IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шеф във Ford: Ако не се върнем към ДВГ, ще изчезнем от Европа

Гунар Херман посочи големите грешки, които концернът е направил на Стария континент

Лошите решение често причиняват огромни щети. И Ford започва да го разбира, след като заложи всичко на електромобилите. А изявленията на един от шефовете на европейското подразделение на концерна дават интересни подробности за ситуацията.


Ford Focus


Факт е, че много от производителите сгрешиха с краткосрочните и средносрочните си планове си за електрификация. Във Ford тези решения бяха взети от бившия шеф на марката за Европа - Мартин Сандърс, като поставиха под въпрос бъдещето на най-продуктивния автомобилен завод в Германия.

Под ръководството на Сандърс Ford похарчи колосалните 2 милиарда евро, за да трансформира фабрика за автомобили с вътрешно горене в завод за електромобили, където се произвеждат както Explorer, така и новият Capri. Един от шефовете на завода в Кьолн - Гунар Херман, обаче е категоричен, че взетите решения са много лоши и ще имат сериозни последствия за марката.

Пред германски медии Херман директно заяви, че „това, което в момента се произвежда в завода в Кьолн, е много малко, за да се оправдае съществуването на самото предприятие“

„Спешно се обръщам към хората в САЩ, които взимат важните решения, да се върнат към двигателите с вътрешно горене, ако искат Ford да оцелее в Европа", заяви Херман, като отрече слуховете, че концернът се готви да възроди спряната от производство Fiesta като електромобил, който също да се произвежда в Кьолн.

Ford попадна в капана на Volkswagen, чийто бивш ръководител реши, че електрическите автомобили са близкото бъдеще. Приликите между Сандърс и Херберт Дийс са очевидни, но има една съществена разлика - докато компанията от Волфсбург запази стратегията си за производство и на ДВГ, то Ford се опита да изпревари германския гигант.

Вместо да избере гъвкавост, американският концерн пое по различен път и спря един от най-популярните модели в историята си в Европа - Fiesta, като ще направи същото и с Focus, който ще изчезне през 2025 г. А вината за тежката ситуация е колкото на Сандърс, то и на големия шеф на концерна - главния изпълнителен директор Джим Фарли.

Затова и Херман е категоричен че ако Ford спешно не промени курса си, съвсем скоро ще изчезне от европейския континент. Китайските марки вече са по-близо до установяването си в Европа и това също е проблем. Според Херман по-важното обаче е, че електромобилите е трябвало да се появяват, когато от тях е можело да са правят пари, а не да се губят, както се случва в момента.


0 от 500
  • #11
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Турбо ( преди 3 седмици )
    Аз мисля,че всичко ще реши пазара.Ще има продажба на автомобили, хибриди и електрички.Всеки ще си избира,какво харесва и каквото му върши работа.
  • #10
    2 rate up comment 15 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 седмици )
    "Гост ( преди 1 час )Ще слушате Акио Тойода." Така правят тези които нямат глава на раменете за да мислят самостоятелно. Ти хвалиш ли се с това? Поне запомнил ли си Какво казва твоят гуру или няма значение? Нямаше ли да продава land cruiser на бедните етиопци, че гледам няма да му се получи и освен телефоните с шайба и производството на енергия от въглища, Африка ще прескочи и автомобилите с ДВГ и преминава директно на електромобили и батерии за съхранение на ВЕИ. Какво казва гуруто ти за това?
  • #9
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Абе каскет ( преди 3 седмици )
    "Швабен зи каскен ( преди 31 минути )Преходът ще е бавен и плавен, точно както го прави Тойота. Добрите им резултати са съвсем естествени." За кои добри резултати говориш? С колко са се увеличили продажбите на Toyota за последните 10 години? Какви са новите технологии които са въвели? Кой е тръгнал да ги гони за някакви технически постижения? Toyota е в пълен застой за последните 10 години. Ако продължи да стои на едно място, останалите няма да я гонят, а ще я заобиколят и ще продължат.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Цените останаха високи, не толкова от лакомия на производителите (не казвам че няма и такъв момент) но основно защото от 2019-та насам първо смениха стандарта за мерене на емисии, после на 2 пъти намалиха прага на емисиите, смениха начина на изчисляване, увеличиха глобата за надхвърляне и 2 пъти вдигаха изискванията към системите за активна безопасност.
  • #7
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 седмици )
    Преходът ще е бавен и плавен, точно както го прави Тойота. Добрите им резултати са съвсем естествени.
  • #6
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 седмици )
    Слаби мениджъри. Няма как да си добър мениджър, ако стратегията ти се основава на пропагандни партенки, вместо на реалността. То и наш теслю с промития мозък щеше да е добър мениджър ако така ставаше..
  • #5
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 седмици )
    Ще слушате Акио Тойода.
  • #4
    25 rate up comment 3 rate down comment
    До другия гост ( преди 3 седмици )
    Всъщност всичко започна от кризата с чиповете, при която видяха, че е било глупаво да правят отстъпки на клиентите си, след като като намалят производството, могат да карат клиентите да наддават кой ще даде по-голям комисион на дилъра, за да не се налага да чака цяла година новия си автомобил. Тогава продажбите на почти всички марки се сринаха заради липса на чипове, а печалбите литнаха нагоре и им се услади. Мислеха си че може да продължи вечно, но пропуснаха китайците в уравнението.
  • #3
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 седмици )
    На мен ми се струва, че живеем в пълна лудница. Значи в началото пуснаха ел.коли и те очаквано бяха по-скъпи от ДВГ. След това увеличиха цените на ДВГ и намалиха малко ел. и цените станаха близки. В резултат на това маржа на ДВГ се увеличи. Един вид излиза, че ел.колите направиха ДВГ по-печеливши и сега те искат да спрат/намалят ел. и да продават повече ДВГ
  • #2
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Редно е този да се замисли дали връщането към ДВГ ще реши проблема кардинално и завинаги или ще го задълбочи в бъдеще? Дали по правилното решение не е, вместо да отпишат тези 2 милиарда като загуба, да ги превърнат в актив, като инвестират още 2 или няколко по 2 милиарда, за да увеличат производството на електромобили и да вдигнат рентабилността, за да не дават шанс или поне да забавят китайците. Печалбата ще дойде от повече продажби на по-ниски цени, а не от намаляване и спиране на продажбите.