fallback

Китайското господство при батериите става плашещо

70% от най-ключовите елементи в електромобилите идват от Китай. Топ 10 на производителите

Плановете на европейските производители да противодействат на китайската доминация при електрическите автомобили все още си остават само празни приказки, ако се съди по статистиката за производството на батерии. При най-важния и скъп компонент от електромобилите Китай има почти пълно господство, като делът на неговите производители продължава да расте, достигайки 70.3% към март тази година по данни на корейския институт SNE Research.         Централата на CATL. Създадена едва преди десетилетие, днес тази компания е сред най-могъщите в автомобилния бизнес        Миналото лято китайците държаха 66% от световния пазар. CATL се утвърждава като доминиращата сила в този сегмент, като на нейните продукти се падат над една трета от всички произведени през 2024 автомобили.

За първото тримесечие на годината глобалното потребление на батерии за електромобили е достигнало 158.8 гигаватчаса, 22% ръст спрямо същия период на миналата година.

 

10-те най-големи производителя на батерии (ГАЛЕРИЯ):

     

fallback
  • #50
    Кольо ( преди 6 месеца )
    За който разбира английски- не е толкова розова ситуацията в фотоволтаиците. ***.renewableenergyhub.co.uk/main/solar-panels/solar-panel-power-per-square-foot
  • #49
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Копирано от един от големите доставчици на зелена енергия в УК. On average, a solar panel system with around 8-12 panels can power an electric vehicle - but please check this with whoever is installing your solar panels. Интересно колко място е нужно за инсталация на фотоволтаици които ще заредят 1милион автомобила
  • #48
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Както виждаш когато се обсъждат проблемите могат да се видят предимства и недостатъци. Когато си заравяме главите в пясъка и игнорираме информация която не ни харесва, живеем в паралелна реалност и не можем да разберем останалите. Има индивиди които отричат дори основни и фундаментални физични закони и математически правила, ако не им харесват. Все говорят за съществуване на перпето mobile което обезсмисляло електромобилите, както и повече производени или продадени количества били спад и срив
  • #47
    До Кольо ( преди 6 месеца )
    Разбира се по стар български обичай фотоволтаиците се засаждат на плодородна почва по възможност чернозем, за да дават повече ток. Дали това ми харесва? Не. Хубавата новина е, че все повече предприятия и домакинства си инсталират собствени си инсталират собствени фотоволтаични централи, които произвеждат енергията точно когато и онези в нивите и цената става отрицателна. Скоро законите ще бъдат променени и когато излезем на либерализирания пазар, тези в нивите ще са на загуба и няма да строят.
  • #46
    Кольо ( преди 6 месеца )
    А къде се инсталират тези фотоволтаици?На плодородна земя?
  • #45
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Ха ха ха ха браво
  • #44
    До 42 ( преди 6 месеца )
    Важното е че след разговор с мен, хората имат по-богата обща култура и дори да имат някакви съмнения знаят какво да търсят и сами да се убедят, че това което говоря е истина. След разговор с тебе човек излиза с по-богат речников запас на обидни квалификации и никакви други знания. Целта ти не е да обменяш информация с останалите, А да ги ядосваш. По-добре новобранците Да минават през мене, отколкото през тебе и да не се върнат.
  • #43
    Кольо до 42 ( преди 6 месеца )
    Ха ха ха. Аз само се забавлявам. Нямам работа днес
  • #42
    Кольо ( преди 6 месеца )
    Нямам отговор на това - не съм толкова умен, а ако бях, със сигурност нямаше да пиша тук сега ха ха ха. А конкретно за Китай....не могат да бъдат спрени в каквото и да се захванат. Имат ресурси и евтина работна ръка. Каквото и да захванат, винаги ще са номер 1 - за добро или лошо. Но, не Китай е виновна за това, а запада със огромните си инвестиции там, заради които цял свят е станал зависим от тях(Китайците) Китай ще(или вече) е новия финансов световен Господар
  • #41
    До 40 ( преди 6 месеца )
    Задаваш ми въпрос на който отговарям от 2012 година. Почти оттогава до 2021 година, в България не бяха инсталирани нови фотоволтаици, защото е от 2017 година няма преференциални цени. Започнаха да ги инсталират едва 2021, а бума беше 2022 заради високите цени. Само за две години бяха инсталирани фотоволтаични мощности, които произвеждат енергия за зареждане на 1 милион електромобила, А тази година ще бъдат построени за още 1 милион. Къде виждаш проблем? Проблемът е в излишъка
fallback
Последни