Забавянето на продажбите на електромобили сериозно тревожи както производителите, така и инвеститорите. На годишната среща на акционерите в Porsche миналия петък част от от тях поставиха под въпрос плановете на марката за продажбите на EV (електрически превозни средства) и поискаха да бъдат увеличени маржовете и паричния поток, който идва от моделите на Porsche с ДВГ.
В момента планът на германския производител е през следващата година около 50% от общите продажби да се падат на електрифицирани модели. Според акционери в Porsche - като фондът Union Investment, например, марката трябва да залага предимно на продажбите на автомобили с ДВГ, докато търсенето на EV не се стабилизира.
Проблемът на инвеститорите е, че акциите на Porsche са загубили повече от една трета от стойността си през последната година. Освен това компанията е изправена пред усилващ натиск в Китай заради намаляването на продажбите на EV, като най-вероятно ще се наложи да плаща обезщетения на дилърите.
По време на срещата на акционерите изпълнителният директор на Porsche - Оливер Блюм, защити плана за освежаване на пет от шестте модела на марката тази година, като обяви, че всеки един от тях ще изплати инвестициите. Един от най-важните модели на марката е електрическия Macan, за който Блюм заяви, че е „моделът с най-висока производителност в своя сегмент“ и ще бъде последван от електрически версии на 718 Boxster и 718 Cayman.
Друг инвеститор - Deka Investment, също постави под въпрос ангажимента към EV от страна на автомобилния производител. В компанията се съмняват, че търсенето на електромобили ще се върне и настояват, че Porsche трябва да приеме по-ниски обеми на продажби, но да не се подава на пазарния натиск за намаляване на цените.