Честит рожден ден на Найджъл Менсъл (1953) - шампион във Formula 1 (1992) и Indy Car (1993), и притежател на най-внушителния мустак в моторния спорт.
Вместо с богати спонсори, Найджъл проби със собствени пари, талант и упорство. В дебюта му в F1 горивен теч му подпали гърба. После си счупи врата и един гръбначен прешлен. В Далас през 1984 припадна от изтощение, докато буташе повредения болид към финала. През 1986 спукана гума в последния старт му отне титлата в полза на Прост. През 1987 травма на гърба го принуди да отстъпи на Пикет. После за по-малко от година стана шампион и в Европа, и в Северна Америка.
Найджъл Менсъл: любимец на Колин Чапмън и последният избор на Енцо Ферари
Винаги избиращ риска пред сигурността, но и винаги спортсмен в една епоха на егоцентрици, сметкаджии и интриганти, Менсъл бе състезателният пилот такъв, какъвто сме си го представяли като деца - една от последните романтични фигури в този спорт, в който днес асовете си имат собствени PR отдели. Нека си припомним най-важното от тази кариера, много по-необикновена и изпълнена с обрати от който и да е холивудски филм.
20 ключови факта от живота на Найджъл Менсъл (ГАЛЕРИЯ):
Сезон 1984 започва твърде зле за Менсъл - бъдещият световен шампион не успява да завърши в шест от първите осем старта, и спечеленият ефектен пол позишън в Далас най-после му дава надежди за обрат.
Менсъл повежда още от старта, но после закача стена и се налага да спре в бокса за нови гуми. От удара вероятно е пострадала и скоростната му кутия, което довежда до спиране на автомобила в последната обиколка. Менсъл инстинктивно изскача от болида и започва да го бута към финалната линия. Асфалтът е нагорещен до над 60 градуса, а изтощеният и обезводнен англичанин е облечен в черно (цветовете на спонсора John Player Special). Метри преди финала Найджъл припада. "Бях толкова ядосан, че не можех да спра да бутам", спомня си той. "После изведнъж светлините изгаснаха и се събудих в болницата". Все пак Менсъл постига своето - зачетено му е носещото точки шесто място.