Лошите решение често причиняват огромни щети. И Ford започва да го разбира, след като заложи всичко на електромобилите. А изявленията на един от шефовете на европейското подразделение на концерна дават интересни подробности за ситуацията.
Факт е, че много от производителите сгрешиха с краткосрочните и средносрочните си планове си за електрификация. Във Ford тези решения бяха взети от бившия шеф на марката за Европа - Мартин Сандърс, като поставиха под въпрос бъдещето на най-продуктивния автомобилен завод в Германия.
Под ръководството на Сандърс Ford похарчи колосалните 2 милиарда евро, за да трансформира фабрика за автомобили с вътрешно горене в завод за електромобили, където се произвеждат както Explorer, така и новият Capri. Един от шефовете на завода в Кьолн - Гунар Херман, обаче е категоричен, че взетите решения са много лоши и ще имат сериозни последствия за марката.
Пред германски медии Херман директно заяви, че „това, което в момента се произвежда в завода в Кьолн, е много малко, за да се оправдае съществуването на самото предприятие“
„Спешно се обръщам към хората в САЩ, които взимат важните решения, да се върнат към двигателите с вътрешно горене, ако искат Ford да оцелее в Европа", заяви Херман, като отрече слуховете, че концернът се готви да възроди спряната от производство Fiesta като електромобил, който също да се произвежда в Кьолн.
Ford попадна в капана на Volkswagen, чийто бивш ръководител реши, че електрическите автомобили са близкото бъдеще. Приликите между Сандърс и Херберт Дийс са очевидни, но има една съществена разлика - докато компанията от Волфсбург запази стратегията си за производство и на ДВГ, то Ford се опита да изпревари германския гигант.
Вместо да избере гъвкавост, американският концерн пое по различен път и спря един от най-популярните модели в историята си в Европа - Fiesta, като ще направи същото и с Focus, който ще изчезне през 2025 г. А вината за тежката ситуация е колкото на Сандърс, то и на големия шеф на концерна - главния изпълнителен директор Джим Фарли.
Затова и Херман е категоричен че ако Ford спешно не промени курса си, съвсем скоро ще изчезне от европейския континент. Китайските марки вече са по-близо до установяването си в Европа и това също е проблем. Според Херман по-важното обаче е, че електромобилите е трябвало да се появяват, когато от тях е можело да са правят пари, а не да се губят, както се случва в момента.