Голяма част от автомобилните анализатори прогнозират, че още до 2025 година всеки четвърти продаден автомобил в света ще бъде хибрид. Дали това ще се случи, времето ще покаже, но е факт, че делът на хибридните автомобили в световния автопарк нараства бързо. Много собственици на такива автомобили обаче се чудят кое моторно масло ще бъде оптимално за защита на двигателя на хибридна кола.
Хибридните автомобили се различават от нехибридните. Техните двигатели работят в режим на спиране и тръгване, като превключват на електричество при ниски скорости, за да задвижат автомобила. По време на нормално градско шофиране двигателят обикновено се използва само за кратки периоди и през повечето време задвижването се захранва от електричество. Ето защо температурата на двигателя с вътрешно горене в хибридния тракт е с по-ниска с приблизително 40°C в сравнение с температурата на двигателя на обикновен автомобил.
Някои хибридни двигатели могат да спрат, да преминат към електричество и да рестартират до 500 000 пъти през целия си живот, което на практика е 10 пъти повече от нехибридните двигатели. Експертите са на мнение, че при липса на високи температури водата и другите замърсители не се изпаряват, което повишава общата чувствителност на двигателя към замърсяване.
Характеристиките на хибридните двигатели, за които говорихме по-горе (по-ниска температура, често рестартиране, рискове от замърсяване), пречат на стандартните масла да защитят двигателя от разрушителното износване възможно най-добре. Тези нови условия са предизвикателство за моторните масла. Ето защо големите световни производители на масла започнаха да разширяват гамата си, като пускат на пазара масла, специално предназначени за хибриди.
Този нов вид масло е проектиран да издържи на тежките тестове на съвременните хибридни двигатели. Свойствата осигуряват 50% по-добра защита от износване при ниски температури и рестартиране на двигателя. Маслото, което отговаря на новите изисквания за хибридни превозни средства се предлага най-често в два класа на вискозитет: 0W-16 и 0W-20, но задължително на него трябва да е обозначено, че е за хибридни силови трактове.