IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китай го постигна - електромобилите вече са по-евтини от тези с ДВГ

В Европа това може да бъде постигнато не по-рано от 2027 година

В Китай електрическите автомобили вече са по-евтини от автомобилите с двигатели с вътрешно горене, потвърждава последният анализ на Bloomberg. В него се твърди, че през 2023 г. средната цена за закупуване на изцяло електрически автомобил в Китай е била 32 138 долара, докато бензиновите, дизеловите и зареждащите се хибриди са се продавали на средни цени от 34 296 до 41 446 долара.


BYD


Основният фактор за намаляване на цената на електрическите превозни средства е намаляването на цената на батериите. През април 2024 г. цената на никелови батерии (NMC811, NMC955 и NCA) в Китай е била 104,3 $/kWh (долара за киловат/час), което е спад от 31% в сравнение с април 2023 г. В същото време LFP батериите също са поевтинели с 37% през годината, достигайки цена от $75,3/kWh.

Ръстът на електрическите превозни средства в Китай също се дължи на увеличеното производство и по-ниските цени на батериите поради конкуренцията между производителите. Големи компании като CATL и BYD продължават да инвестират в изследвания, автоматизация и нови фабрики, като допълнително намаляват разходите.

Докато Китай ускорява приемането на електрически превозни средства, в Европа паритетът на цените между електрическите и бензиновите автомобили не се очаква до 2027 г. Според експерти това ще създаде значително предимство за китайските производители на автомобили, които ще могат да предложат по-конкурентни продукти на европейския пазар през следващите години.


0 от 500
  • #28
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 26 ( преди 1 месец )
    Не разбрахте ли че психопатските ви похвати не вървят пред разумни хора запознати С фактите? Пред тях просто си затвърждаваш реномето на агресивен психопат, който се опитва да лъже останалите и ако го хванат в лъжа започва да ги обижда и да им измисля прякори. Лъжите ти не вървят, преглътни го и върви да се опитваш да ги пробутваш някъде другаде.
  • #27
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 26 ( преди 1 месец )
    ПЕКИН, 29 януари (Ройтерс) - Китайският гигант за електрически превозни средства (EV) BYD (002594.SZ), отваря нов разделзаяви в понеделник, че очаква нетната печалба през 2023 г. да се е повишила с цели 86,5% спрямо предходната година, подкрепена от силни продажби и съкращения на разходите.BYD прогнозира нетна печалба за миналата година между 29 милиарда и 31 милиарда юана (4,04-4,32 милиарда долара), което е увеличение от 74,46-86,49% спрямо година по-рано, се казва в документ на фондовата бо ...
  • #26
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма нито една китайска компания за електромобили на печалба, ако им се спрат субсидиите още утре няма да ги има ще са фалирали. Така че това не са пазарни цени. Не, не са по-евтини дори и в Китай.
  • #25
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А бе някак като става въпрос за хубавата страна на електричките, само тесла се дава за пример. Ако е за цена - китайци в китай. Как за толкова години един производител не успя да ги настигне? И пак най-доброто, но продажбите му падат.
  • #24
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чакай да я видим в кола тази батерия първо, защото от години слушаме всеки месец за революционна батерия която до месец излиза на пазара иииии ... нищо. Единствено LFP-то предложи някакъв напредък, но и то хубаво хубаво, ама повечето производители не го ползват.
  • #23
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 22 ( преди 1 месец )
    Защо те съмнява? В статия от миналата седмица и даваха пример за незапалима батерия с бързо зареждане и капацитет 50kWh, която издържа 50 години или 3500 цикъла. При енергийна плътност 192 ватчаса за килограм и 75 $ за киловатчас, тя тежи 260 кг и струва 3750$ - 5000лв. Колко смяташ че струват и тежат двигател , скоростна кутия, изпускателна система и другите агрегати около ДВГ? Скоро ще си проличи от продажбите.
  • #22
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това със средните цени дълбоко ме съмнява, някаква пълна шашма е там повечето коли са под 30к долара а масвоите двойно по-евтини, има тука някаква електрошашма но то не е и чудно, те от шашми живеят, съболезнования за прецакалите се, сега има да се чудите кой да набутате.
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До лудория ( преди 1 месец )
    Пропускаш факта, че е много по-логично да се платят еднократно на Китай 10 милиарда с които да се изградят 10 гигавата фотоволтаици, вместо 20 милиарда всяка година за горива. Тези фотоволтаици произвеждат годишно 13 TWh енергия, която е достатъчна за 32 500 км на 2 милиона автомобилът Тесла с 1000 коня мощност, които ще могат да се зареждат с тях през следващите 25 години. Тоест в държавата ще остават допълнителни 20 милиарда, които няма да трябва да се събират от данъци и акцизи.
  • #20
    5 rate up comment 5 rate down comment
    До 18 ( преди 1 месец )
    Абе психопат, Тесла модел 3 тежи 1700 килограма в момента, я покажи коя е тази Toyota hybrid с която тежи 1200? Агресивен психопат е точно твое определение по всички критерии за обективност. Аз нямам нито Тесла нито тротинетка и това са твои лъжи манипулации и агресивни обиди, защото няма какво да кажеш.
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Никой ( преди 1 месец )
    Обаче не споменава колко струва една бензинова кола 500 коня и колко една електричка същите коне