IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes тества революционни батерии за EV

Новата технология заема с 1/3 по-малко място и обещава пробег от 1000 км

Mercedes-Benz и Stellantis, заедно с американската компания Factorial Energy, започнаха последния етап на тестване на нова батерия с твърд електролит. Тази иновативна технология обещава революция в автомобилната индустрия, предлагаща батерия с обхват до 1000 километра, което е с 40% по-лека от традиционните литиево-йонни батерии.


Mercedes-Benz зар


Новата батерия, разработена с помощта на неорганични твърди електролити, замества течните и органичните електролити, използвани в съвременните литиево-йонни клетки. Това решение значително увеличава плътността на енергията, безопасността и скоростта на зареждане, което прави батерията по -компактна и светлина.

Наскоро Mercedes получи проби от тези батерии с капацитет 106 AH от Factorial Energy. Сега компанията интегрира тези клетки в своите блокове на батерията и ще започне поредица от задълбочени тестове за постигане на оптимална производителност и по-дълга годност.

Този тип батерии обещават автономия до 1000 км за най-модерните модели на автомобили, като същевременно заемат трето по-малко пространство в сравнение с традиционните литиево-йонни батерии. Пускането на пазара на тези батерии е планирано за 2026 г.

В допълнение към Mercedes и Stellantis, още един голям производител - Volkswagen, който инвестира в стартиращия Quantumscape, също участва в надпреварата за развитие на твърди батерии. Германската компания вече е постигнала впечатляващи резултати, създавайки клетки, които могат да издържат на повече от 1000 цикъла на зареждане и изпускане, което съответства на пробег от над 500 000 км за електрически автомобил с обхват от 500 км.


0 от 500
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 2 седмици )
    Имаш трудности с дефинирането на проблемите.
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 и 15 от 11 и 1 ( преди 2 седмици )
    Нали и аз това се опитвам да обясня, като давам най лошия сценарий за "брой зареждания"? Производителят дава 1000 цикъла от 0 до 100% което е вредно за батерията. Когато батерията се зарежда примерно от 20 до 45%, което е 25% от капацитета, животът на батерията вече не е 4000 цикъла по 25%, а повече от 10 000 цикъла, като при някои изследвания дори не се наблюдава никаква деградация при такъв режим на ползване. Антиелектриците обаче броят тези 25% за пълен цикъл живот.
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 2 седмици )
    Разбира се, че ще ви набивам в *** кратуни едни и същи факти на копи пейст, докато ги разберете след пет-шест десет 20 години колкото отнеме. Това са си факти и няма да се променят, колкото и да ги отричате, за разлика от вашите лъжи които повтаряте, но така и не можете да кажете откъде ги знаете, защото не можете да посочите източник на информация. Повтаряйте си мантрите, които нямат нищо общо с реалността, А аз ще ги оборвам с факти от реалността, които не можете да оборите.
  • #22
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    За нас останалите, които ходим до тоалетна пушим и се храним, 500 км пробег с обещаните 10 минути зареждане са ни напълно достатъчни и бихме предпочели по-ниска цена и по-ниско тегло на автомобила, което ще осигури и по-голям пробег с единица енергия (по-висока ефективност) и по-ниски експлоатационни разходи за окачването и гумите за сметка на 10 допълнителни минути за зареждане на 1000 км. Така или иначе на 1 000 км спираме за много повече минути.
  • #21
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 18 ( преди 2 седмици )
    "анонимен ( преди 19 минути )Като прочета че батерията има пробег и ми става ясно що за британски учЕни я разработват. Изпитанията върху 105 амп часа, ще рече че автомобилът ще е с разход от 10/100?! Или как?" Как точно направи връзката? При 900 v архитектура, 105Ah означават капацитет 94,5kWh. Ако тази батерия осигурява 500 км пробег, но тежи два пъти по-малко от настоящите батерии, то при същото тегло с нея ще може да се изминат 1000км за тези които нямат време за тоалетна или цигара.
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Здравейте чат бот Захариев. Дори и ИИ не си представям, че би направил по елементарен превод
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Пробег до 1000 км, те и сега всички модели предлагат подобен пробег - някои по-близо, други не толкова, но все е "до 1000км"
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Като прочета че батерията има пробег и ми става ясно що за британски учЕни я разработват. Изпитанията върху 105 амп часа, ще рече че автомобилът ще е с разход от 10/100?! Или как?
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не се аби, пич. Митьо Бустера е като индийски ИТ съпорт и има текстов файл от който се копи-пейства без значение какво му отговоряш.
  • #16
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 2 седмици )
    И мечтите са безплатни! Всички в тази индустрия инвестират милиарди всяка година за да можеш ти да караш и зареждаш евтино.