме писали заедно. Наистина се излъгали. Разходът е два пъти по-малък при електромобилите, А при ДВГ температурата няма никакво значение И си харчат толкова и зимата при нужда от отопление и през лятото при нужда от охлаждане. За разлика от тях електромобилите харчат много по-малко за охлаждане.
  • #4
    6 rate up comment 7 rate down comment
    До 1 ( преди 1 ден )
    Писали сме заедно. Не се случва нищо различно - продължаваш с останалото от резервоара/батерията. Ти кога за последно попадна в 10-часово задръстване при минус 10-20 градуса, каквато трябва да е температурата за да да харчи термопомпата толкова много? При по-малко минусови температури харчи два пъти по-малко.
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Поредните лъжи на мошениците на АДАС. Нали точно тези ги бяха хванали да лъжат и манипулират. Помните ли как лъгаха.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Иначе казано ( преди 1 ден )
    Бензинов автомобил с 40-50 литра резервоар и електромобил с 60-80kwh батерия за 10 часа ще изхарчат 1/4 от резервоара/батерията.
  • #1
    12 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Да предположим, че е така, както казват, макар, че изобщо не е. Ами след задръстването какво се случва със зарядните станции, ако ги има изобщо наблизо. Всички зарядни ще бъдат пълни с чакащи електромобили. Хайде и там едно хубаво чакане. А ако поради лошите зимни условия има електрическа авария, както често се случва и няма ток с дни, какво правим тогава? Бензиностанциите имат електрогенератори и няма да спрат да работят, но зареждането на електричните се прекратява, защото генератора е слаб.