IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези с ДВГ

В Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година

В Китай електрическите автомобили вече са по-евтини от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, потвърждава последният анализ на Bloomberg. В него се твърди, че през 2023 г. средната цена за закупуване на изцяло електрически автомобил в Китай е била 32 138 долара, докато бензиновите, дизеловите и зареждащите се хибриди са се продавали на средни цени от 34 296 до 41 446 долара.


BYD


Основният фактор за намаляване на цената на електрическите превозни средства е намаляването на цената на батериите. През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh.

Ръстът на електрическите превозни средства в Китай също се дължи на увеличеното производство и по-ниските цени на батериите поради конкуренцията между производителите. Големи компании като CATL и BYD продължават да инвестират в изследвания, автоматизация и нови фабрики, като допълнително намаляват разходите.

Докато Китай ускорява приемането на електрически превозни средства, в Европа паритетът на цените между електрическите и бензиновите автомобили не се очаква до 2027 г. Според експерти това ще създаде значително предимство за китайските производители на автомобили, които ще могат да предложат по-конкурентни продукти на европейския пазар през следващите години.


0 от 500
  • #18
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    Тесльо-тротинетка-***-латерна, кое тежи 500 кг повече? Корола хибрид или Тесла модел 3? Не ми отговаряй, ами продължавай с дитирамбите за другаря Жи и китайските роби, които работят двойно за половин заплата че да са евтини батериите за лъжлив нагъл Илон, най-долния и алчен индивид на планетата.
  • #17
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Когато някой друг плаща масрафа, е лесно. Сега Китай го плаща, но ще дойде време и ще каже - дай да си оправим сметките. Питайте гърчолята как се рапзлатиха като нямат кинти. Същото го чака и европейски клиент за мечтания електромобил и пълна независимост от нефт/газ/метан... Зависими от Китай и техните прищевки. Да не се окаже скоро една война с Тайван и Европа гузно да гледа в пода, както гледа при войната в Сирия? ;)
  • #16
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Поевтиняват в момента електричките, докато са малцинство. Като станат много и държавата види колко пари губи от акциз на горивата и данъци, така ще поскъпнат че свят ще ни се завие.
  • #15
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    За пореден път те питам: Какво му е пазарното на това да налагаш данъци върху ДВГ и да освобождаваш от данъци и да наливаш субсидии в Ел?
  • #14
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Енергийната плътност на батериите се увеличава с всяка година. Скоростта на зареждане също. Първа електромобилите ще станат по-леки от автомобил с ДВГ никой няма да се интересува от пробега с едно зареждане. Ако не изминава ежедневно повече от 300-400 км, което правят 0, 01% от шофьорите. Само за тях ще се произвеждат електромобили с тежки батерии изминаващи хиляда километра с едно 10 минутно зареждане. За останалите няма да е проблемче Ще спрат за 2 зареждания по 10 минути на 1000 километра.
  • #13
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ето появи се агресивния садист психопат описано от съседната статия, който вместо аргументи отвори единствено с агресия манипулации и обиди и изопачаване на реалността. Можеш ли да докажеш дори едно свое твърдение? Посочи ми при едно и също тегло, как електромобил сте отдали повече ФПЧ от автомобил с ДВГ, който освен че отделя същото количество бини прахови частици от гумите, от целия повече частици от спирачките, както и от ауспуха, заедно с отрови причиняващи смърт при високи концентрации
  • #12
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 месец )
    Тесльо-тротинетка, като въведат Евро 7, ще се усетят че елетктромобилите имат по-високи емисии на канцерогенни твърди частици, ще им спрат субсидиите и поевтиняването ще стане поскъпване. Тоя филм вече сме го гледали с дизелите. Политиците толкова си могат, а Акио за пореден път ще излезе прав.
  • #11
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ще стане точно като с фотоволтаиците. В момента се инвестират милиарди в разширяването на производствения капацитет за батерии. Ниските производствени цени в съчетание със свръхпроизводство, ще свалят и цените на суровините и крайната цена ще падне още. Това ще е началото на края на продажбите на новите ДВГ. Вече произведените ще се карат още 10-20 години и това ще е края на ДВГ транспортът. Ще стане екзотика като конските каручки, които още се движат.
  • #10
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От 10 години насам прогнозите са, че цената на електромобилите ще се изравни с ДВГ, когато батериите струват 100 долара за киловатчас. Ето че отбелязахме този момент и както се вижда от статията цените нямат с никакво намерение да спират да падат. По напълно пазарни принципи по-евтиняването на самите електромобили ще се забави с една-две години, за да се върнат инвестициите в разработката на батериите.
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Данъци!!! Разликата е от супер високите данъци които плащаме в Европа!!! В някой случай плащаме данъци на данъците!!!