Дори най-добрите марки правят грешки. Mercedes вече беше принуден да признае, че е допуснал така със своята стратегия за електрически автомобили, както и със своите AMG C 63 и AMG CLE 63. Два модела, изпреварили времето си, които обаче клиентите определено не искат. И заради които BMW спечели един от споровете между двата големи конкуренти.
Mercedes похарчи милиарди, за да се стигне дотам, че потенциалните клиенти да обърнат гръб на един от най-успешните спортни модели в историята на марката. Такова нещо досега не се беше случвало, като марката със звезда в емблемата трябваше да преглътне разочарованието, виждайки как нейните клиенти отиват в представителството на вечния конкурент, след като виждат, че предложената им кола не е това, което очакват.
В крайна сметка именно дилърите на Mercedes съобщиха това, което компанията трябваше да знае. А то е, че не по-високата цена или самите клиенти са проблем. Намаляването на вредните емисии може да е от ключово значение, но C-Class на AMG, както и спортния CLE е трябвало да бъдат замислени по различен начин.
BMW спечели играта, след като първо демонстрира, че технологията MHEV е напълно достатъчна за M3 и M4, за да се намали разхода на гориво и емисиите чрез инсталиране на 3,0-литров битурбо редови шестцилиндров двигател, постигащ до 550 к.с. мощност.
В Mercedes обаче решиха, че трябва да бъдат отгоре и предложиха 680 к.с., като именно това се превърна в проблем. Защото, ако клиентите искат plug-in хибрид, те търсят не само производителност, но и икономия на гориво. А 100 км пробег на електричество за кола със 700 коня и нисък разход на гориво е излишен лукс.
Самата хибридна система на Mercedes, залагаща на 4-цилиндров двигател и електрически мотори, е чудо на технологията и инженерството. Тя обаче не е същото като V8 двигател с вътрешно горене и електромотор. Ясно е, че невинаги може да се печели и този път Mercedes загуби, което го накара да се върне към V8 двигателя при CLE, чието излизане на пазара предстои.
В крайна сметка баварците спечелиха тази битка, но трябва да се отбележи, че един друг съперник все още не се е включил. Това е Porsche, чиято T-HEV технология следва същия принцип като тази на Mercedes, въпреки че не е plug-in. Разбира се, тук няма да има проблеми с разбирането от страна на клиентите. Те знаят на какво се излагат, а марката има достатъчно от всичко, за да надмине конкурентите си с един удар.