IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези с ДВГ

В Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година

В Китай електрическите автомобили вече са по-евтини от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, потвърждава последният анализ на Bloomberg. В него се твърди, че през 2023 г. средната цена за закупуване на изцяло електрически автомобил в Китай е била 32 138 долара, докато бензиновите, дизеловите и зареждащите се хибриди са се продавали на средни цени от 34 296 до 41 446 долара.


BYD


Основният фактор за намаляване на цената на електрическите превозни средства е намаляването на цената на батериите. През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh.

Ръстът на електрическите превозни средства в Китай също се дължи на увеличеното производство и по-ниските цени на батериите поради конкуренцията между производителите. Големи компании като CATL и BYD продължават да инвестират в изследвания, автоматизация и нови фабрики, като допълнително намаляват разходите.

Докато Китай ускорява приемането на електрически превозни средства, в Европа паритетът на цените между електрическите и бензиновите автомобили не се очаква до 2027 г. Според експерти това ще създаде значително предимство за китайските производители на автомобили, които ще могат да предложат по-конкурентни продукти на европейския пазар през следващите години.


0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защо същата кола в Европа струва цели 30 000 долара повече при положение че стандарта на живот и заплатите в ЕС са по ниски от САЩ. Значи тия американци винаги се уреждат да са най добре от всички. А Европейците все са най прецакани.
  • #7
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    *** е че в Европа този модел се продава за 93 000 Евро което е почти 102 000 долара. От къде идва тази безумна разлика?
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Чичо Кольо с удоволствие ще си купи малка електрическа кола, да ходи на работа с нея. Ама ще си има и още една, хибридна за по-дългите разстояния, че да не го мисли къде ще зареди, ще има ли опашка или въобще дали ще работи зарядното, че това са често срещани препятствия все още. Нещата се подобряват разбира се, но все още е бавно темпото. Ако и цените на колите наистина паднат, ще е супер!!!
  • #5
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Евтино. Тоест получаваш това за което плащаш. За мен е все още е необяснимо как може дори и днес 12 години по късно нито една фирма да не може да изкара модел който да имат параметрите на Tesla S от 2012г. Да не говорим за по новите модели. Няма немци, няма японци...Тесла все още е номер 1. Сега тъкмо разглеждах последния базов Model S AWD, със 670 коня, и над 600км пробег. Страхотна кола! И интериора е много подобрен. 72 000 долара ( без еко бонус).
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези ДВГВ Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година" за всеки който разбира смисъла на думите, означава че никога на господин Акио Тойода вече е постигнато в Китай и ще бъде постигнато в Европа през 2027 година. Същото никога антиелектриците, които не си вярват, че някога ще бъдат изравнени цените, но вярват на Toyota.
  • #3
    8 rate up comment 7 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Колко да е миниатюрна? Най-голямата батерия за Тесла модел 3 е 80kWh. При цена 75$ има себестойност 6000$ , което е 10 000 лв. Само ремонтът на съвременна скоростна кутия струва толкова. Или пък 3 500 л гориво които собственикът на средностатистически автомобил плаща на всеки 45 000км. Тук има коментиращи които се хвалят че изминават 100 хиляди всяка година и плащат по две батерии на Лукойл. 20 батерии за 10 години, сменят баничарката.
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Сравнявате кон с кокошка.Електричка с миниатюрна батерия за в града и пълноценна кола с двигател.Все едно да сравним Дачия Спринг за 40000 лева мижав 150 км пробег и кола с двигател за 50000 лева и 700 км пробег.
  • #1
    13 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А дали не се дължи на факта че електричките се продават без печалба или направо на загуба, а масрафа го плащат ДВГ? И като добавим големия дял да микро електрички които в останалата част от света не се броят за коли и сметката излезе.