Честит рожден ден на Найджъл Менсъл (1953) - шампион във Formula 1 (1992) и Indy Car (1993), и притежател на най-внушителния мустак в моторния спорт.
Вместо с богати спонсори, Найджъл проби със собствени пари, талант и упорство. В дебюта му в F1 горивен теч му подпали гърба. После си счупи врата и един гръбначен прешлен. В Далас през 1984 припадна от изтощение, докато буташе повредения болид към финала. През 1986 спукана гума в последния старт му отне титлата в полза на Прост. През 1987 травма на гърба го принуди да отстъпи на Пикет. После за по-малко от година стана шампион и в Европа, и в Северна Америка.
Найджъл Менсъл: любимец на Колин Чапмън и последният избор на Енцо Ферари
Винаги избиращ риска пред сигурността, но и винаги спортсмен в една епоха на егоцентрици, сметкаджии и интриганти, Менсъл бе състезателният пилот такъв, какъвто сме си го представяли като деца - една от последните романтични фигури в този спорт, в който днес асовете си имат собствени PR отдели. Нека си припомним най-важното от тази кариера, много по-необикновена и изпълнена с обрати от който и да е холивудски филм.
20 ключови факта от живота на Найджъл Менсъл (ГАЛЕРИЯ):
За четирите години в Lotus Менсъл неведнъж показва таланта и бързината си, но не му върви. Стига само до пет трети места. Спонсорът Essex Petroleum не го харесва и натиска за смяната му, но Чапман отказва. Вместо това му увеличава заплатата. През първите си сезони в Lotus Найджъл е печелел едва по 50,000 британски лири годишно (колкото Макс Верстапен печели сега за 8 часа). Но след новия договор, предложен от Чапмън, Менсъл е вече милионер. Двамата се сближават много и Найджъл е съкрушен, когато Чапмън внезапно умира в края на 1982. "Сякаш светът се продъни... Част от мен умря заедно с него", пише по-късно в автобиографията си. Новият шеф на Lotus Питър Уор никак не харесва Менсъл и търси начини да се отърве от него.
НА СНИМКАТА: С Колин Чапман, когото признава, че чувствал като "човек от семейството"