IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези с ДВГ

В Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година

В Китай електрическите автомобили вече са по-евтини от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, потвърждава последният анализ на Bloomberg. В него се твърди, че през 2023 г. средната цена за закупуване на изцяло електрически автомобил в Китай е била 32 138 долара, докато бензиновите, дизеловите и зареждащите се хибриди са се продавали на средни цени от 34 296 до 41 446 долара.


BYD


Основният фактор за намаляване на цената на електрическите превозни средства е намаляването на цената на батериите. През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh.

Ръстът на електрическите превозни средства в Китай също се дължи на увеличеното производство и по-ниските цени на батериите поради конкуренцията между производителите. Големи компании като CATL и BYD продължават да инвестират в изследвания, автоматизация и нови фабрики, като допълнително намаляват разходите.

Докато Китай ускорява приемането на електрически превозни средства, в Европа паритетът на цените между електрическите и бензиновите автомобили не се очаква до 2027 г. Според експерти това ще създаде значително предимство за китайските производители на автомобили, които ще могат да предложат по-конкурентни продукти на европейския пазар през следващите години.


0 от 500
  • #38
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    След всичкото това безсмислено БЛА БЛА БЛА в същото време четем "Заради митата на китайските коли Tesla вдигна цените в Европа" Бхуааа Ба хА ХА бха. Спорете си вие колко е силно слънцето и колко струва батерията на виртуалните ви електрически коли. Пожелавам на всички ни да си купим по една Тесла, па да я караме по 5-600хил км че да и се наложи да и сменим батерията тънко, че да евтини!!! Ама до тогава ще си карам Хибридчето - удъртя милата, на 2 години стана. Батерията ще и сменям скоро - тънко
  • #37
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Цяла статия ви написаха днес по темата като ви описаха като агресивни психопати манипулатори и хомосексуалисти. Моля те поне за последното недей да даваш толкова доказателства защото не си спрял да даваш доказателства за всичко е останало. Нали се сещаш че аз не те обиждам а те описвам по критериите които са дадени, за разлика от тебе, който обижда агресивно с измислени тези?
  • #36
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 35 ( преди 1 месец )
    Освен че си агресивен психопат с функционална неграмотност и технически неграмотен и доказваш всичко това за пореден път. Аз ти говоря с цифри и факти а ти с обиди лъжи и манипулации които са лесна проверими . Поредното доказателство е че говориш за сравнение на цената на златото с цената на среброто. Говориш за втора употреба на батериите от 104 долара и манипулираш че съм говорил за батериите от 75 долара, но само технически неграмотни като тебе няма да те хванат че си психопат.
  • #35
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка,верно ли батериите са по 70 долара киловатчаса? А втората употреба са по 200? Ти си обратното на остър.
  • #34
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И понеже си функционално неграмотен, както и математически неграмотен, Ще дадеш ли твоята интерпретация на тази информация от статията :През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh. Колко е била цената само преди 1г. в Китай, на онези които ги продават по 200 долара в САЩ?
  • #33
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    За разлика от вас не съм психопат и мога да дам линкове. Ти сам можеш да провериш какви са цените и да ме опровергаеш, като кажеш реалните цени на които си ги намерил? Вместо да обиждаш агресивно, да лъжеш и да се опиташ да промениш реалността, просто ме застреляй с факти срещу който не мога да кажа нищо! Примерно Колко струва 5,2 kWh батерия в eBay и колко струва да си я купиш нова? Буквално са на една и съща цена. Колко струва да си купиш батерия за модел У директно от Тесла? Дай числа?
  • #32
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    В eBay я смята по 200$/квтч.По неговите сметки стара употребявана е три пъти по скъпа от нова.
  • #31
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Теслю е като фурнаджийска лопата.Като купува нова батерия я смята на 75$/квтч.Като продава батерия втора употреба в eBay я смята по 250$/квтч(1000$ за 5квтч).
  • #30
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Бла бла бла....само това чета тук....Едва ли някой от дискутиращите има Тесла, или пък Китайска електричка, повечето сигурно не сте сядали в електричка, но дискусията е гореща!!! Всички коли имат +ве и -си и електричките ще се развиват, ФАКТ. НО, не мислете, че след 20 години няма да има коли с ДВГ по улиците!!!No way!!! За много хора колите са средство за предвижване, но за много хора са страст, и колкото и готино да се кара една електричка....без звука на 5к+ оборота и мириса на бензин!!!!
  • #29
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И бъркаш държавна подкрепа със субсидии. Държавата Китай предоставя на фирмите свързани с производство на батерии фотоволтаици и електромобили безлихвени заеми, а не безвъзмездна помощ, както правят лицемерите от Европа с европейските си фондове. Китайската държава предоставя и земя за тези които искат да инвестират в такива предприятия и не ги натоварва с бюрократични пречки, а ги подпомага за разлика от Европа. Същото правят и в САЩ. Какво лошо виждате в тази политика?