IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още едно проучване показва, че много хора използват хибридите неправилно

Повечето шофьори не зареждат с ток своите PHEV и това прави употребата им безсмислена

Plug-in хибридите (PHEV) теоретично биха могли да предложат най-доброто от двата свята - те са способни да работят само на електричество в диапазон от 50 до 80 км, в зависимост от модела, осигурявайки ускорение, сравнимо с изцяло електрически автомобили. В електрически режим шофирането е тихо, без стрес и с нулеви емисии.


PHEV


При по-дълги разстояния се включва бензинов двигател, който заедно с електромотора увеличава пробега. Но има проблем - повечето собственици на PHEV не включват колите си в зарядно устройство. Всъщност, скорошно проучване на InsideEVs установи, че дори самите автомобилни производители имат много малко данни за навиците за зареждане на тези превозни средства или просто не желаят да ги разкрият. Това поведение проваля цялата цел на технологията и вместо да е от полза за планетата, й причинява вреда.

Нови данни от компанията за телеметрия и управление на автопаркове Geotab, получени от Electric Autonomy Canada, показват, че автопаркове, използващи plug-in хибриди, отделят повече замърсители, отколкото би трябвало. Geotab анализира 1776 PHEV в търговска употреба и установи, че операторите на автопаркове в Северна Америка са 86% зависими от изкопаемите горива за своите енергийни нужди. Според резултатите от изследването средният разход на гориво на PHEV е 6,25 литра на 100 км, което е значително по-ниско от възможностите на тези автомобили.

Това е само малко по-малко от средния разход на гориво на подобни бензинови автомобили, който е средно около 7,15 литра на 100 км. Резултатите на Geotab са в съответствие с констатациите от други проучвания по тази тема. Например Европейската комисия за климатични действия установи, че реалните емисии на CO2 от PHEV са 3,5 пъти по-високи от тези, регистрирани при WLTP тестове. Така резултатите от теста WLTP показаха CO2 емисии от 39,6 грама на километър. В реални условия тези емисии достигнаха 139,5 грама на километър.

Според данни на международният съвет за чист транспорт (ICCT) за САЩ икономията на гориво в реалния свят за PHEV може да бъде 42-67% по-висока от прогнозите на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA).

Неизползването на зареждане има последствия извън лошия разход на гориво и емисии. Това означава, че собствениците - в случай корпоративни автопаркове, не пестят гориво вероятно няма да видят ползите от намаляването на разходите за поддръжка на превозните средства и сложността на експлоатацията.

Ежедневният пробег на микробуси или камиони за доставка например е само около 28 км, което се покрива лесно от повечето съвременни електрически ванове. Затова и много компании с големи автомобилни паркова в САЩ преминават към изцяло електрически модели. Amazon вече разполага с 15 000 електрически микробуса, произведени от Rivian, за доставка на пакети. FedEx започна да използва модели BrightDrop Zevo, произведени от General Motors, а PepsiCo залага на електрически камиони Tesla Semi в Калифорния.


0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 3 седмици )
    Поредно доказателство че повечето клиенти не им се занимава със зареждане на батерии, ако могат да не го правят, дори да им излиза малко по-скъпо само на бензин. А манекените на Дънинг-Крюгер продължават да вярват в светлото бъдеще на електромобилите и 100% превземане на всички пазари, въпреки че хора с опит в областта им дават 30% максимум.
  • #9
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 3 седмици )
    И ти ли си от онези които не могат да смятат проценти? Как точно при среден пробег 28 км на ден и цитирам "86% зависими от изкопаемите горива" сметна че ще карат само 60 70 км на ток, а останалите 86% на бензин? Още отдалеч надушвам антиелектрик антиматематик, който се опитва да изопачи математическите правила за да пасват на ПРАВАТА ВЯРА, диктувана от гуруто. Само хора с липса на знания от шести клас вече остана да ВЯРВАТ.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Може и да няма смисъл да зареждат ток. Зависи къде карат. Има много плъгин хибриди, които след 60-70 км/ч минават на бензин и нищо не можеш да направиш. И накрая си е заредила сама колата нещо, дето
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 3 седмици )
    Вече и пълните хибриди на Тойота ли не признаваш като експерт?
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    С питане ( преди 3 седмици )
    Казват че С питане до Цариград се стига. Вече за 111 път ви карам да попитате първият доставчик който срещнете, по колко километра върти на ден, на седмица и на месец. Досега не сте казали резултата? Питайте, Не е като да питате някой с bugatti veyron Колко му е разходът. Кyриерите са под път и над път и ще срещнеш поне един днес.
  • #5
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Пица? ( преди 3 седмици )
    Наистина ли смяташ че FedEx е компания която пече и разнася пици из квартала? То като се замислиш ако разнасяше пици щеше да върти по повече километри, защото през 10-15 минути трябва да се връща до пицарията, а камиона като напълни сутринта доставките, ги разнася из квартала цял ден. Колко доставки мислиш че може да направи за час и колко километра ще измине в квартала докато ги извърши? В по-големите квартали въртят по две-три камиончета. По колко да навъртят за ден?
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    До #1: Сериозно ли се връзваш на тая дивотия с 28 км дневен пробег?.. е може някой пицаджия... ама камион... дам, че те детските ел камиончета на площада навъртат повече от това ;) Електрофилите сте адски лесни за манипулация :)
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 седмици )
    За това единственото смислено задвижване е мекия хибрид, който само подпомага ДВГ!!!
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Аз казах ли ви ( преди 3 седмици )
    Само една - хибридгейт
  • #1
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Не думай ( преди 3 седмици )
    "Ежедневният пробег на микробуси или камиони за доставка например е само около 28 км, което се покрива лесно от повечето съвременни електрически ванове. " Оф, това да не го прочетат антиелектриците че пак ще почнат да обясняват как това са автомобилите с най-голям пробег и нямат време да зареждат, вместо да работят и 500 км пробег е напълно недостатъчен дори следващите 200 км да се зареждат за 10-15 минути. То като гледам и 150 км пробег да имат, могат да зареждат само в неделя