Mercedes-Benz ще въведе по-класически дизайн за следващото поколение на гамата си EQ, придавайки на своите електрически автомобили вида на тези с ДВГ. Това означава, че моделите, които предлагат както с електрически мотори, така и двигатели с вътрешно горене - като Mercedes-Benz EQE и Mercedes-Benz E-Class, например, ще се „обединят отново", заяви Роберт Лесник, ръководител на екстериорния дизайн на марката.
Тази посока на дизайна вече е представена чрез нова традиционна хромирана опция за решетката за Mercedes-Benz EQS и току-що разкрития Mercedes-Benz G580 EQ, който изглежда почти идентичен с моделите с ДВГ от семейството G-Class.
„Винаги сме казвали, че първото поколение електромобили трябва да изглежда различно. Създадената за целта архитектура заслужаваше специално създаден дизайн. Колите, които имаме сега, повлияха сериозно на електрическите на модели. След едно поколение вече вярваме, че няма реална нужда от това електромобилите ни да разглеждат различно, защото хората вече ще свикнат с електрическите коли", обясни Лесник.
Дизайнерът допълни, че електрическите автомобили все още трябва да бъдат проектирани с оглед на ефективността им. „Няма смисъл да правим нещо електрическо, ако то не предлага определен пробег. Ако имате кола, която може да измине само 150-200 км с едно зареждане, от нея няма смисъл, колкото и добре да изглежда", допълва Лесник.
Според него ключов показател за тази еволюция е електрическата G-Class, чиято философия на дизайна е, че „от 20 метра не трябва да забелязвате разликата с колата с ICE“. Разликите между версиите с ДВГ и на ток са минимални, като се запазва квадратна форма, както и светлините. В същото време решетката е различна, като Лесник посочи, че Mercedes има 4 емблематични решетки, което е повече от всяка друга марка, и трябва да ги използва пълноценно.