IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes тества революционни батерии за EV

Новата технология заема с 1/3 по-малко място и обещава пробег от 1000 км

Mercedes-Benz и Stellantis, заедно с американската компания Factorial Energy, започнаха последния етап на тестване на нова батерия с твърд електролит. Тази иновативна технология обещава революция в автомобилната индустрия, предлагаща батерия с обхват до 1000 километра, което е с 40% по-лека от традиционните литиево-йонни батерии.


Mercedes-Benz зар


Новата батерия, разработена с помощта на неорганични твърди електролити, замества течните и органичните електролити, използвани в съвременните литиево-йонни клетки. Това решение значително увеличава плътността на енергията, безопасността и скоростта на зареждане, което прави батерията по -компактна и светлина.

Наскоро Mercedes получи проби от тези батерии с капацитет 106 AH от Factorial Energy. Сега компанията интегрира тези клетки в своите блокове на батерията и ще започне поредица от задълбочени тестове за постигане на оптимална производителност и по-дълга годност.

Този тип батерии обещават автономия до 1000 км за най-модерните модели на автомобили, като същевременно заемат трето по-малко пространство в сравнение с традиционните литиево-йонни батерии. Пускането на пазара на тези батерии е планирано за 2026 г.

В допълнение към Mercedes и Stellantis, още един голям производител - Volkswagen, който инвестира в стартиращия Quantumscape, също участва в надпреварата за развитие на твърди батерии. Германската компания вече е постигнала впечатляващи резултати, създавайки клетки, които могат да издържат на повече от 1000 цикъла на зареждане и изпускане, което съответства на пробег от над 500 000 км за електрически автомобил с обхват от 500 км.


0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 1 ( преди 2 седмици )
    "Германската компания вече е постигнала впечатляващи резултати, създавайки клетки, които могат да издържат на повече от 1000 цикъла на зареждане и изпускане, което съответства на пробег от над 500 000 км за електрически автомобил с обхват от 500 км." Ако можеше да четеш с разбиране, щеше да коментираш друго. Примерно че още 10 години преди mercedes, Тесла е постигнала в реалността 2000 цикъла от най-гадното бързо зареждане на автомобил с пробег 300-350 км. 700 000 за 8 години само с бързо зар.
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Миналата седмица Нисан обещаха същото. Другата седмица сигурно е ред на някой от корейците да обещаят.
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ех, Пешко, Пешко!Тоя Google Translate!
  • #2
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    "по -компактна и светлина" - сигурно е било "lighter" - "по-лека" - хаха - с какво превеждате?
  • #1
    6 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    500 хиляди във вакуум, реално 200 макс и след 8 години брак.