IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как китайските марки печелят в Европа, след като свалят цените?

Оказва се, че моделите им за чужбина се продават с до 300% надценка спрямо вътрешния пазар

Голяма част от света се тревожи, че Китай наводнява международните пазари, като удря сериозно конкуренти, умишлено намалявайки цената на своите електромобили. Ново изследване обаче показва точно обратното - китайските коли се продават с огромни надценки, като това помага на техните производители да увеличат максимално печалбите си в чужбина.


BYD


Лидер в тази стратегия е компанията BYD, която се сблъсква с все по-силна конкуренция на вътрешния пазар. Там голям брой местни производители в момента да въвлечени в ценова война, а властите вече предлагат сериозни субсидии при покупка на електромобил, като те важат както за китайски, така и за чужди марки. Всичко това, естествено, намалява печалбите.

По тази причина в BYD са решили да увеличат максимално печалбата от своите чуждестранни модели. В някои случаи компанията продава колите си на почти три пъти по-висока цена от тази на вътрешния пазар. И въпреки това в много случаи китайските предложения са по-добри от тези на западните им конкуренти.

Изследванията показват, че китайските производители на автомобили често оценяват превозните средства малко под тези на европейските марки. Те правят това, като същевременно предлагат по-стандартно оборудване и технологии, които често се доплащат при конкурентите.

Дори като допълнителните разходи, като например доставка, са включени, надценките показват хиляди долари допълнителна печалба, получена за продажба на EV. Това е така, защото китайските производители са рационализирали разходите на всеки етап от производствения процес - от производството на батерии до добива на суровини.

Според фирмата за пазарно проучване Benchmark Mineral Intelligence разходите за батерии в Китай са с 18% по-малки. Компания като BYD, която произвежда собствени батерии, може да договори допълнителни отстъпки нагоре и надолу по веригата на доставки. Освен това китайските производители на автомобили са допълнително подпомогнати от наличието на субсидирана от правителството земя, както и от по-евтините разходи за енергия и труд от тези, пред които са изправени европейските компании.

Данните на агенция Reuters за някои експортни пазари сочат, че цената на BYD Atto 3 е с 81% до 174% по-висока, отколкото в Китай. Цените на Dolphin са от 39% до 178% по-високи. В Германия, например, този модел струва 34 981 евро (37 439 долара), докато в Китай той се продава само за 16 524 долара. Друг популярен модел - BYD Seal, на чужди пазари е с между 30 и 136% по-скъп спрямо аналога си в Китай.

Всичко това определено притеснява утвърдените европейски производители, защото показва, че дори с налагането на допълнителни мита на китайските коли в ЕС, тяхната цена няма да се повиши значително и те ще продължат да бъдат конкурентни на пазара.


0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 7 месеца )
    кой беше чувал за китайски автомобил преди 10 години., а преди 5. След 5 години ще е страшно за чичаците дето си живяха спокойно и си мислеха че с реклами и различни опаковки ще ни предлагат едно и също.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 7 месеца )
    Хаха, виж на живо китайски автомобил, карай го и тогава коментирай. Всичко това го направих и за малко да го купя. Още 1-2год. и са готови, без значение на кой му харесва. Малко като Тесла ще стане, бла-бла и най-продавана в света и европа. Спря ме само, че е стар модел 2019-2020г. и твърде малко бройки внесени и продадени коли.
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Kolio ( преди 7 месеца )
    Aз да не съм *** да им купувам скъпите коли като европейските.
  • #11
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ако чичо сам сам се изпишка китайския дракон може да глътне вода и да почнат игрите на глада
  • #10
    10 rate up comment 6 rate down comment
    До 9 ( преди 7 месеца )
    С или без субсидии, китайците продават на себестойността умножена по три. Как е постигната тази себестойност е съвсем отделен въпрос. Китайците играят дългата игра. Крайния резултат ще е катастрофален за европейските производители, независимо от мнението ви за субсидиите и предпочитанията те да бъдат давани за въглища, синтетично гориво и водород, но не и за производители на батерии, фотоволтаици, електромобили, както и за добив на материалите за тяхното производство.
  • #9
    13 rate up comment 4 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    Нали проблема беше в митата?Тук се твърди,че сами си слагали 300% надценка?Колко и дебело да подчертавате рационализиране на разходите,това е пълна лъжа!3 основни фактора-1 почти робския труд в много от заводите!Иситнските заводи,не тези лъскавите които са за витрина.2 нулевите изисквания към околната среда.3 дивити правителсвтени субсидии на всеки етап от копането на руда до качването на кораба за износ!Като пуснат първите си заводи в ЕС ще лъсне истината колко са рентабилни и рационализирани!
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Корейците им бяха нужни 20 години да навлязат и все още са със скромен дял, тези им давам 50 години.
  • #7
    6 rate up comment 8 rate down comment
    До 7 ( преди 7 месеца )
    Има си причина това да се случва. Китайците нямат никакви сервизи, никаква верига за доставки и почти нямат представителства в Европа. Дори елементарни упътвания за обслужване на автомобилите няма на език различен от китайски, да не говорим за сервизна информация за ремонти. Нормално е на този етап повечето шофьори да избягват китайските автомобили, дори да са по-качествени (допускам че не са) да имат повече екстри и въпреки това да са на по-ниска цена. Китайците работят по въпроса, но...
  • #6
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    С тази тактика да предлагат "повече екстри" за "малко по-малко" пари от "истинските" автомобили във вчерашната статия цитират цели 0,7% дял в Европа за китайцте. Досега нито при бензиновите, нито при електричките се случва прословутата "китайска инвазия". БУД и в Норвегия никакви ги няма. Дори и на такъв беден и чувствителен към цените пазар, не им се получава. Както каза накой наскоро, китайците доминират на пазара на пръчици за ориз, но какво от това?
  • #5
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Q ( преди 7 месеца )
    В момента се провежда най-големият световен автосалон в Пекин. По демократичните и свободни медии ни вопъл ни стон. Там ясно се вижда кой къде е вече. Все пак Ютюб е пълен с клипове. Отворете и погледайте. Тука ни хранят със статии все едно сме 2000 година.