IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes тества революционни батерии за EV

Новата технология заема с 1/3 по-малко място и обещава пробег от 1000 км

Mercedes-Benz и Stellantis, заедно с американската компания Factorial Energy, започнаха последния етап на тестване на нова батерия с твърд електролит. Тази иновативна технология обещава революция в автомобилната индустрия, предлагаща батерия с обхват до 1000 километра, което е с 40% по-лека от традиционните литиево-йонни батерии.


Mercedes-Benz зар


Новата батерия, разработена с помощта на неорганични твърди електролити, замества течните и органичните електролити, използвани в съвременните литиево-йонни клетки. Това решение значително увеличава плътността на енергията, безопасността и скоростта на зареждане, което прави батерията по -компактна и светлина.

Наскоро Mercedes получи проби от тези батерии с капацитет 106 AH от Factorial Energy. Сега компанията интегрира тези клетки в своите блокове на батерията и ще започне поредица от задълбочени тестове за постигане на оптимална производителност и по-дълга годност.

Този тип батерии обещават автономия до 1000 км за най-модерните модели на автомобили, като същевременно заемат трето по-малко пространство в сравнение с традиционните литиево-йонни батерии. Пускането на пазара на тези батерии е планирано за 2026 г.

В допълнение към Mercedes и Stellantis, още един голям производител - Volkswagen, който инвестира в стартиращия Quantumscape, също участва в надпреварата за развитие на твърди батерии. Германската компания вече е постигнала впечатляващи резултати, създавайки клетки, които могат да издържат на повече от 1000 цикъла на зареждане и изпускане, което съответства на пробег от над 500 000 км за електрически автомобил с обхват от 500 км.


0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 10, 11, 12 ( преди 2 седмици )
    Още повече, че при батериите има едно нещо на което му викат загуба на заряд!Все още при колите то е средно 25% при студено време, 30% при горещо време! Включвай пак сухата математика от 1 клас с +/-! Успех с 1000*500=500 000
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 10, 11, 12 ( преди 2 седмици )
    Недей да се хабиш толкова!Точно щото знам, пиша! Само дето сметката не е толкова проста като теб! 300 зареждания по 33% не амортизират батерията като 100 зареждания от 5 до 100%! Бива малко да понаучиш що е то батерия на кола, от какво е структурирана и как се износват отделните клетки при заряд-разряд! При циклите на зареждане 2+2 не е 4! Продължавай да се мъчиш!
  • #13
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Няма никакво значение кой първи ще изкара евтините и безопасни твърдотелните батерии с ниско тегло и бързо зареждане. Важното е че те ще променят изцяло както транспорта така и енергетиката. Забраната за ДВГ ще си остане ненужна, когато започнат да се продават автомобили с хиляда километра пробег и зареждане за 10 минути на по-ниски цени от автомобил с ДВГ. Предвид зачестилите новини по тази тема, ще е доста скоро. По-скоро от очакваното.
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    Това в предишния пример за 1000 км пътуване и четири зареждания по десетина минути колко цикъла са според тебе? Четири цикъла? Ами не, не са четири. За първото зареждане са 35%, второто 31%, третото 26%. Дотук три зареждания и все още не броим цикъл, защото са заредени 92% от батерията. Първият цикъл зареждане е чак на четвъртото зареждане, което е допълнителни 42%. Общо за четирите зареждания са заредени 131% от капацитета на батерията, което е 1,31 цикъл на зареждане.
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M общо 40 мин. зареждане. Средна скорост на движение 121км/ч
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    Като не знаеш не пиши. Смятат се 1 000 пълни цикъла пък ако не зареждаш от 0 до 100 просто не е пълен цикъл, а примерно половин което не значи, че живота ще е 1 000 км ако заредиш 1 000 пъти по 1 км
  • #9
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Нов ден, нова статия за нова батерия! Колко време я играем тая игра? 10? 12 години?
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    както точно 1000 цикъла разряд заряд на батерия с 500км пробег са равни на 500 000км пробег? Като повечето електричари видят ли букса на пътя и спират да се зареждат, без значение на колко им е батерията! За кафе да спрат търсят контакт, до офис на Еконт да слязат питата има ли контакт наблизо!Колко пъти сте си заредили и разредили телефона от 5 до 100%? Същото е с ел. колите!
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Айде и тези се отчетоха.... ? Кой още не е? Да побърза
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Еееее ( преди 2 седмици )
    поне митето сега ще се информира, че не само китайците разработват батерии с твърд електролит ....