IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко енергия губят електромобилите в летните задръствания?

Експеримент на ADAC показа какъв е разходът на климатика в жегите

В горещите дни климатичните системи на електрическите превозни средства консумират допълнително електроенергия и много собственици на такива автомобили се чудят: какви са шансовете да останат с изтощена батерия в задръстванията в жегата?


експеримент ADAC


Експерти от германския автомобилен клуб (ADAC) тестваха на практика колко енергия изразходва климатикът на електрически автомобил при горещо време. В експеримента участва Tesla Model Y, която беше поставена в най-новата климатична камера в Технологичния център Ландсберг. Тя редовно се използва за тестване на електрически автомобили, тъй като нейното оборудване позволява да се симулират метеорологични условия в широк диапазон - от -20 до +40 градуса.

Като начало кросоувърът на Tesla беше оставен в камера под ярки ултравиолетови лампи за 8 часа при температура от +35 градуса, за да се разбере колко енергия изразходва климатикът в типичен горещ летен ден. Системата беше настроена на 20 градуса и беше избран постоянен режим на климатизация. В резултат на това предното стъкло се затопли до 60 градуса, таблото - до 45 градуса, а температурата в купето не се повиши над 25 градуса.


експеримент ADAC


За 8 часа електрическата кола изразходва 12 kWh. С други думи, всеки час климатроникът изразходва само 1,5 kWh за охлаждане на купето, което съответства на 8 изминати километра. Съответно, за 8 часа пробегът на електромобилът намалява с 64 км. При подобни условия автомобил с двигател с вътрешно горене ще изразходва от 1,0 до 1,5 литра гориво на час, което е еквивалентно на 10 - 15 kWh.

По този начин електрическият автомобил се оказва значително по-ефективен и по-екологичен поради липсата на изгорели газове. И собствениците на превозни средства, задвижвани само на ток, не трябва да се страхуват да попаднат в задръстване дори в най-горещия летен ден.


експеримент ADAC


0 от 500
  • #50
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Идеалната температура на батерията за максимизиране на живота и използваемия капацитет е между 15 C до 35 C. Въпреки това температурата, при която батерията може да осигури най-много енергия, е около 45 C.
  • #49
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 48 ( преди 1 месец )
    Твоя телефон с какво охлаждане е? Водно или с термопомпа?
  • #48
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Пълни глупости.Ако през лятото батерията не се охлажда ще се запали.
  • #47
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Както виждаш на дълъг път на магистралата климатика харчи 1kWh на всеки час пътуване. Това означава че трябва да отделиш 80 стотинки и 14 секунди повече на 250 kW зарядна станция или 24 секунди повече на 150 kW зарядна станция които са масовите десетки зарядни станции до морето. Не мога да разбера за 80 стотинки или ревеш от години или заради 24 секунди, при положение че пътуваш разстоянието за два часа повече с 90 км в час и ти струва 50 лв повече?
  • #46
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 4 часа )Не правиш разлика между разхода на енергия за климатика и спада на капацитета на батерията заради температурата." Пълни глупости. Капацитета спада със спадане на температурите и расте с покачване на температурите. През зимата батерията се подгрява, за което е нужна енергия. През лятото има спад на пробега само заради климатика и то само на градско както ти сметнах. Единствената ти грижа е че няма да зареждаш 2, а 3 пъти в месеца. Ти така или иначе зареждаш 5 пъти бензин.
  • #45
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Сега разбра ли как те лъжат и манипулират А ти вярваш защото си антиматематик и не можеш да сметнеш елементарна сметка за което са нужни 10 секунди и знания за втори клас? Тези знания са ти дефицит и затова компенсираш 10 секунди мислене с писане на 10 поста по пет минути за оправдание.
  • #44
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    "Гост ( преди 3 часа )Не смятам да си пилея времето в спор с психопат.Отпуска съм и ще почивам активно. Пък ти продължавай да пикаеш срещу вятъра." Ама разбира се за един антиматематик е прекалено сложна задача Да сметне, че с 25 км/час 100 км се изминават за 4 часа и климатика харчи 6kWh, което добавя 50% повече разход към 12kWh за движение с изключен климатик. При 150 км/ч на 100 км същият този климатик харчи само 1kWh допълнително което добавя 4% допълнително разход към 24kWh/100км
  • #43
    0 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Гост ( преди 3 часа )В момента ЕСО показва 46% от ФЕЦ,значи средно дневно е не повече от 20%.Смятах ти в % и абсолютни стойности получава се едно и също." 46% от какво бе антиматематико? 46% от производството или от потреблението? АЕЦ 32,26%2012.73Кондензационни ТЕЦ 13,41%836.47Топлофикационни ТЕЦ 3,06%190.76Заводски ТЕЦ 2,07%129.28ВЕЦ 6,36%396.86Малки ВЕЦ 1,07%66.79ВяЕЦ 3,59%223.7ФЕЦ 38,02%2371.82Био ЕЦ 0,16%10.24Товар на РБ4600.1
  • #42
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 37.Електрика пуши по две кутии цигари,пие от парцуцата на дядо си и се вози на дизелак.Но е много загрижен за здравето на хората и екологията.
  • #41
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Шоурум за електромобили.Електричар изпада в истерия,като разбира колко е остатъчната стойност на електромобила му.Парите стигат колкото да си купи пищоф и да се гръмне.