Новата Dacia Bigster излиза на пазара тази пролет, като ще разчита на хибридно задвижване с 1,8-литров бензинов двигател и мощност 155 к.с. Със същия агрегат ще бъдат оборудвани обновените Jogger и Duster през 2026 година, като тогава той ще се появи под капака на новото Renault Clio, както и на още два модела на френската марка - Captur и Symbioz, като мощността му ще бъде увеличена до 160 к.с.
В същото време, тъй като не отговаря на стандарта Евро 7, настоящият 1.6 Hybrid ще отпадне от гамата на цялата група Renault. Той се появи през 2020, а от 2023 се поставя и на моделите на Dacia, като развива 140/145 к.с., но ще приключи жизнения си цикъл, за да направи място на агрегата от второ поколение.
Еволюцията на този хибриден агрегат всъщност е много по-важна, отколкото изглежда. Двигателят 1.8 (HR18) е базиран на 1.6 (HR16 на Nissan), като също получава система за директно впръскване на бензин и работи по цикъла на Аткинсън. Това му позволява постигане на по-нисък разход на гориво, но самият двигател е по-слаб – 107 срещу 148 к.с. при 1,6-литровия мотор.
В същото време двигателят 1.8 не работи със сегашната скоростна кутия без съединител, използвана при мотора 1.6, а с трансмисията, монтирана на 1.2 Hybrid Austral, тъй като тя приема по-голям въртящ момент. Основният електромотор добавя 50 к.с., като има още един с 20 к.с. Така съвкупната мощност достига 155 к.с. при Bigster.
Хибридният агрегат ще бъде поставен и на новия модел на Dacia, който трябва да дебютира догодина. Това е кросоувър-комби, което засега е известно като C-Neo. Задвижващата система ще се използва от ново Clio, чиято премиера ще се състои през пролетта на 2026, както и от Captur и Symbioz, които трябва да останат на пазара и след 2030.
При френските коли той ще развива 160 к.с., а при румънските – 155. От друга страна, семейството Austral, Espace и Rafale ще продължи с 1.2 Hybrid с 200 к.с., който тази година ще получи и версия със 160 к.с.