IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде най-много собственици на EV искат да се върнат към ДВГ

На два от най-големите пазари в света желаещите нова промяна са близо половината

Преди няколко години производителите на автомобили започнаха да представят сложни планове за преобразуване на своите модели към електрически превозни средства. Някои дори поставиха крайни срокове за прекратяване на производството на автомобили с ДВГ. Оказа се обаче, че преходът към пълна електрификация се забавя, а част от потребителите, които са се сдобили с електромобили, вече съжаляват и искат да се върнат към ДВГ.


зарядни станции


Глобално проучване на Mobility Consumer Pulse на McKinsey & Co. за 2024 г. посочи държавите, в които най-много собственици на EV искат отново да карат бензинови коли. Лидери по този показател са Австралия (49%) и САЩ (46%), като 29% от респондентите посочват като основна причина неадекватната инфраструктура за зареждане.

Според 35% публичната мрежа от зарядни станции все още не е достатъчно добра, а 34% от участниците в допитването смятат, че разходите за притежаване на електромобил все още са твърде високи. 32% от анкетираните пък са на мнение, че електромобилите оказват твърде голямо влияние върху начина им на шофиране при дълги пътувания.

Вероятност за преминаване обратно към ДВГ в отделните държави:

Австралия - 49%

САЩ - 46%

Бразилия - 38%

Китай - 28%

Германия - 24%

Норвегия - 18%

Франция - 18%

Италия - 15%

Япония - 13%

Най-странното в случая е, че Норвегия има по-висок процент на шофьори, обмислящи преминаване към ДВГ, в сравнение с Франция и Италия. Скандинавската държава е лидер по дял на електромобилите в света, като някои производители вече спират продажбите на модели с ДВГ на местния пазар.

Сред останалите причини да преминаване към ДВГ, посочени от собствениците, са невъзможност за зареждане у дома (24%), стрес от притесненията за зареждане (21%) и изискванията за мобилност при зареждане (16%). Само 13% от всички респонденти твърдят, че не им харесва шофирането на електромобил, като 18% от анкетираните в САЩ и 28% от тези в Германия твърдят, че искат да се насладят на кола с бензинов двигател.

Проучването също така разкрива защо производителите на автомобили изглеждат толкова разграничени един от друг в усилията си за преминаване към EV. Растежът и желанието за връщане назад не са еднакви в световен мащаб и някои пазари се преобразуват по-бързо от други, поставяйки производителите на автомобили в трудна позиция да се опитват да се погрижат за изключително различни нужди по целия свят.


0 от 500
  • #34
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До лудия ( преди 4 месеца )
    Карай си коня тогава. Ха ха ха
  • #33
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Но всички забравяте нещо важно, че когато конете с фъшкиите и ДВГ са били заедно по пътя, е имало също толкова електромобили. А? Ама след това изчезнали първо електромобилите и много по-късно конете с каруците. Я да ви видим елементарните разсъждения на базата на ограничените Ви знания - значи, конете срещи ДВГ и електромобили. И първо изчезват електромобилите... Хм. Няма лошо в технологията, лошо има в отричането, заклеймяване и вярванията на хората...
  • #32
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Мда, както пишеше навремето в един файлетон, за българина всичко дигитално в по-хубаво от аналоговото. И всичко немско е най-хубаво. Затова немското дигитално, направо нямаше стигане. Сега явно ако не е електрическо, изобщо не ми го хвали. Пък ако няма връзка с Интернет и изкуствен интелект в него, направо е от палеозоя. Ех, врмена, ех нрави.
  • #31
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Номер 5 отново ( преди 4 месеца )
    Познавам много хора с електрички.Нито един не мисли да се връща.Аз когато подкарах за първи път кола и когато се качих на кон разбрах едно. Това с коня е минало и колата е по-модерно.Сега е същата работа. Няма как нещо което има хиляди движещи се части с масло и гориво и пуши и трака и ходиш да му сипваш течно запалимо гориво, което не става за друго освен да мирише и трови в града всички около него да е бъдещето. Дори във филмите ако е електрическо е модерно ако е на гориво е нещо старо.
  • #30
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Кон срещу кола ( преди 4 месеца )
    Когато са излезли първите коли се съмнявам че всички коне са ги направили на кюфтета в първите 2-3 години. Имало е поне 1-2 десетилетия пътища осеяни във фашкии и хора обясняващи че това с колите няма да го бъде. Същото е и сега.
  • #29
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    От твоето мнение следват две неща: Първо, явно фирмата няма никакъв начин да монтира допълнителни зарядни на служебния паркинг. Ясно и категорично. Второ, но също толкова категорично, нито един от тези 1/3 служители няма, и няма да има никога и по никакъв начин възможност да си инсталира вкъщи.Ти сериозен ли си?
  • #28
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Вчера бях в централата на фирмата в Германия. Паркингът е за около 100 коли. Около 1/3 от местата имат зарядно за електрички и приблизително толкова са и тези коли - само 2 марки обаче, 5 Мерцедес-а от серията EQ.. и около 20-на Тесли. Сега, ако още някой колега премине на EV просто няма да има зарядно за него, а (почти) никой няма домашно зарядно, разчитат само на тези на фирмата.
  • #27
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Цената е проблем, но хората си правят сметката: няма ежегодна смяна на масла, няма скъпо гориво. Като се маханат тези, цената е съпоставима с ДВГ - поне на Тесла. Но сравнена с нова ДВГ. Проблемът е, че все още няма малки модели на ток, а където ги има, са от калпавите.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Само питам ( преди 4 месеца )
    Като чета коментарите, тук никой не го притеснява цената. Бих преминал на EV, но единствената причина, която ме спира не са зарядните, а цената. Читаво и модерно EV струва поне 80 000 лева. Такива, които струват по-малко, изобщо не ми ги споменавайте.Дори и да ги прежаля тия 80к за Модел 3 SR примерно, ако нямаш домашно зарядно става още по-трудно. И да викна гигачарджър, почвам да се карам с комшиите, които ще спират на мястото за зареждане. Е как да станат масови тия EV-та ?!
  • #25
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Само питам ( преди 4 месеца )
    Като чета коментарите, тук никой не го притеснява цената. Бих преминал на EV, но единствената причина, която ме спира не са зарядните, а цената. Читаво и модерно EV струва поне 80 000 лева. Такива, които струват по-малко, изобщо не ми ги споменавайте.Дори и да ги прежаля тия 80к за Модел 3 SR примерно, ако нямаш домашно зарядно става още по-трудно. И да викна гигачарджър, почвам да се карам с комшиите, които ще спират на мястото за зареждане. Е как да станат масови тия EV-та ?!