IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко енергия губят електромобилите в летните задръствания?

Експеримент на ADAC показа какъв е разходът на климатика в жегите

В горещите дни климатичните системи на електрическите превозни средства консумират допълнително електроенергия и много собственици на такива автомобили се чудят: какви са шансовете да останат с изтощена батерия в задръстванията в жегата?


експеримент ADAC


Експерти от германския автомобилен клуб (ADAC) тестваха на практика колко енергия изразходва климатикът на електрически автомобил при горещо време. В експеримента участва Tesla Model Y, която беше поставена в най-новата климатична камера в Технологичния център Ландсберг. Тя редовно се използва за тестване на електрически автомобили, тъй като нейното оборудване позволява да се симулират метеорологични условия в широк диапазон - от -20 до +40 градуса.

Като начало кросоувърът на Tesla беше оставен в камера под ярки ултравиолетови лампи за 8 часа при температура от +35 градуса, за да се разбере колко енергия изразходва климатикът в типичен горещ летен ден. Системата беше настроена на 20 градуса и беше избран постоянен режим на климатизация. В резултат на това предното стъкло се затопли до 60 градуса, таблото - до 45 градуса, а температурата в купето не се повиши над 25 градуса.


експеримент ADAC


За 8 часа електрическата кола изразходва 12 kWh. С други думи, всеки час климатроникът изразходва само 1,5 kWh за охлаждане на купето, което съответства на 8 изминати километра. Съответно, за 8 часа пробегът на електромобилът намалява с 64 км. При подобни условия автомобил с двигател с вътрешно горене ще изразходва от 1,0 до 1,5 литра гориво на час, което е еквивалентно на 10 - 15 kWh.

По този начин електрическият автомобил се оказва значително по-ефективен и по-екологичен поради липсата на изгорели газове. И собствениците на превозни средства, задвижвани само на ток, не трябва да се страхуват да попаднат в задръстване дори в най-горещия летен ден.


експеримент ADAC


0 от 500
  • #70
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Изприказва много приказки,без да кажеш нищо съществено.Само се правиш да изглеждаш по умен.Маскираш невежеството си с много приказки.От какво се произвежда стоманата? Отговор от една дума: ***.Още една глупост,вентилатора на климатика харчи адски много ток колко точно, 100 или 200 вата?
  • #69
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Чакаме и доказателството, че пробегът спада, защото спада капацитета на батерията. Ето че съм си измисли и прякор - психопата с Дънинг Крюгер. Отива ти. Първо от неграмотност обясняваш че капацитета на батерията пада в жегите А след като те хванат в лъжа избягваш всякакви отговори на въпроса и сменяш темата, а по-късно повтаряш тезата на събеседника като своя и се опитваш да му кажеш, че греши. Докажи че е капацитета на батерията пада в жегите, а не е най-висок както твърдя от самото начало?
  • #68
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Освен това всеки технически грамотен разбра че в градски условия вентилатора на радиаторите на климатика работи на максимални обороти, и харчи адски много ток, за разлика от магистрално шофиране където може да бъде изключен, а радиатора да се охлажда от насрещния въздух от въздухозаборниците, които му осигуряват по-голям дебит на въздуха отколкото може да осигури вентилатора. Много добре си се описал с с диагнозата дънинг Крюгер. Не само че не знаеш, но на десетия път все още не си разбрал какво
  • #67
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 16 минути )При 27 спада е 2,8% ,при 38 спада на пробега е 31% ,т.е разхода на климатика се повишава над 10 пъти(не процента) и спада на пробега е 31% ?" Днес вече с пет поста 10 пъти доказваш че си функционално неграмотен и дори не можеш да прочетеш и разбереш правилно въпроса за да му отговориш. Въпросът е колко пада пробегът на магистрала. Не ми приказвай общи приказки. Вече ти сметнах, че за 100 километра на магистрала климатика работи 40 минути, А в градски условия 4 часа.
  • #66
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Крадеца вика дръжте ( преди 3 месеца )
    Точно както не можахте да разберете че нисковъглеродно производство на стомана не означава производство на стомана без съдържание на въглерод. Много се смях че в стоманата задължително трябва да се добави въглерод за да стане стомана. Обясних ви че при производството на стомана въглерода се премахва от чyгyна, който е "желязо с високо съдържание на въглерод. Кое от всичко не разбра и не е вярно?
  • #65
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Не бих искал да имам такъв климатик,който ми яде 30% от пробега ,около 200 км,това са 12 литра бензин.
  • #64
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Крадеца вика дръжте ( преди 3 месеца )
    "Манекена на Дънинг Крюгер бил функционално и технически грамотен.Да те питам от какво се получава стоманата? "Още откакто първия път започна да обясняваш че стомана не може да се произвежда с възобновяема енергия, защото се използват въглища за нейното производство, ти обясних че въглищата се използват за извличането на желязото от желязната руда, а не за производство на стомана. Стомана не се произвежда с въглища. от ТОПЕНЕ на стомана и/или чyгyн
  • #63
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    При 27 спада е 2,8% ,при 38 спада на пробега е 31% ,т.е разхода на климатика се повишава над 10 пъти(не процента) и спада на пробега е 31% ? Отвори прозореца да излетят канарчетата.Климатика охлажда купето и батерията,електричко теоретичко!
  • #62
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Още един цитат ( преди 3 месеца )
    Още чакам отговорите на този пост"анонимен ( преди 20 часа )Ами нали това те моля, дай числата градско и на магистралата? Ако не ти харесва моя пример дай някой друг пример? Колко километра изминава един електромобил на магистралата с включен климатик и колко с изключен, за да видим колко ще падне пробегът? Мога да се обзаложа на каквото кажеш че няма да е 50% освен ако не го казваш че с 90 км в час средна скорост с отворени прозорци по навик."
  • #61
    0 rate up comment 2 rate down comment
    И аз цитирам ( преди 3 месеца )
    "Гост ( преди 20 часа )Не правиш разлика между разхода на енергия за климатика и СПАДА НА КАПАЦИТЕТА НА БАТЕРИЯТА заради температурата."Технически грамотния ***, Ще дадеш ли линк за това, както аз ти дадох че при покачване на температурата капацитета на батерията се увеличава и при 45 градуса батерията и може да отдаде най-много енергия? Неслучайно при бързо зареждане батерията умишлено се загрява до тази температура, а след това се охлажда защото не е добре за живота на батери ...