IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко енергия губят електромобилите в летните задръствания?

Експеримент на ADAC показа какъв е разходът на климатика в жегите

В горещите дни климатичните системи на електрическите превозни средства консумират допълнително електроенергия и много собственици на такива автомобили се чудят: какви са шансовете да останат с изтощена батерия в задръстванията в жегата?


експеримент ADAC


Експерти от германския автомобилен клуб (ADAC) тестваха на практика колко енергия изразходва климатикът на електрически автомобил при горещо време. В експеримента участва Tesla Model Y, която беше поставена в най-новата климатична камера в Технологичния център Ландсберг. Тя редовно се използва за тестване на електрически автомобили, тъй като нейното оборудване позволява да се симулират метеорологични условия в широк диапазон - от -20 до +40 градуса.

Като начало кросоувърът на Tesla беше оставен в камера под ярки ултравиолетови лампи за 8 часа при температура от +35 градуса, за да се разбере колко енергия изразходва климатикът в типичен горещ летен ден. Системата беше настроена на 20 градуса и беше избран постоянен режим на климатизация. В резултат на това предното стъкло се затопли до 60 градуса, таблото - до 45 градуса, а температурата в купето не се повиши над 25 градуса.


експеримент ADAC


За 8 часа електрическата кола изразходва 12 kWh. С други думи, всеки час климатроникът изразходва само 1,5 kWh за охлаждане на купето, което съответства на 8 изминати километра. Съответно, за 8 часа пробегът на електромобилът намалява с 64 км. При подобни условия автомобил с двигател с вътрешно горене ще изразходва от 1,0 до 1,5 литра гориво на час, което е еквивалентно на 10 - 15 kWh.

По този начин електрическият автомобил се оказва значително по-ефективен и по-екологичен поради липсата на изгорели газове. И собствениците на превозни средства, задвижвани само на ток, не трябва да се страхуват да попаднат в задръстване дори в най-горещия летен ден.


експеримент ADAC


0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Ще ми обясниш ли по какъв начин ще ти се промени времето за зареждане в гаража, ако електромобила през зимата и лятото започна да харчи с 50% повече? Единствената ти разлика е, че за 600 км на месец вместо 16 лева за ток пролет и есен, през зимата и лятото ще плащаш 24 лв. Всичкият този рев за 6 лв ли е? До там ли изпадна, господин главен инженер с огромна заплата, който не може да си позволи да си плати по-малко от 6 лв допълнително към сметката за мобилен интернет и не може да гледа YouTube?
  • #19
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До лудория ( преди 1 месец )
    "Тест, направен в лаборатория е толкова коректен, колкото всичките тестове за разход на гориво дето се правят. " Абсолютно същото си помислих и аз. Но после осъзнах, че всъщност са тествали най-лошият сценарий - висока температура на въздуха, свръх висока радиация, която е трудно да се постигне и в пустинята в съчетание с пълно безветрие. В реалността при движение автомобила се охлажда. Подобрява и дебита на въздуха през радиаторите на климатроника намалявайки консумацията на вентилаторите.
  • #18
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    "Теслю митичен,колко статии се изписаха за намален пробег с 50% през лятото/зимата." Продължаваш да доказваш че си антиматематик. За да докажеш че не си, направи теста за антиматематици в коментар 10 и кажи с колко процента пада пробегът при градско шофиране и на магистрала. Или по-лесното - с колко процента се качва разхода? Както тази статия, така и тестовете за 50% падане на пробегът вие казват абсолютно едно и също нещо и едни и същи цифри, но ви правят различни ВНУШЕНИЯ. Антиматематици!
  • #17
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електричката е като диарията.Никога не знаеш дали ще се прибереш навреме вкъщи.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Всякакви такива фенове винаги ми напомнят една статия от Top Gear. Трябвало да покажат как Бугати Вейрон е по-добро от McLaren F1. Та решили да пробват да ги ускоряват по права, че е по-лесно за разбиране от слабоумните коментиращи. Ама на, оказало се, че Бугати-то не може да се справи. Първо английския автомобил накъсвал шошоните на френск-немския ***, след това гръмнал съединителя на новата кола... Чак след безброй опити успели да заснемат "правилната" сцена. Та, като чета медии, тестове...
  • #15
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Психопата електрик обвинява другите,че са психопати.Слънцето напече, фотоволтаиците произвеждат ток и електрическата латерна се включи.
  • #14
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Теслю митичен,колко статии се изписаха за намален пробег с 50% през лятото/зимата.Имам няколко познати с електрокари,които много съжаляват за похарчените на вятъра пари.Защо ли при тях лятото/зимата пробега пада наполовина? Единия е с Тесла Y.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Тест, направен в лаборатория е толкова коректен, колкото всичките тестове за разход на гориво дето се правят. Затова, като искат да проверят, пращат колата в Саудитска Арабия и записват резултата за разхода в жега. Така правят големите компании. Не, че не могат да ползват лаборатория, ама е различно на истинско. Лесно, без всякакви недоразумения. Нима ти вярваш в разхода, обявен от автомобилните производители?!
  • #12
    1 rate up comment 7 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    "Това че за някой "работи" или е "ок" - не означава, че не е проблем за останалите. Факт е че с двг просто не мислиш за зареждане." И кои са останалите? Примерно гостенина, по чиито думи не мисли за зареждане, защото зарежда само за 5 мин. всяка седмица по 30 лв за да изминава 150 км до работа? Основният проблем е, че ви тежи мисленето и сте алергични към него. Ако се научите да мислите ще установите че се налага да работите по-малко. Избавете се от алергията към мисленето и ще живеете по-добре
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Този мит не го ли разбихме още преди две години когато ми омръзна да копиействам броя на зарядните от София до морето? Преди две години бяха 50 броя, към момента са повече от 100 броя, като през 90% от времето стоят празни. Много лесно е да отвориш плъгшер и да провериш както броя, така и заетостта на зарядните станции по който си искаш маршрут. При положение че нормален електромобил вече стига от София до Бургас без нужда от зареждане, какви калкулации ще правиш на коя от стоте зарядни да спреш