IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Цените на употребяваните електромобили се доближават до еквивалентите с ДВГ

Конвенционалните модели остаряват и това също ще оказва влияние върху избора на потребителите

Цените на употребяваните електрически автомобили са все по-близо до еквивалентните бензинови и дизелови модели, разкриват данните на компанията Manheim Cox Automotive, която се занимава с наблюдение и проучване на пазара.


продажби


Средната цена на електромобил на 2 до 4 години е 19 547 евро, докато еквивалентният дизелов автомобил е по-скъп - 21 189 евро (разлика от 7,8%). В същото време бензинов модел със сходни характеристики се продава за 15 234 евро, което е с 39,2% по-малко от дизелите.

Електромобилите все още са много по-скъпи в сравнение с автомобилите с ДВГ във всички възрастови групи като цяло - средната цена за първото тримесечие е 19 750 евро, което е със 7101 евро повече от дизела и със 7168 евро повече от бензина.

Именно по-високите цени на употребяваните автомобили спрямо техните еквиваленти с ДВГ е това, което спира много купувачи. Като цяло обаче цените на колите на ток започват да падат от края на 2022 г. и вече са много по-близо до тези на превозните средства с ДВГ.б Данните на Manheim Cox Automotive сочат, че през първото тримесечие на 2022 г. средната търговска цена за EV е била 24 998 евро, докато за дизелов автомобил тя е 23 380 евро (-6,4%), а за бензинов модел - 18 457 евро (-26,2%).

Прогнозите на експертите са, че през следващите 3 години дялът на дизелите, в това число и меките хибриди, ще спадне с 3% - до 30%. Що се касае до бензинови модели, в това число и меките хибриди, техният дял ще се увеличи през същия период с 1% - до 62%.

В същото време дялът на електромобилите се очаква да нарасне с 2,5% през 2024 г. до 5,9% през 2027 г., което е ръст от 184% спрямо периода 2020-2023 г. Дялът на хибридите и plug-in хибридите се очаква да нарасне с 1,0% до 2,8%, което е ръст от 110% спрямо 2020-2023 г.

Според Филип Нотхард, директор на Manheim Cox Automotive, действията на дилърите ще играят основна роля в промяна на цените, тъй като на пазара навлизат евтини модела на марки като BYD и Dacia, а Tesla редовно намалява цените на своите модели.

„Търговците трябва сериозно да обмислят профила на автомобилите си на склад, тъй като автопаркът с ДВГ остарява от година на година. Това оказва влияние върху наличността и избора при превозни средства на възраст до четири години. Дилърите трябва да внимават, защото наличността на автомобили с ДВГ намаля с 10-16% годишно, а в същото време на пазара се случват неща, върху които те нямат никакъв контрол - като намаляването на цените от Tesla, например", обясни Нотхард.


0 от 500
  • #36
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Един мармот ( преди 6 месеца )
    Ха-ха, абе я посмалете малко с тия измислици за работещи батерии на по 15-20 години. По принцип като лъже човек, трябва да е поне малко реалистично. Аз сега отивам да си завия шоколада в целофан.
  • #35
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 36 и 37 ( преди 6 месеца )
    Сега ще ти скочи гостенина, че му ползваш Ника. Ще добавя, че съвременните батерии вече имат толкова дълъг живот, че е неразумно да се ползват само за шофиране. Ако на една 100kWh батерия всеки ден се ползват 20% за шофиране и 30% за съхранение на енергия която после се използва в домакинството или се връща в мрежата, то 2000 цикъла от живота на батерията ще бъдат употребени за 11 г. за които ще бъдат изминати 400 хиляди километра и ще бъдат върнати 120 000kWh на стойност 30 000 лв при 25ст/kWh
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 31 ( преди 6 месеца )
    Това което искам да кажа е, че дори работеща, след 22 години тази батерия ще е морално остаряла със своите само 500 километра пробег 600 кг тегло и 30 минути зареждане. Ще е по логично вместо да си купуваш нови домашни батерии за фотоволтаиците, да ползваш тази от електромобила, а на него да купиш 200 кг батерия за 1000 км пробег и 10 минутно зареждане на цената на горивото което в момента плащаш за четири-пет години или по-малко.
  • #33
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 31 ( преди 6 месеца )
    Да не твърдиш че има 50-годишен ДВГ с оригиналния акумулатор? Батериите са консуматив, който бързо и лесно се сменя. При електромобилите за сега е скъп консуматив, но само преди пет-шест години беше адски скъп консуматив - батерия на Тесла под 40 000 долара нямаше, А сега продават целия автомобили на по-ниска продават цели чисто нови автомобили на по-ниска цена. Живота на онези скъпите батерии беше само 300 до 500 000 км, а сега е няколко пъти повече, на четири пъти по-ниска цена.
  • #32
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Литиева батерия имам на 17 години, а Никел кадмиеви имам на 25 години, работещи са всички.
  • #31
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    22-годишна батерия нямам, но имам зарядни батерии АА които съм купувал 2005 година за цифров фотоапарат, които продължавам да ползвам за дистанционни управления и часовници и още си работят. Преди това бяха в употреба в доста детски играчки. Е има и такива, които не работят вече, но е факт че има доста оцелели.
  • #30
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Значи, ако не разреждаш батерията ще изкара 100 години, така ли? Странно защо не съм чувал за 22-годишна батерия в работещо състояние. Виж, ДВГ и 50-годишни има работещи.
  • #29
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На батериите на тротинетките дават 1 година гаранция, предполагам има защо?
  • #28
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 6 месеца )
    Откога животът на батериите се измерва в години, а не в брой цикли? Животът на една и съща батерия може да свърши както за 2 години, така и за 22 години в зависимост от километрите които са завъртяни и начина на зареждане. Може да свърши и още първия час, ако и причинят физически щети. Почти същото важи и за ДВГ, така че не знам как ги хвърляш тези цифри кое колко живот имало. Но пък един електромобил със сигурност има повече живот, отколкото еднолитров турбодвигател на тежък автомобил.
  • #27
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 23 ( преди 6 месеца )
    Искаш ли да позная от първия път? Отговорът ти ще бъде сектантски, а не технически ориентиран. Няма да се подчинява на здравия разум, а ще е подчинен на емоциите. Лошо няма. Но погледнато технически знаеш кой е правилния отговор И какво е бъдещето на транспорта - електрическо. За състезанията е съвсем отделен въпрос. Все пак да не забравяме че състезанията с коне са все още актуални, независимо че почти никой не се придвижва с тях.