IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Китайското господство при батериите става плашещо

70% от най-ключовите елементи в електромобилите идват от Китай. Топ 10 на производителите

Плановете на европейските производители да противодействат на китайската доминация при електрическите автомобили все още си остават само празни приказки, ако се съди по статистиката за производството на батерии. При най-важния и скъп компонент от електромобилите Китай има почти пълно господство, като делът на неговите производители продължава да расте, достигайки 70.3% към март тази година по данни на корейския институт SNE Research.
  
    
CATL
Централата на CATL. Създадена едва преди десетилетие, днес тази компания е сред най-могъщите в автомобилния бизнес
  
   
Миналото лято китайците държаха 66% от световния пазар. CATL се утвърждава като доминиращата сила в този сегмент, като на нейните продукти се падат над една трета от всички произведени през 2024 автомобили.

За първото тримесечие на годината глобалното потребление на батерии за електромобили е достигнало 158.8 гигаватчаса, 22% ръст спрямо същия период на миналата година.

 

10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):


 
   

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 6 месеца )
    Също така са си поставили цел да спрат да внасят енергоизточници, включително изкопаеми горива, за които са един от най-големите вносители в света, ако не най-големия. Скоро четох статия, че търсенето на дизел в световен мащаб е намаляло заради търсенето в Китай в началото на тази година.. в Китай се инсталират най-много възобновяеми източници и се продават най-много електромобили в световен мащаб. Целта е независимост и енергийна сигурност, а не екология. Целта е Китай да е печелившият в процес
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 6 месеца )
    Докато ти се занимаваш с екология заедно с приятелката си Грета тунберг която не ти излиза от ума и я ревнуваш дори и от мен, аз почти никога не говоря за екология. Говоря за екологията като бонус при постигане на крайната цел. Бонус който ще бъде постигнат най-бързо в сочната днес за най-замърсяващо държава - Китай. Ще бъде постигната точно като бонус, а не като крайна цел. Поставили са си цел да произведат всичко необходимо за света за преминаване към зелена енергия без изкопаеми горива.
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до 15 ( преди 6 месеца )
    Поне си го признаваш - само спекулираш. В момента енергетиката преживява невиждана трансформация - децентрализира се. Или, по-точно, ако централизираната енергетика не предлага все по-ниски цени, хората ще излязат от нея, защото вече имат техническата и финансовата невъзможност. Инвестиция от 20 000 лв с живот повече от 25 г. може да задоволи нуждите на повечето семейства, а цените продължават да падат.
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 6 месеца )
    Мите, Митее, такъв си кон с капаци, вторачен в безсмислените си сметки, че изобщо не разбираш, че екологичността е политическо решение, а не научно или техническо. Бафти албанския реотан!
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Пинокио ( преди 6 месеца )
    Вярно е, Тесла не произвежда батерии! (Между другото, с какво си скъсявате носа, като ви порастне изведнъж?)
  • #15
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Кольо 14ти продължен ( преди 6 месеца )
    Съответно ще станем свидетели на увеличение на цените на електричеството. Но... само спекулирам
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо до 11ти ( преди 6 месеца )
    Не казваме ли почти същото нещо с различни думи? Не мисля че батериите ще са по-игодни за потребителя, защото корпорациите и правителствата трябва да печелят. В момента в който не могат да печелят достатъчно от продажбата на изкопаеми горива, ше започнат да печелят от продажбата на електричество. Съответно когато търсенето на електричество стигне невиждан връх, ще се използва изкопаеми горива за производство на електричество - двойна печалба
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    А пък тесла не произвежда батерии! Не произвежда пък! Казвам ви, не произвежда! Ще ми повярва ли някой, моля ви!?
  • #12
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Не издържам повече! Китайците и корейците, че дори и европейците са по-водещи от най-водещите и най-технологичните на света, галактиката и вселената - моите господари японците! Ако имах парички за билет, бих избягал в русия, защото само путин може да ни спаси!
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До Кольо ( преди 6 месеца )
    Само със спекулациите ще си останеш. Батериите се налагат в световен мащаб Не защото са екологични. Напротив. Всички признават, че това ще е следващият голям проблем за решаване, заедно с излезлите от експлоатация фотоволтаици. И ако за батериите и панелите съществува техническа възможност за почти пълно рециклиране, но към момента просто няма достатъчно материал за рециклиране, то с перките на ветрогенераторите си е проблем. Налагат се защото са икономически изгодни за собственика.