IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes тества революционни батерии за EV

Новата технология заема с 1/3 по-малко място и обещава пробег от 1000 км

Mercedes-Benz и Stellantis, заедно с американската компания Factorial Energy, започнаха последния етап на тестване на нова батерия с твърд електролит. Тази иновативна технология обещава революция в автомобилната индустрия, предлагаща батерия с обхват до 1000 километра, което е с 40% по-лека от традиционните литиево-йонни батерии.


Mercedes-Benz зар


Новата батерия, разработена с помощта на неорганични твърди електролити, замества течните и органичните електролити, използвани в съвременните литиево-йонни клетки. Това решение значително увеличава плътността на енергията, безопасността и скоростта на зареждане, което прави батерията по -компактна и светлина.

Наскоро Mercedes получи проби от тези батерии с капацитет 106 AH от Factorial Energy. Сега компанията интегрира тези клетки в своите блокове на батерията и ще започне поредица от задълбочени тестове за постигане на оптимална производителност и по-дълга годност.

Този тип батерии обещават автономия до 1000 км за най-модерните модели на автомобили, като същевременно заемат трето по-малко пространство в сравнение с традиционните литиево-йонни батерии. Пускането на пазара на тези батерии е планирано за 2026 г.

В допълнение към Mercedes и Stellantis, още един голям производител - Volkswagen, който инвестира в стартиращия Quantumscape, също участва в надпреварата за развитие на твърди батерии. Германската компания вече е постигнала впечатляващи резултати, създавайки клетки, които могат да издържат на повече от 1000 цикъла на зареждане и изпускане, което съответства на пробег от над 500 000 км за електрически автомобил с обхват от 500 км.


0 от 500
  • #35
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Брат, те докато измислят евтина батерия и тока ще стане скъп...
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Някои обясняват как ще зареждаш на евтин ток . В Испания имаш ограничение на мощността аз готвя и се къпя на газ и съм на 3,3 киловата, за да я вдигнеш на 10 ще ти дойдат едно 20-30 кинта в такси.
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Нещата ще тръгнат когато измислят евтиба батерия, до тогава тези разработки касаят само премиум автомобилите. Кола с батерия 1000км. няма да е по силите на 80% от потребителите дори във страни като Германия. Инфраструктура за зареждане и евтина батерия ще промени идустрията, до тогава продажбите ще са ограничени.
  • #32
    3 rate up comment 0 rate down comment
    admin ( преди 2 седмици )
    Вие пияни ли сте? Четете ли си статиите след като ги преведете с google translate?
  • #31
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Виждам ( преди 2 седмици )
    че сте на тема математика. Електрокара харчи около 15-16квтч/100, айде 18 консервативно и градско по-малко. 1 л. дизел/бензин съдържат еквивалента на над 11квтч. Айде сега смятайте при нормален разход 5,5-6/100 колко квтч. са и колко ви е ефективността на дизела. Колко % ефективност имаме? А ако е бензин... а ако е разход градско 12? И не, не изкарват по 200 км., а по над 300-400 с добро темпо. След толкова път всеки си взел почивка от поне 20 мин., а това са още 200 реални км.
  • #30
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Батерии заредени с Марксизъм-Ленинизъм! Докато караш колата покрай тебе спонтанно се заформят септемврийски, окромврийски и прочее революции.
  • #29
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 28 ( преди 2 седмици )
    Всеки ден се молим политици и администратори да престанат да се бутат, където не им е работа. Като я измислите тази нова и велика батерия, се обадете. До тогава не се бутайте с играчките си при възрастните, които си имаме работа за вършене.
  • #28
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Петърчо, и сам мога да си преведа статията с автоматичен преводач, но после ще погледна и няма да я оставя тази глупост, че батерията е светлина
  • #27
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Имам усещането, че най-големият кошмар за противниците на тока е създаването на батерия с твърд електролит. Тази мисъл ви ужасява, защото това ще бъде катапулт, който ще изстреля ДВГ в учебниците. Най-вероятно всеки ден се молите това да не се случи, макар че ви е ясно, че е неизбежно. Дали ще е батерия с твърд електролит или друга технология, но гората се разлиства и вие не можете да я спрете. Говоря най-вече за леките коли. При камионите и тежките машини може и да е нещо друго.
  • #26
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Започнаха по два пъти седмично да съобщават за "революционни" батерии някъде в бъдеще време.