fallback

Китайското господство при батериите става плашещо

70% от най-ключовите елементи в електромобилите идват от Китай. Топ 10 на производителите

Плановете на европейските производители да противодействат на китайската доминация при електрическите автомобили все още си остават само празни приказки, ако се съди по статистиката за производството на батерии. При най-важния и скъп компонент от електромобилите Китай има почти пълно господство, като делът на неговите производители продължава да расте, достигайки 70.3% към март тази година по данни на корейския институт SNE Research.         Централата на CATL. Създадена едва преди десетилетие, днес тази компания е сред най-могъщите в автомобилния бизнес        Миналото лято китайците държаха 66% от световния пазар. CATL се утвърждава като доминиращата сила в този сегмент, като на нейните продукти се падат над една трета от всички произведени през 2024 автомобили.

За първото тримесечие на годината глобалното потребление на батерии за електромобили е достигнало 158.8 гигаватчаса, 22% ръст спрямо същия период на миналата година.

 

10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #30
    Кольо до 27 ( преди 6 месеца )
    А моята бедна обща култура (или поне това което съм чел) е че Тесла са произвели само иоло 2400 Roadster модела. Отново (ПОВТАРЯМ) предполагам че има малка разлика в процеса на рециклиране на 2400, 1милион или 500 милиона автомобила(около 35% от регистрираните коли в света)
  • #29
    До Кольо ( преди 6 месеца )
    Ето ти голямата изненада за деня - огромния проблем при рециклирането на батерии е ... Липсата на батерии за рециклиране и огромния брой на заводи за рециклиране на батерии, които стоят без работа и плащат заплати и затова са на загуба. Недей да използваш изразът не знаем. Ти не знаеш. Не знаеш защото не искаш да знаеш, защото знанията убиват вярата. Доказвате го ежедневно. ВЯРВАТЕ в нереални неща.
  • #28
    До Кольо ( преди 6 месеца )
    Ето такива спекуланти като тебе вярват във водорода и синтетичните горива, защото спекулират, че 1 литър синтетична питейна вода, за чието производство са необходими заводи за милиарди и се произвежда от 10 литра натурална питейна вода, може да бъде по-евтина от 1 литър натурална питейна вода. Ето това е схемата, за да ти вземат парите. Първо ти взимат милиарди от данъците за да построят завода, а после създават дефицит на питейната вода, за да купуваш синтетична и да им плащаш за производството
  • #27
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Както казах не съм компетентен и използвам думите "Дали","възможно"," не знаем"....така да се каже че всичко е възможно и тук само си говорим за забавление. Не развивам конспиративни теории, просто давам друг поглед над нещата!!! Повтарям Може да бъдем изненадини от това което предстои!!! Няма как да знаем какво е това което предстои!!! А вие(изглежда)се опитвате да ни убедите че знаете точно какво ще се случи
  • #26
    До Кольо ( преди 6 месеца )
    Освен конспиративни теории, не е лошо да прочетеш нещо и за обща култура, защото понякога реалността е по голяма конспирация, отколкото конспиративните теории които четеш. Например можеш ли да обясниш как е оцеляла тезата, че батериите не могат да се рециклират, след като Тесла е публикувала къде си рециклира батериите на Tesla roadster още през 2010 година? Ако още тогава е могло да се рециклира литиево йонна батерия, защо смяташ че днес или през 2050 някой (като теб) ще установи, че не може?
  • #25
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Разбира се че всичко е за пари и никой не се вълнува от опазване на околната среда - нали това казвам и аз Гениален маркетинг използвайки глобалното затопляне ни продадават нов продукт за още по-големи печалби!!!! Въпроса е че не можем да предвидим какво точно ще се случи след време и дали няма да се окаже че батериите не могат да бъдат рециклирани и някой да излезе с по-гениална идея и пак (конкретно за коли) да ни продават идея за да си сменим колите с новото по-добро, по- "чисто" итн...
  • #24
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Няма да се плашиш, Урсула и цялото политбюро ще сформират поредната комисия с тлъсти заплати, в която ще умуват какво да се направи - очаквам първото изявление в навечерието на новата 2030г
  • #23
    До Кольо ( преди 6 месеца )
    Като ти гледам спекулациите, ще трябва да вкарам и малко контекст за предишното мнение за да го разбереш. През 2012 г. 3 kW фотоволтаична централа, която в момента струва 2000 лв, тогава струваше 20 000 лв. Тогава изкупуваха тока от фотоволтаичните централи на 40 стотинки и се налагаше да доплащаме такса зелена енергия, а днес заради фотоволтаичните централи цените на тока редовно са отрицателни. Ще продължат да се инсталират по тази причина - пари, а не екология. Печелившо, а не екологично
  • #22
    До Кольо ( преди 6 месеца )
    Голяма част от нещата които описвах през 2012 година по време на референдума за строежа на АЕЦ Белене вече са се случили или се случват, въпреки че по онова време звучаха като научно-фантастичен роман. Случиха се и неща, който дори моето богато въображение и любопитство към новите технологии не не можаха да предвидят. Още тогава говорих за смарт грид, фотоволтаици на всеки покрив и паркинг, съхранение на енергия в електромобилите и отрицателни цени на тока. Бъдеще което китайците сбъдват днес.
  • #21
    Кольо спекулатора ( преди 6 месеца )
    Разбира се че само спекулирам, времето ще покаже...Да не би някой тук да предвижда бъдещето? Толкова убедително коментирате, сякаш сте част от проекта и знаете точно какво и кога ше се случи. Истината е че нищо не знам, и може да бъдем много изненадани всички след време.....Ама вярвайте си....
fallback
Последни