IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Цените на употребяваните електромобили се доближават до еквивалентите с ДВГ

Конвенционалните модели остаряват и това също ще оказва влияние върху избора на потребителите

Цените на употребяваните електрически автомобили са все по-близо до еквивалентните бензинови и дизелови модели, разкриват данните на компанията Manheim Cox Automotive, която се занимава с наблюдение и проучване на пазара.


продажби


Средната цена на електромобил на 2 до 4 години е 19 547 евро, докато еквивалентният дизелов автомобил е по-скъп - 21 189 евро (разлика от 7,8%). В същото време бензинов модел със сходни характеристики се продава за 15 234 евро, което е с 39,2% по-малко от дизелите.

Електромобилите все още са много по-скъпи в сравнение с автомобилите с ДВГ във всички възрастови групи като цяло - средната цена за първото тримесечие е 19 750 евро, което е със 7101 евро повече от дизела и със 7168 евро повече от бензина.

Именно по-високите цени на употребяваните автомобили спрямо техните еквиваленти с ДВГ е това, което спира много купувачи. Като цяло обаче цените на колите на ток започват да падат от края на 2022 г. и вече са много по-близо до тези на превозните средства с ДВГ.б Данните на Manheim Cox Automotive сочат, че през първото тримесечие на 2022 г. средната търговска цена за EV е била 24 998 евро, докато за дизелов автомобил тя е 23 380 евро (-6,4%), а за бензинов модел - 18 457 евро (-26,2%).

Прогнозите на експертите са, че през следващите 3 години дялът на дизелите, в това число и меките хибриди, ще спадне с 3% - до 30%. Що се касае до бензинови модели, в това число и меките хибриди, техният дял ще се увеличи през същия период с 1% - до 62%.

В същото време дялът на електромобилите се очаква да нарасне с 2,5% през 2024 г. до 5,9% през 2027 г., което е ръст от 184% спрямо периода 2020-2023 г. Дялът на хибридите и plug-in хибридите се очаква да нарасне с 1,0% до 2,8%, което е ръст от 110% спрямо 2020-2023 г.

Според Филип Нотхард, директор на Manheim Cox Automotive, действията на дилърите ще играят основна роля в промяна на цените, тъй като на пазара навлизат евтини модела на марки като BYD и Dacia, а Tesla редовно намалява цените на своите модели.

„Търговците трябва сериозно да обмислят профила на автомобилите си на склад, тъй като автопаркът с ДВГ остарява от година на година. Това оказва влияние върху наличността и избора при превозни средства на възраст до четири години. Дилърите трябва да внимават, защото наличността на автомобили с ДВГ намаля с 10-16% годишно, а в същото време на пазара се случват неща, върху които те нямат никакъв контрол - като намаляването на цените от Tesla, например", обясни Нотхард.


0 от 500
  • #56
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Замислили ли сте се защо въобще се продават електромобили с липсващи а не повредени батерии? Къде са им батериите?
  • #55
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Помнещ ( преди 5 месеца )
    Батерия 56v 5ah заремда до 100% 50мин. подава 28мин. 2кв. ток на двигателя, зареждането на бързо зарядно черпи от мрежата 300/320 вата или 33 ст.
  • #54
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Иван ( преди 5 месеца )
    Доста големи глупости пишете...
  • #53
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Големи цени. Една Корола на изплащане ти стъпва 30 000 евро. 5-6-годишни бюджетни вървят по 10, че и нагоре.
  • #52
    2 rate up comment 0 rate down comment
    аха ( преди 5 месеца )
    анонимен ( преди 17 часа )На батериите на тротинетките дават 1 година гаранция, предполагам има защо?----- дават гаранция едни голями висящи.батерията няма гаранция за тротинетсите по бдс де
  • #51
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До 54 ( преди 5 месеца )
    Наистина доста глупави изказвания. Като това например "Гост ( преди 11 часа )Цената на употребяван електрокар е нула.Кой луд ще си даде парите за електрокар,като ще трябва да дава още 20 к. долара за нова батерия." Фактите говорят, че Тесла без батерия се продава два пъти по-скъпо отколкото си купил твоята toyota. Очевидно и без батерия е два пъти повече автомобил от твоя.
  • #50
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Аналогиите на Теслю с Ник Гост къртят.
  • #49
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 5 месеца )
    Да допълня. Никой не ще електрокар и няма да плати и лев за него точно както никой няма да плати и лев за златен ланец втора употреба защото за нищо не става и не струва нищо. Всеки ще предпочете да си купи ланец тенеке за много повече пари, дори да е трета употреба ръждясал.
  • #48
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Откога животът на батериите се измерва в години, а не в брой цикли? Животът на една и съща батерия може да свърши както за 2 години, така и за 22 години в зависимост от километрите които са завъртяни и начина на зареждане." - Пробвай със 8 годишен Айфон, дето не е бил отварян, да видиш как battery healtha от 100%, го дава на 80% след 1 ден работа ...
  • #47
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    "Научете тази взаимовръзка енергия-мощност-време, че ми омръзна да споря с вярващи в перпетомобиле, които твърдят че един автомобил може да харчи 20 kW, но до гумите да стигат 100 kW. " - Аз липно ти предлагам, да си шибнеш глават в стената, щом такива неща мислиш ...