IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Цените на употребяваните електромобили се доближават до еквивалентите с ДВГ

Конвенционалните модели остаряват и това също ще оказва влияние върху избора на потребителите

Цените на употребяваните електрически автомобили са все по-близо до еквивалентните бензинови и дизелови модели, разкриват данните на компанията Manheim Cox Automotive, която се занимава с наблюдение и проучване на пазара.


продажби


Средната цена на електромобил на 2 до 4 години е 19 547 евро, докато еквивалентният дизелов автомобил е по-скъп - 21 189 евро (разлика от 7,8%). В същото време бензинов модел със сходни характеристики се продава за 15 234 евро, което е с 39,2% по-малко от дизелите.

Електромобилите все още са много по-скъпи в сравнение с автомобилите с ДВГ във всички възрастови групи като цяло - средната цена за първото тримесечие е 19 750 евро, което е със 7101 евро повече от дизела и със 7168 евро повече от бензина.

Именно по-високите цени на употребяваните автомобили спрямо техните еквиваленти с ДВГ е това, което спира много купувачи. Като цяло обаче цените на колите на ток започват да падат от края на 2022 г. и вече са много по-близо до тези на превозните средства с ДВГ.б Данните на Manheim Cox Automotive сочат, че през първото тримесечие на 2022 г. средната търговска цена за EV е била 24 998 евро, докато за дизелов автомобил тя е 23 380 евро (-6,4%), а за бензинов модел - 18 457 евро (-26,2%).

Прогнозите на експертите са, че през следващите 3 години дялът на дизелите, в това число и меките хибриди, ще спадне с 3% - до 30%. Що се касае до бензинови модели, в това число и меките хибриди, техният дял ще се увеличи през същия период с 1% - до 62%.

В същото време дялът на електромобилите се очаква да нарасне с 2,5% през 2024 г. до 5,9% през 2027 г., което е ръст от 184% спрямо периода 2020-2023 г. Дялът на хибридите и plug-in хибридите се очаква да нарасне с 1,0% до 2,8%, което е ръст от 110% спрямо 2020-2023 г.

Според Филип Нотхард, директор на Manheim Cox Automotive, действията на дилърите ще играят основна роля в промяна на цените, тъй като на пазара навлизат евтини модела на марки като BYD и Dacia, а Tesla редовно намалява цените на своите модели.

„Търговците трябва сериозно да обмислят профила на автомобилите си на склад, тъй като автопаркът с ДВГ остарява от година на година. Това оказва влияние върху наличността и избора при превозни средства на възраст до четири години. Дилърите трябва да внимават, защото наличността на автомобили с ДВГ намаля с 10-16% годишно, а в същото време на пазара се случват неща, върху които те нямат никакъв контрол - като намаляването на цените от Tesla, например", обясни Нотхард.


0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Единствено бих ( преди 6 месеца )
    По принцип бих си взел евтино коруба от електричка и бих изхвърлил цялата карантия в някоя кофа за да си монтирам ДВГ и да си карам нормална кола.
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 6 месеца )
    Така и не се научи да задаваш правилно В правилно зададения въпрос обикновено се съдържа и отговора. Ако умееше да си задаваш правилните въпроси нямаше да говориш глупости. Правилния въпрос В случая е, това за кого е добре и за кого е зле? Така и не се научи че фактите са си факти, А това дали този факт е добър или лош, зависи от гледната точка. Падащите цени на новите и употребяваните електромобили, на батериите, на фотоволтаиците и на електрическата енергия, лоши ли са за крайния клиент?
  • #4
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    В любимия на Митьо Бустеров, Ютюб има доста клипове и подкасти за търговци на коли втора употреба, които вече изобщо не търгуват с електрички, защото е финансово нерентабилно. Но, от Митьо знаем, че това всъщност е за добро. Просто сега Тесла освен продавачи на ток, застраховки, огнехвъргачки и какво ли не, ще трябва да стане и дилър на коли втора ръка. Повече възможности за Тесла и китайците, нали Мите?
  • #3
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Хуахуа ( преди 6 месеца )
    електрическа тротинетка wtf, електрическа пила за нокти wtf , електрическа лира, електрическа самобръсначка... електрическа кана виж става за нещо ама чак пък " кола " ...
  • #2
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Ной ( преди 6 месеца )
    електричка - само четка за зъби
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    ако щеш за 5 ст. ми ( преди 6 месеца )
    съвсем нормално в опита си да набутат на всеки тролейче да им смъкнат цените - и пак си избирам истинския двигател !