Докато съвременна Русия чества годишнината от победата в т. нар. Велика отечествена война, уважаваното издание "За Рульом" припомня историята на автомобилите, използвани във войната от Червената армия - отчасти британски, но преди всичко американски автомобили, нагодени обаче за местните условия. Ето няколко любопитни факта за тяхната история от архивите на руското издание.
12 неизвестни факта за машините по Lend-Lease (ГАЛЕРИЯ):
Произведено в Горки
В автомобилния завод в Горки дори създават специална Работилница за чуждестранни автомобили (ЦИМ) за сглобяване на машините по Lend-Lease. Ветерани от завода си спомнят, че от 1941 до 1945 са сглобявали най-различни машини - дори британски Austin и Morris. Първите вносни автомобили са произведени още през 1941, като се работи на два паралелни конвейера. След бомбардировката на завода през 1943 за известно време се налага сглобката да става направо на улицата.
По-специално в Горки се сглобяват прочутите камиони Studebaker US6. В Червената армия има най-много коли от тази марка с колесни формули 6x6 и 6x4: според различни оценки общият им брой е около 200-220 хиляди.
В автомобилния завод в Горки дори създават специална Работилница за чуждестранни автомобили (ЦИМ) за сглобяване на машините по Lend-Lease. Ветерани от завода си спомнят, че от 1941 до 1945 са сглобявали най-различни машини - дори британски Austin и Morris. Първите вносни автомобили са произведени още през 1941, като се работи на два паралелни конвейера. След бомбардировката на завода през 1943 за известно време се налага сглобката да става направо на улицата.
По-специално в Горки се сглобяват прочутите камиони Studebaker US6. В Червената армия има най-много коли от тази марка с колесни формули 6x6 и 6x4: според различни оценки общият им брой е около 200-220 хиляди.
НА СНИМКАТА: Studebaker US6