IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде най-много собственици на EV искат да се върнат към ДВГ

На два от най-големите пазари в света желаещите нова промяна са близо половината

Преди няколко години производителите на автомобили започнаха да представят сложни планове за преобразуване на своите модели към електрически превозни средства. Някои дори поставиха крайни срокове за прекратяване на производството на автомобили с ДВГ. Оказа се обаче, че преходът към пълна електрификация се забавя, а част от потребителите, които са се сдобили с електромобили, вече съжаляват и искат да се върнат към ДВГ.


зарядни станции


Глобално проучване на Mobility Consumer Pulse на McKinsey & Co. за 2024 г. посочи държавите, в които най-много собственици на EV искат отново да карат бензинови коли. Лидери по този показател са Австралия (49%) и САЩ (46%), като 29% от респондентите посочват като основна причина неадекватната инфраструктура за зареждане.

Според 35% публичната мрежа от зарядни станции все още не е достатъчно добра, а 34% от участниците в допитването смятат, че разходите за притежаване на електромобил все още са твърде високи. 32% от анкетираните пък са на мнение, че електромобилите оказват твърде голямо влияние върху начина им на шофиране при дълги пътувания.

Вероятност за преминаване обратно към ДВГ в отделните държави:

Австралия - 49%

САЩ - 46%

Бразилия - 38%

Китай - 28%

Германия - 24%

Норвегия - 18%

Франция - 18%

Италия - 15%

Япония - 13%

Най-странното в случая е, че Норвегия има по-висок процент на шофьори, обмислящи преминаване към ДВГ, в сравнение с Франция и Италия. Скандинавската държава е лидер по дял на електромобилите в света, като някои производители вече спират продажбите на модели с ДВГ на местния пазар.

Сред останалите причини да преминаване към ДВГ, посочени от собствениците, са невъзможност за зареждане у дома (24%), стрес от притесненията за зареждане (21%) и изискванията за мобилност при зареждане (16%). Само 13% от всички респонденти твърдят, че не им харесва шофирането на електромобил, като 18% от анкетираните в САЩ и 28% от тези в Германия твърдят, че искат да се насладят на кола с бензинов двигател.

Проучването също така разкрива защо производителите на автомобили изглеждат толкова разграничени един от друг в усилията си за преминаване към EV. Растежът и желанието за връщане назад не са еднакви в световен мащаб и някои пазари се преобразуват по-бързо от други, поставяйки производителите на автомобили в трудна позиция да се опитват да се погрижат за изключително различни нужди по целия свят.


0 от 500
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    до 22 ( преди 4 дни )
    Объркал съм с 10 г. - извинявам се, но хората и така са ме разбрали. Сега за плановата икономика - по нейно време и науката беше планова, а резултатите ги видяхме. Тази година детето имаше училищна задача да напише за известен български учен - оказа се почти невъзможна задача. А ти точно това искаш - планова наука. Кому е необходима, при положение, че в батериите в момента се наливат милиарди частни инвестиции?
  • #23
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 дни )
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун_чо, наречен още електрика, митбъстър или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ, защото гледа клипове на Дани в Ютуб,чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.И най важното,знае сайта на ЕСО и енергийните борси и може да смята сложна лихва в Ексел.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • #22
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    До 16 - За какво по дяволите говориш, куха главо. Първо - За какви зарядни станции говориш? Отговаряй ми в контескта на псианото от мен, а не в това, което е в болнавата ти галва! Второ - "24 години" от комунизма? Трето - Не говорим за "САЩ" и "фермери", а за развитието на технологиите и науката, каот цяло. Последно - Говориш за планова икономика. Аз ти говоря, за проучване и наука. Изказването ми бе във връзка с това, че, че номер 6 се съмнява, че се "работи" по подобрения и е прав.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    17 - Хейтна та нещо и почна с минусите.
  • #20
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    "нормално е с увеличаването на продажбите, да спада и темпото на растеж!" - Като при iPhone-ите, нали? Всяка година им спадаше ръста и продажбите, от 15 години насам ... даже имаше хора, котио се връщаха на "джисиемите" и "кабела".
  • #19
    7 rate up comment 8 rate down comment
    PLAID ( преди 4 дни )
    Богати хора с навици. Липсва им да хвърлят в кофата м/у 4 и 20 бона годишно за гориво и ремонти. 1000 коня 4х4, 320 км/ч, 2 багажника и 2лв/100 не е за тях. 100-200 за 4 секунди им предизвикват киселини...
  • #18
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Електрическите автомобили ще стават все повече, такава е тенденцията, нормално е с увеличаването на продажбите, да спада и темпото на растеж! Кокосовите глави няма да го разберат!
  • #17
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 дни )
    Тесльо, какво стана с опорките че Тесла щели да имат 50% ръст всяка година и така щели да продават по 20 милиона електромобила годишно през 2030? Ха-ха-ха!
  • #16
    10 rate up comment 4 rate down comment
    до 14 ( преди 4 дни )
    Имаше една система до преди 24 години - комунизъм се наричаше - при която се правеше така: казваше се на едни хора да работят по нещо. Резултатите бяха плачевни, но затова пък повтаряеми. А зарядни станции има - дори повече от необходимото към момента. Това че в някой реднекски щат до фермата на Джо нямало, не ти дава право да им пренасяш проблемите в Европа и да разпространяваш дезинформация.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 4 дни )
    Единственото непредсказуемо е колко ще се изложи глуупакът. Не дали, а кога и колко.