IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Европа удря спирачки - от 6 юли всички нови автомобили ще бъдат бавни

Ограничителят на скоростта ISA става задължителен за всички продадени коли

Вероятно вече сте чували или чели за системите за безопасност ADAS - набор от електронни устройства, вградени в автомобилите за подобряване на тяхната безопасност. Някои от тях - като асистент за поддържане на лентата, сензори за паркиране, система за следене на налягането в гумите или сензор за мъртва зона, се използват от дълго време, а други тепърва ще навлизат в употреба.


Intelligent Speed ​​​​Assist


Има и така наречената система ISA или Intelligent Speed ​​​​Assist, която от май 2022 г. стана задължителна за всички модели, сертифицирани в Европейския съюз. От 6 юли обаче регулаторните изисквания се разширяват и системата става задължителна за всички нови автомобили, продадени от тази дата. Това означава, че ограничителите на скоростта няма да се монтират само на новите модели, но и на всички продадени автомобили.

Intelligent Speed ​​​​Assist (ISA) е система, която анализира максимално разрешената скорост на всеки пътен участък и, ако е необходимо, автоматично ограничава скоростта на автомобила без намеса на водача.

За това се използват няколко компонента. От една страна, системата събира данни чрез GPS и ги сравнява с информация, получена от камера за разпознаване на пътни знаци, разположена на предното стъкло до вътрешното огледало. Всичко това се предава на контролния блок и ако автомобилът превиши допустимата скорост на този участък от пътя и водачът не намали скоростта, системата може да реагира по следния начин:

Звуково предупреждение.

Предупреждение за вибрация.

Тактилна обратна връзка чрез педала на газта.

Активиране на функцията за контрол на скоростта.

Първите две опции не изискват директна намеса и са предупреждения - звуково или под формата на вибрация, ако водачът не реагира. Тези предупреждения трябва да са кратки, за да се избегне неудобството на водача.

Третият тип обратна връзка се основава на съпротивлението на педала на газта - той леко ще избута крака на водача назад, за да го предупреди и да му помогне да намали скоростта. Шофьорът може да пренебрегне това предупреждение и да деактивира системата, като натисне по-силно педала на газта.

Дори ако е активиран автоматичен контрол на скоростта, при който скоростта на автомобила ще намалява плавно без човешка намеса, водачът може постепенно да деактивира системата, като натиска по-силно педала за газ.

Системата ISA никога не задейства спирачките, тъй като това може да причини инциденти, ако други превозни средства са близо отзад. Намаляването на скоростта без пряка намеса на водача обаче може да създаде опасни ситуации, например при изпреварване по второстепенен път.

За да се избегне това, системата ISA може да бъде изключена от водача чрез силно натискане на педала на газта или чрез изключване с помощта на специален бутон, след като колата е била запалена. Въпреки това, подобно на други устройства като системата Start & Stop, ISA се активира отново, когато двигателят се изключи.


0 от 500
  • #28
    26 rate up comment 58 rate down comment
    Митко ( преди 5 месеца )
    Тук всички се бунтуват. Ясно се вижда, колко много хора искат да нарушават правилата :) Африка ви зове! :) Това е много хубаво и е разкошно - само си представете - карате си в лявата лента на магистралата със 140 и никой зад вас няма да ви отнесе, защото няма как да вдигне повече :)
  • #27
    50 rate up comment 17 rate down comment
    Илиян ( преди 5 месеца )
    Тия федерасти разгониха фамилията на автомобилната индустрия и на шофьорите.
  • #26
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Директива е бе - 2б ( преди 5 месеца )
    въпреки това изключване ISA може да се намеси във всеки един момент, при агресивно шофиране, да спре автомобила от движение и наебере 112
  • #25
    34 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Не, не става. Няма смисъл от тази система. Ако някой е решил да не спазва обществения договор, който му дава право да се движи свободно с автомобил, но го и задължава да спазва ограниченията, а няма самосъзнание да го прави, то просто не трябва да му се позволява да шофира
  • #24
    44 rate up comment 12 rate down comment
    1човек ( преди 5 месеца )
    поредната глупост на европ.....те
  • #23
    49 rate up comment 4 rate down comment
    До 18 ( преди 5 месеца )
    Ами да .спира на място , заключва те вътре и чакаш да дойдат да те глобят за че не си си платил допълнително въглеродни квоти
  • #22
    56 rate up comment 13 rate down comment
    Пропов ( преди 5 месеца )
    Бързам, бързаааам да продам къде къвто имот имам и да купя аналогови коли. Това ще е най търсената и най поскъпващата стока в обозримо бъдеще. Автомобилите стават символ на бунта за свобода и оръжие срещу дигиталното робство. А тези правила щяха да работят, ако са само за шофьори рецидивисти с редовни нарушения. Защо всички ще ни вързват на синджира, заради малцина безотговорни *** ?Няма да стане!
  • #21
    52 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тези които знаят как и могат да модифицират софтуера на новите коли (да махат тАпотиите) ще са новите гумаджии на есен - целите у злато :D
  • #20
    55 rate up comment 15 rate down comment
    Мерс ( преди 5 месеца )
    Поредната простотия. И в момента го имам, но не ми се меша. Само това остава, да пишем да забавя. Представям си как има изпреварване и почна да се боря с колата. Урсуло, Урсуло, да ти .... На Евросъюза.
  • #19
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Румен ( преди 5 месеца )
    Аз очаквам следващата изг*zица - качиш се в колата, па полегнеш, па подремнеш, па нещо друго, и ооооп-пристигнал си. Тогава и СУМПС нема ти трябва.