IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Цените на употребяваните електромобили се доближават до еквивалентите с ДВГ

Конвенционалните модели остаряват и това също ще оказва влияние върху избора на потребителите

Цените на употребяваните електрически автомобили са все по-близо до еквивалентните бензинови и дизелови модели, разкриват данните на компанията Manheim Cox Automotive, която се занимава с наблюдение и проучване на пазара.


продажби


Средната цена на електромобил на 2 до 4 години е 19 547 евро, докато еквивалентният дизелов автомобил е по-скъп - 21 189 евро (разлика от 7,8%). В същото време бензинов модел със сходни характеристики се продава за 15 234 евро, което е с 39,2% по-малко от дизелите.

Електромобилите все още са много по-скъпи в сравнение с автомобилите с ДВГ във всички възрастови групи като цяло - средната цена за първото тримесечие е 19 750 евро, което е със 7101 евро повече от дизела и със 7168 евро повече от бензина.

Именно по-високите цени на употребяваните автомобили спрямо техните еквиваленти с ДВГ е това, което спира много купувачи. Като цяло обаче цените на колите на ток започват да падат от края на 2022 г. и вече са много по-близо до тези на превозните средства с ДВГ.б Данните на Manheim Cox Automotive сочат, че през първото тримесечие на 2022 г. средната търговска цена за EV е била 24 998 евро, докато за дизелов автомобил тя е 23 380 евро (-6,4%), а за бензинов модел - 18 457 евро (-26,2%).

Прогнозите на експертите са, че през следващите 3 години дялът на дизелите, в това число и меките хибриди, ще спадне с 3% - до 30%. Що се касае до бензинови модели, в това число и меките хибриди, техният дял ще се увеличи през същия период с 1% - до 62%.

В същото време дялът на електромобилите се очаква да нарасне с 2,5% през 2024 г. до 5,9% през 2027 г., което е ръст от 184% спрямо периода 2020-2023 г. Дялът на хибридите и plug-in хибридите се очаква да нарасне с 1,0% до 2,8%, което е ръст от 110% спрямо 2020-2023 г.

Според Филип Нотхард, директор на Manheim Cox Automotive, действията на дилърите ще играят основна роля в промяна на цените, тъй като на пазара навлизат евтини модела на марки като BYD и Dacia, а Tesla редовно намалява цените на своите модели.

„Търговците трябва сериозно да обмислят профила на автомобилите си на склад, тъй като автопаркът с ДВГ остарява от година на година. Това оказва влияние върху наличността и избора при превозни средства на възраст до четири години. Дилърите трябва да внимават, защото наличността на автомобили с ДВГ намаля с 10-16% годишно, а в същото време на пазара се случват неща, върху които те нямат никакъв контрол - като намаляването на цените от Tesla, например", обясни Нотхард.


0 от 500
  • #46
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Хайде Пак почнахме с простотиите. " - Да, ама ти си човела, с 30-те к.с. и 140 км/ч на магиатеалата.
  • #45
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    "Да не говорим, че клетките на батерията могат да се използват за съхранение на енергия още дълги години след като електромобила се бракува. " - Ако го бракуваш чистак нов и клетките не са със софтуерно заключване ... Ама аконси минал 200000 км няма да има много живот от тези клвтки ...
  • #44
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Реално ( преди 6 месеца )
    Не е нужно да си гадател, проста статистика. За миналата година BYD продаде повече коли от Tesla в света / и само електрички, и общо/. От началото на годината е продала повече от Тойота и Хонда взети заедно в света! Тойота се крепи само на продажбите в САЩ, в Китай даже в първата десетка не влизат. А в САЩ, китайски коли не се продават в количества, само екзотични модели. Корейците въобще ги няма никъде. Цената на батериите е около 120-130 USD на KW. Заради кризата се задържаха.
  • #43
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Да допълня. Никой не ще електрокар и няма да плати и лев за него точно както никой няма да плати и лев за златен ланец втора употреба защото за нищо не става и не струва нищо. Всеки ще предпочете да си купи ланец тенеке за много повече пари, дори да е трета употреба ръждясал.
  • #42
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    С една малка подробност,електрокар втора употреба е като тоалетна хартия (дамска превръзка) втора употреба.Никой не ще да ги ползва повторно.
  • #41
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Цената на употребяван електрокар е нула.Кой луд ще си даде парите за електрокар,като ще трябва да дава още 20 к. долара за нова батерия.
  • #40
    5 rate up comment 6 rate down comment
    До 42 ( преди 6 месеца )
    Все пак не забравяй че цените на електромобилите не могат да паднат под себестойността на материалите на батерията дори да е бракувана. Да не говорим, че клетките на батерията могат да се използват за съхранение на енергия още дълги години след като електромобила се бракува. Никога няма да има електромобили по 1000- 2000 лв на колкото и години да са, за разлика от 30 годишните автомобили с ДВГ които се продават на такива цени и още са в движение.
  • #39
    5 rate up comment 1 rate down comment
    q ( преди 6 месеца )
    Най-важното в статията е казано накрая - всяка година все по-малко чисти ДВГ. За 7 години двойно по-малко. Т.е два пъти по високи цени от днес дори за дъртите ДВГ дрънгели и техните фенове само след няколко години. Хеле на любимите дизели цените ще излетят яко. Цената на поддръжката също ще е яко нагоре. Но кой каквото харесва, тва да си кара.
  • #38
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Хе хе ( преди 6 месеца )
    Сега, за абитуриентския бал, една приятелка беше подготвила Тесла за щерка си. Тя обаче отказа с думите: искам колата да реве, а не да свисти. Това казва всичко.
  • #37
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тома неверни ( преди 6 месеца )
    Как пък само ви е вярвате в мармоти, перпето mobile-та, водородно бъдеще и бъдеще на синтетичните горива, но не вярвате на реални факти и събития. Спокойно можеш да прочетеш отзиви и на други хора за батериите на sanyo eneloop, ако не вярваш на мен. Току-що погледнах че е пълно с положителни отзиви и аз не съм изключение. Тази батерия има изключително малък саморазряд и запазва 85% от заряда дори година след като си я заредил.