Завръщането на V8 двигателя в гамата на някои модели на Mercedes е на път да стане факт. По информация на британското издание Autocar спортното подразделение на марка AMG ще постави „осмак“ с двойто турбо в предстоящите купе и кабриолет CLE 63. А основната причина за това са слабите продажби на C63 S и GLC 63, които са оборудвани с 4-цилиндров PHEV (plug-in hybrid).
Както е известно, AMG замени 4,0-литровия V8 в седана и комбито C 63 и SUV-модела GLC 63 с 2,0-литров, четирицилиндров двигател и електромотор, които произвеждат огромните 680 к.с. Това обаче не се хареса на клиентите, които бяха разочаровани от бездушната задвижваща система и от допълнителното тегло.
В крайна сметка в AMG решиха да се откажат от поставянето на PHEV система в моделите с 2 врати и вместо това ще заложат на мека хибридна версия на 4,0-литровия V8 мотор с двойно турбо. Мощността в случая е по-малка - 585 к.с., но клиентът печели много по-емоционално шофиране.
Друг фактор за решението да се тръгне по пътя на V8 е, че представеният по-рано CLE 53 с 449 к.с. разполага с 6-цилиндров турбомотор и в АMG се притесняват, че клиентите ще бъдат объркани, тъй като ще трябва да платят повече пари за модел с индекс 63, който обаче ще има по-малко цилиндри от 53, въпреки повечето мощност.
Сега големият въпрос е дали AMG ще направи „обратен завой„ със съществуващите C63 и GLC 63 и ще се върне към мощността на V8 в опит да възстанови продажбите и популярността им сред феновете на марката. CLE е базиран на същата платформа като тези два модела, така че няма да има проблем с пасването на двигателя.