IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко енергия губят електромобилите в летните задръствания?

Експеримент на ADAC показа какъв е разходът на климатика в жегите

В горещите дни климатичните системи на електрическите превозни средства консумират допълнително електроенергия и много собственици на такива автомобили се чудят: какви са шансовете да останат с изтощена батерия в задръстванията в жегата?


експеримент ADAC


Експерти от германския автомобилен клуб (ADAC) тестваха на практика колко енергия изразходва климатикът на електрически автомобил при горещо време. В експеримента участва Tesla Model Y, която беше поставена в най-новата климатична камера в Технологичния център Ландсберг. Тя редовно се използва за тестване на електрически автомобили, тъй като нейното оборудване позволява да се симулират метеорологични условия в широк диапазон - от -20 до +40 градуса.

Като начало кросоувърът на Tesla беше оставен в камера под ярки ултравиолетови лампи за 8 часа при температура от +35 градуса, за да се разбере колко енергия изразходва климатикът в типичен горещ летен ден. Системата беше настроена на 20 градуса и беше избран постоянен режим на климатизация. В резултат на това предното стъкло се затопли до 60 градуса, таблото - до 45 градуса, а температурата в купето не се повиши над 25 градуса.


експеримент ADAC


За 8 часа електрическата кола изразходва 12 kWh. С други думи, всеки час климатроникът изразходва само 1,5 kWh за охлаждане на купето, което съответства на 8 изминати километра. Съответно, за 8 часа пробегът на електромобилът намалява с 64 км. При подобни условия автомобил с двигател с вътрешно горене ще изразходва от 1,0 до 1,5 литра гориво на час, което е еквивалентно на 10 - 15 kWh.

По този начин електрическият автомобил се оказва значително по-ефективен и по-екологичен поради липсата на изгорели газове. И собствениците на превозни средства, задвижвани само на ток, не трябва да се страхуват да попаднат в задръстване дори в най-горещия летен ден.


експеримент ADAC


0 от 500
  • #40
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Сервиз.Електричар си скубе косите от яд,поискали да му 20 000 долара за нова батерия.Шосе.Електричар бяга като лУд да избяга от горящата електричка.Въздуха е кристално алпийски чист.Завод за батерии и рециклиране на батерии.На таблото на портала няма място от некролози на работници,умрели внезапно от мистериозна болест.Найс,а!
  • #39
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Град.Паркирани автомобили с пълни резервоари.Електричар чака да му пуснат кабела от балкона.
  • #38
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Летен пек,на зарядната се потят намусени електричари с кабел в ръката.На бензиностанциите едни усмихнати хора зареждат за минути следващите 700 километра.Летен глокорт.Електричари се чудят къде е зарядната.Един електричар чака репатрак.Автомобилите с пълни с бензин резервоари си чакат собствениците. Планински път.Електричар се припотил от притеснение дали ще му стигне тока.По натам друг електричар размахва кабела с надеждата някой да му прехвърли малко ток.
  • #37
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До СМОГ ( преди 3 месеца )
    Не *** толкова, първо подскачай срещу все цигари, наргилета, вайпове и балони с райски газ, като си толкова загрижен за здравето на дробовете на хората! Повярвай ми, много по вредни са от това срещу което мрънкаш!
  • #36
    4 rate up comment 5 rate down comment
    СМОГ ( преди 3 месеца )
    По Ковидианско време за едно кихане и маска се влизаше в затвора, а сега всеки кара бракуван дизелак с избушен DPF и махнат катализатор. Днеска вкарва по 1000-2000 души в раковото и вс е наред? Някой здраво е издyxaл гарнитyрата на главатa...
  • #35
    4 rate up comment 6 rate down comment
    СМОГ ( преди 3 месеца )
    Летен пек, асфалта се топи. Кръстовище с работещи на празен ход кюмбeта, бълват на талази жега, мoр и смpад... Вместо ел. коли, пълна тишина и хлад. Чуваш само токчета и говор. А стане ли зелено, чуваш само вятъра... Летен kypopт. Хората са тръгнали към плажа. По алеята бракуваните дизели им бълват сажди и воня лицата. Планински път. Колоездачи. 1 дизелогрухтер мине по баира с кълба черни туpлуци.. и догоре целия им маршрут е paкова oтрова. Град. Тиха улица. Печка бачка на място заради климатика
  • #34
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Не смятам да си пилея времето в спор с психопат.Отпуска съм и ще почивам активно. Пък ти продължавай да пикаеш срещу вятъра.
  • #33
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Не правиш разлика между разхода на енергия за климатика и спада на капацитета на батерията заради температурата.
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    В момента ЕСО показва 46% от ФЕЦ,значи средно дневно е не повече от 20%.Смятах ти в % и абсолютни стойности получава се едно и също.
  • #31
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    МитичкЕ, разхода на климатика е едно.Загубата на капацитет на батерията от високата или ниската температура е съвсем друго нещо.