Mercedes-Benz и Stellantis, заедно с американската компания Factorial Energy, започнаха последния етап на тестване на нова батерия с твърд електролит. Тази иновативна технология обещава революция в автомобилната индустрия, предлагаща батерия с обхват до 1000 километра, което е с 40% по-лека от традиционните литиево-йонни батерии.
Новата батерия, разработена с помощта на неорганични твърди електролити, замества течните и органичните електролити, използвани в съвременните литиево-йонни клетки. Това решение значително увеличава плътността на енергията, безопасността и скоростта на зареждане, което прави батерията по -компактна и светлина.
Наскоро Mercedes получи проби от тези батерии с капацитет 106 AH от Factorial Energy. Сега компанията интегрира тези клетки в своите блокове на батерията и ще започне поредица от задълбочени тестове за постигане на оптимална производителност и по-дълга годност.
Този тип батерии обещават автономия до 1000 км за най-модерните модели на автомобили, като същевременно заемат трето по-малко пространство в сравнение с традиционните литиево-йонни батерии. Пускането на пазара на тези батерии е планирано за 2026 г.
В допълнение към Mercedes и Stellantis, още един голям производител - Volkswagen, който инвестира в стартиращия Quantumscape, също участва в надпреварата за развитие на твърди батерии. Германската компания вече е постигнала впечатляващи резултати, създавайки клетки, които могат да издържат на повече от 1000 цикъла на зареждане и изпускане, което съответства на пробег от над 500 000 км за електрически автомобил с обхват от 500 км.