IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко енергия губят електромобилите в летните задръствания?

Експеримент на ADAC показа какъв е разходът на климатика в жегите

В горещите дни климатичните системи на електрическите превозни средства консумират допълнително електроенергия и много собственици на такива автомобили се чудят: какви са шансовете да останат с изтощена батерия в задръстванията в жегата?


експеримент ADAC


Експерти от германския автомобилен клуб (ADAC) тестваха на практика колко енергия изразходва климатикът на електрически автомобил при горещо време. В експеримента участва Tesla Model Y, която беше поставена в най-новата климатична камера в Технологичния център Ландсберг. Тя редовно се използва за тестване на електрически автомобили, тъй като нейното оборудване позволява да се симулират метеорологични условия в широк диапазон - от -20 до +40 градуса.

Като начало кросоувърът на Tesla беше оставен в камера под ярки ултравиолетови лампи за 8 часа при температура от +35 градуса, за да се разбере колко енергия изразходва климатикът в типичен горещ летен ден. Системата беше настроена на 20 градуса и беше избран постоянен режим на климатизация. В резултат на това предното стъкло се затопли до 60 градуса, таблото - до 45 градуса, а температурата в купето не се повиши над 25 градуса.


експеримент ADAC


За 8 часа електрическата кола изразходва 12 kWh. С други думи, всеки час климатроникът изразходва само 1,5 kWh за охлаждане на купето, което съответства на 8 изминати километра. Съответно, за 8 часа пробегът на електромобилът намалява с 64 км. При подобни условия автомобил с двигател с вътрешно горене ще изразходва от 1,0 до 1,5 литра гориво на час, което е еквивалентно на 10 - 15 kWh.

По този начин електрическият автомобил се оказва значително по-ефективен и по-екологичен поради липсата на изгорели газове. И собствениците на превозни средства, задвижвани само на ток, не трябва да се страхуват да попаднат в задръстване дори в най-горещия летен ден.


експеримент ADAC


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Можеш ли да сметнеш или не? Липсата на отговор ще означава не и аз ще ти го сметна за да се изложиш повече. Има и поне малко чест и достойнство и сметни колко пада разхода при градско шофиране и на магистрала и поне веднъж си признай грешката!
  • #29
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вярванията ти за процентите поради липса на опит за мислене не са от днес. Кажат ли ти някакъв процент не питаш процент от какво а кълвеш на бастyн. Точно както вярванията ти и статия от преди години, че фотоволтаиците произвеждат среднодневно 1% от енергията през зимата и максимум 3% през лятото. Като среднодневно за тебе означава да правиш средно аритметично на процент - недопустима грешка за първокласник, да не говорим за главен инженер на завод като тебе. Ама как да не вярваш на психопат!
  • #28
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Също така държа да ми кажеш кое е нереалното в примера? Разходът ли не ти харесва? Ако не ти харесва дай реални примери за разход със средна скорост 25 км в час и разход със 150 км в час и аз ще ти сметна колко ще падне пробегът с едно зареждане при завишения В статията разход на климатика от 1,5,kWh на 100 км. Обикновено харчи по-малко в реалността.
  • #27
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами нали това те моля, дай числата градско и на магистралата? Ако не ти харесва моя пример дай някой друг пример? Колко километра изминава един електромобил на магистралата с включен климатик и колко с изключен, за да видим колко ще падне пробегът? Мога да се обзаложа на каквото кажеш че няма да е 50% освен ако не го казваш че с 90 км в час средна скорост с отворени прозорци по навик.
  • #26
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Господин Тунберг,защо да смятам нещо с грешни начални данни.Дал съм ти три статии колко пада пробега през лятото/зимата.Чети не боли.Имам и подобни данни от познати приятели с електрокари колко им е пробега градско, извънградско,на магистрала,при идеални условия 20 градуса,при 40 градуса и -20 градуса.
  • #25
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Можеш ли да направиш сметката от коментар 10 или не можеш? Хайде подсказване С риск да ми пишат единица. За да започнеш поне от някъде и да стигнем до консенсус. Сметни при 1,5 kWh енергия необходима за 1 час работа на климатика колко киловат часа харчи климатика на 100 км при 25 км в час и при 150 км в час? Другият начин на смятане е колко километра от пробегът харчи за 1 час в града с 25 км в час и за един час и колко на магистрала са 150 км в час? Поне това можеш ли да сметнеш антиматемати
  • #24
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 26 ( преди 1 месец )
    Господин антиматематик и антимислител, гостенино, вместо да пишеш едни и същи глупости с 15 Ника, да беше седнал да направиш сметката един единствен път и да спреш да я мислиш. Ако си беше направил сметката преди да изпишеш 10 коментара, днес щеше да си се изложил една идея по-малко. Но целта ти е да доказваш какъв психопат, антимислител и антиматематик си. Да съм отрекъл, че електромобилите харчат с 50% повече зиме и лете, за да се опитваш да ми го доказваш и да повтаряш моите думи?
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #12 в живота си имам много на брой и много по-важни неща по които да мисля. Не съм останал без цели. Колата не е нещо за което смятам че трябва да отнема мислите ми, освен ако е за забавление. С рутинни безумни сметки и притеснения - "ша стигна ли ако пусна климатика и дам малко газ" не мисля че имам желание за мисля за тях.
  • #22
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Факт е, че автомобилите на ток стават все повече, а димящите с 1.9 TDI все по-малко, дори в София са застрашен вид вече. А в тоя сайт троловете нека си лаят. Слава на Украйна, която се бори за свобода срещу тиранията идваща от русия.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Теслю електричко теоретичко,не става въпрос за време или пари.Става въпрос за пробег с едно ЗАРЕЖДАНЕ.При мен лято/зима пробега е почти един и същ.При електрокара пада наполовина.