IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическата Dacia вече струва само 33,000 лева

Намалената цена е в сила на няколко пазара в Европа, но е за версия, която не се предлага в България

Най-достъпният електромобил на групата Renault вече струва само 16,900 евро (33,000 лева) във Франция, обяви компанията. Актуализацията в ценовата листа на Dacia Spring е вече факт от онзи ден, цената за най-базовия Spring е понижена с 2,000 евро. Намалението ще засегне и други европейски пазари, но на този етап не и българския, където най-базовата версия на модела изобщо не се предлага. У нас долната граница за малкия електромобил е 46,490 лева, но за по-мощната версия с 65 коня и в ниво на оборудване Expression. Намаленият френски вариант е с 45 конски сили и в съвсем семплото ниво Essential.
  
   
Dacia Spring 45 Essential
Най-базовата Dacia, с 45 конски сили мощност и по-скромно оборудване, се предлага във Франция, но не и у нас
  
      
Решението на компанията да намали цените вероятно е началото от вълна на отстъпки навсякъде в електрическия сегмент в Европа, коментира Reuters. Производителите от Стария континент трябва да постигнат поне една пета дял на електромобилите от общите си продажби, за да избегнат внушителни глоби по ноите европейски регламенти за емисиите. През 2024 обаче делът на чисто електрическите автомобили е бил 13%, със 7% по-малко от необходимото (данни на браншовата организация АСЕА).

Допълнителен стимул за понижаването на цените е и конкуренцията на китайските електромобили. Поевтиняването на Dacia Spring е пряк отговор на цената от 14,900 евро, обявена от китайската Leapmotor за сравнимия модел Т03.
 
     

0 от 500
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Johnny Bravo ( преди 6 часа )
    Някой гледа ли краштеста с тази консерва, един от най-лошо представители се автомобили.
  • #15
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Добърден ( преди 9 часа )
    Че защо да я намаляват в България. Тук всеки е крадец и мошеник като идолите си тИквун и шИши. Можат да си позволят 14000лв по скъпо от окъсаните франсета.
  • #14
    7 rate up comment 8 rate down comment
    ЗДРАСТИ ( преди 9 часа )
    Безсмислен, грозен, калпаво сглобен, нищожно малък, смешен румънски кошник!
  • #13
    19 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 13 часа )
    Преди години прогнозирах появата на такива извращения като Спринг. Тогава имаше само Тесла и всички си мислеха, че всички коли в бъдещето ще имат по 400 к.с. и 600 км пробег. Само че не бяха предвидили традиционните производители. Те успяха доста успешно да съсипят имиджа на елекромобилността - ужасяващи цени, потресаващо качество и лоши характеристики. Не това са техническите способности на човечеството в момента. Това са възможностите на изостанали и безидейни играчи.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Никола Стефанов ( преди 16 часа )
    46,490 лв - Дачия Дъстър второ поколение, средното ниво струва по-малко.
  • #11
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 16 часа )
    Това ел. извращение при минус 10 градуса със зор минава 70-80 километра! Ако щете, вярвайте.
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    За стария говоря, но и новия като го гледам не е много различен. И не го сравнявам с лимузина, а с коли от същия клас. Абсолютно дърво е наистина. Никога не бих дал тези пари за това подобие на кола. Има много по-добри предложения на подобни цени.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до 8ми ( преди 17 часа )
    това за новия или стария спринг?карал съм АП и той е много дървен спрямо една нормална лимозина. Може би китайците са с 2-3 стъпки по-напред, но докато не се кача да проверя лично не вярвам!
  • #8
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 17 часа )
    Карах го този Спрингс и мога да ви кажа, че няма такова дърво. Всичко в купето е мега дървено и ефтинджос, а динамичните характеристики са плачевни. Ако тръгнеш малко повече да настъпваш и батерията много бързо свършва. Ама наистина много бързо. А сега зимата е още по-голяма трагедията с тока. Километрите падат под половината от обявеното. Много е зле тази количка.
  • #7
    8 rate up comment 11 rate down comment
    До #4 ( преди 17 часа )
    Имаше класация за най-проблемните електромобили, които трябва да избягваме и точно Ситроен беше в челните места по проблеми. Така, че не бих рискувал. Ако реша да си вземам електричка ще е нещо китайско. Много дръпнаха напред китайците и предлагат много повече удобства и екстри от другите на ниска цена. В близко бъдеще обаче не смятам да се електрифицирам. Хибрида, който имам ми върши прекрасна работа и ми е по--евтино отколкото електричка, защото тока в Германия е скъп и няма сметка от Ел.кола.