IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде най-много собственици на EV искат да се върнат към ДВГ

На два от най-големите пазари в света желаещите нова промяна са близо половината

Преди няколко години производителите на автомобили започнаха да представят сложни планове за преобразуване на своите модели към електрически превозни средства. Някои дори поставиха крайни срокове за прекратяване на производството на автомобили с ДВГ. Оказа се обаче, че преходът към пълна електрификация се забавя, а част от потребителите, които са се сдобили с електромобили, вече съжаляват и искат да се върнат към ДВГ.


зарядни станции


Глобално проучване на Mobility Consumer Pulse на McKinsey & Co. за 2024 г. посочи държавите, в които най-много собственици на EV искат отново да карат бензинови коли. Лидери по този показател са Австралия (49%) и САЩ (46%), като 29% от респондентите посочват като основна причина неадекватната инфраструктура за зареждане.

Според 35% публичната мрежа от зарядни станции все още не е достатъчно добра, а 34% от участниците в допитването смятат, че разходите за притежаване на електромобил все още са твърде високи. 32% от анкетираните пък са на мнение, че електромобилите оказват твърде голямо влияние върху начина им на шофиране при дълги пътувания.

Вероятност за преминаване обратно към ДВГ в отделните държави:

Австралия - 49%

САЩ - 46%

Бразилия - 38%

Китай - 28%

Германия - 24%

Норвегия - 18%

Франция - 18%

Италия - 15%

Япония - 13%

Най-странното в случая е, че Норвегия има по-висок процент на шофьори, обмислящи преминаване към ДВГ, в сравнение с Франция и Италия. Скандинавската държава е лидер по дял на електромобилите в света, като някои производители вече спират продажбите на модели с ДВГ на местния пазар.

Сред останалите причини да преминаване към ДВГ, посочени от собствениците, са невъзможност за зареждане у дома (24%), стрес от притесненията за зареждане (21%) и изискванията за мобилност при зареждане (16%). Само 13% от всички респонденти твърдят, че не им харесва шофирането на електромобил, като 18% от анкетираните в САЩ и 28% от тези в Германия твърдят, че искат да се насладят на кола с бензинов двигател.

Проучването също така разкрива защо производителите на автомобили изглеждат толкова разграничени един от друг в усилията си за преминаване към EV. Растежът и желанието за връщане назад не са еднакви в световен мащаб и някои пазари се преобразуват по-бързо от други, поставяйки производителите на автомобили в трудна позиция да се опитват да се погрижат за изключително различни нужди по целия свят.


0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Ще е интересно и друго проучване. Колко от тези които са преминали от Тесла на друг електромобил желаят да се върнат отново на Тесла? Защото очевидно недоволните от статията не карат Тесла, предвид повечето от причините които са изброили. Те това именно за това е лидер по продажби. Защото освен бързо зареждане и ефективност, предлага и най-добрата зарядна инфраструктура на своите клиенти. Иначе Като дизайн и качество автомобилите им са посредствени.
  • #3
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Вярно е. Бизнесът не върви и затова Тесла модел live вече не е първият продаван автомобил в света а стана втори след Toyota corolla и има само 7,8% ръст на продажбите.
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    От Испания ( преди 4 дни )
    Посещавам складове из промишлените зони и на няколко места виждам електрички като Корса, Меган, и всеки ден ги виждам закачени на контакта?! Провинцията е малка и не вярвам всеки ден да въртят 200км да работа и обратно
  • #1
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 4 дни )
    Не върви бизнеса,електричари!