В кои държави шофьорите навъртат най-голям километраж на своите автомобили? Отговорът на този въпрос е ключов при покупката на "нов внос" кола, защото колкото по-голям е пробегът, толкова по-износени са компонентите и толкова по-голяма е вероятността от скъпи ремонти. Затова изследването на международната компания CarVertical, която се занимава с проверки на автомобилна история, буди сериозно любопитство. Особено с оглед на доста изненадващите резултати от него.
Разбира се, проучването не отговаря директно на въпроса колко е средният годишен пробег във всяка държава. CarVertical борави с данни от колите, за които е правила проверки - а обявените за продажба на старо автомобили по правило имат по-висок пробег от средното. Но все пак данните са показателни. И ще ви накарат да имате едно наум за много изгодните оферти в Горубляне и Дупница с малък пробег. Когато знаете, че в Германия средният годишен пробег е 22 542 километра, и видите внесен оттам 16-годишен автомобил с едва 102,000 км на таблото, или става дума за рядко изключение, или за безскрупулна измама.
От Нидерландия до България: къде по колко се кара (ГАЛЕРИЯ):
Нидерландия е съществен източник на автомобили за вторичния пазар у нас, макар и не толкова значим като Италия или Германия.
Като знаете, че кралството като територия е почти три пъти по-малко от България, бихте очаквали умерен среден годишен пробег. Но се оказва, че холандците експлоатират колите си най-много от всички в Европа - средно по 29 851 км годишно. Това значи, че нов автомобил може да стигне отметката от 100,000 изминати км само за три-четири години.