Докато съвременна Русия чества годишнината от победата в т. нар. Велика отечествена война, уважаваното издание "За Рульом" припомня историята на автомобилите, използвани във войната от Червената армия - отчасти британски, но преди всичко американски автомобили, нагодени обаче за местните условия. Ето няколко любопитни факта за тяхната история от архивите на руското издание.
12 неизвестни факта за машините по Lend-Lease (ГАЛЕРИЯ):
Основата за "катюшите"
Официалната товароносимост на "Студерите" е 2500 кг, но съветските ръководства за експлоатация за твърди пътища показват 4000 кг. Редовият 6-цилиндров двигател развива приблизително 87 к.с. (93 к.с. според SAE). Автомобилите са оборудвани с петстепенна скоростна кутия, а камионите със задвижване на всички колела са оборудвани с трансферна кутия с редуктор. В Червената армия служат като бордови камиони, в малки количества - като влекачи, а върху шаситата на Studebaker се монтиран и легендарните гвардейски минохвъргачки - "Катюши".
Официалната товароносимост на "Студерите" е 2500 кг, но съветските ръководства за експлоатация за твърди пътища показват 4000 кг. Редовият 6-цилиндров двигател развива приблизително 87 к.с. (93 к.с. според SAE). Автомобилите са оборудвани с петстепенна скоростна кутия, а камионите със задвижване на всички колела са оборудвани с трансферна кутия с редуктор. В Червената армия служат като бордови камиони, в малки количества - като влекачи, а върху шаситата на Studebaker се монтиран и легендарните гвардейски минохвъргачки - "Катюши".