IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко енергия губят електромобилите в летните задръствания?

Експеримент на ADAC показа какъв е разходът на климатика в жегите

В горещите дни климатичните системи на електрическите превозни средства консумират допълнително електроенергия и много собственици на такива автомобили се чудят: какви са шансовете да останат с изтощена батерия в задръстванията в жегата?


експеримент ADAC


Експерти от германския автомобилен клуб (ADAC) тестваха на практика колко енергия изразходва климатикът на електрически автомобил при горещо време. В експеримента участва Tesla Model Y, която беше поставена в най-новата климатична камера в Технологичния център Ландсберг. Тя редовно се използва за тестване на електрически автомобили, тъй като нейното оборудване позволява да се симулират метеорологични условия в широк диапазон - от -20 до +40 градуса.

Като начало кросоувърът на Tesla беше оставен в камера под ярки ултравиолетови лампи за 8 часа при температура от +35 градуса, за да се разбере колко енергия изразходва климатикът в типичен горещ летен ден. Системата беше настроена на 20 градуса и беше избран постоянен режим на климатизация. В резултат на това предното стъкло се затопли до 60 градуса, таблото - до 45 градуса, а температурата в купето не се повиши над 25 градуса.


експеримент ADAC


За 8 часа електрическата кола изразходва 12 kWh. С други думи, всеки час климатроникът изразходва само 1,5 kWh за охлаждане на купето, което съответства на 8 изминати километра. Съответно, за 8 часа пробегът на електромобилът намалява с 64 км. При подобни условия автомобил с двигател с вътрешно горене ще изразходва от 1,0 до 1,5 литра гориво на час, което е еквивалентно на 10 - 15 kWh.

По този начин електрическият автомобил се оказва значително по-ефективен и по-екологичен поради липсата на изгорели газове. И собствениците на превозни средства, задвижвани само на ток, не трябва да се страхуват да попаднат в задръстване дори в най-горещия летен ден.


експеримент ADAC


0 от 500
  • #80
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Ще си купя EV 2 ( преди 4 месеца )
    Не познавам нормален човек който да не обича да му е чисто, тихо и да е модерен.Има любители на стари вещи и за тях остават пушещите тракащи старомодни коли но само за изложения един път в годината
  • #79
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ще си купя EV ( преди 4 месеца )
    Какво разбрахЦял ден климатик в жегата = тишина и само 64 км загубаС пушеща бричка = -12 литра гориво и тракане и миризми
  • #78
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "то слънцето огрява само предното стъкло."Защо се учудваш? Да не би във вашата реалност да има две слънца и докато едното изгрява другото да залязва за да ти пекат едновременно както през предното така и през задното стъкло? По-скоро са се престарали, защото ъгълът под който имитират слънцето е именно залез или Изгрев, за да огреят максимална част от интериора през предното стъкло, но пък в реалността при изгрев и залез интензитета на слънцето е най-нисък, а при тях е максимален.
  • #77
    2 rate up comment 2 rate down comment
    111 ( преди 4 месеца )
    Интересно... Защо са избрали бяла, след като това не е най-популятния цвят...
  • #76
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Има логика ,след като климатикът в къщи работи в помещение от 50-60 куб.м и харчи 3квтч, в реда на нещата е в един автомобил да е на половина
  • #75
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Е да ( преди 4 месеца )
    то слънцето огрява само предното стъкло.
  • #74
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 70 ( преди 4 месеца )
    Ето че психопата за 25 път Днес доказва че е психопат и никой не може да му вземе психопатското първо място. Не ти а аз ти казах още в начало, че стомана не се произвежда от желязо чрез добавяне на въглерод, а се произвежда чрез намаляване на въглеродното съдържание на чyгyна - "желязото" с високо съдържание на въглерод. Ти беше този който твърди че стомана се произвежда директно от Желязна руда с използване на въглища е нямало друг начин. Коментарите си стоят черно на бяло за доказателство
  • #73
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 72 ( преди 4 месеца )
    Аз съм че л А ти твърдиш обратното и затова те питам за конкретни цифри. Покажи ми пример в който пробегът на магистралата пада с 50% при включване на климатика А аз ще ти дам пример за падане с 80% при включване на климатика градско - колкото повече стоиш в задръстванията с включен климатик, климатика харчи повече отколкото за придвижване.
  • #72
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Намери някой собственик на електрокар и го питай колко пада пробега.Чети по форумите,там електричарите споделят.
  • #71
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    *** е ч у г у н.